Geningar

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

....

Post by Kenneth Nyström »

antingen kollar ni alla eller ingen! var är rättvisan annars? att bara att 1an ska lägga upp repris var väl inte den bästa iden...minst topp 10 om det ska vara...
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

svår fråga det här, klart man skulle vilja att det INTE gick att gena. men samtidigt så kan vi/ni inte lägga ner hur mycket jobb som helst på detta.....

ett alternativ är väl om top10 måste ladda upp repriser, då finns det en möjlighet för alla att titta på dem och ev. komma med en protest.

och ifall så är fallet(att det inkommer en protest) så bör det finnas en person för det?? kanske generalen själv, men du har väl kanske fullt upp ändå?

minst ett hjul på vägen tycker jag låter bra...
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Chris Nyström wrote:svår fråga det här, klart man skulle vilja att det INTE gick att gena. men samtidigt så kan vi/ni inte lägga ner hur mycket jobb som helst på detta.....

ett alternativ är väl om top10 måste ladda upp repriser, då finns det en möjlighet för alla att titta på dem och ev. komma med en protest.

och ifall så är fallet(att det inkommer en protest) så bör det finnas en person för det?? kanske generalen själv, men du har väl kanske fullt upp ändå?

minst ett hjul på vägen tycker jag låter bra...
Går det inte att ställa in när man skapar Race så det blir tillägg om man genar ??
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Ulf Carlsson wrote:
Chris Nyström wrote:svår fråga det här, klart man skulle vilja att det INTE gick att gena. men samtidigt så kan vi/ni inte lägga ner hur mycket jobb som helst på detta.....

ett alternativ är väl om top10 måste ladda upp repriser, då finns det en möjlighet för alla att titta på dem och ev. komma med en protest.

och ifall så är fallet(att det inkommer en protest) så bör det finnas en person för det?? kanske generalen själv, men du har väl kanske fullt upp ändå?

minst ett hjul på vägen tycker jag låter bra...
Går det inte att ställa in när man skapar Race så det blir tillägg om man genar ??
jo men den funkar så där....på vissa ställen kan man gena hur mycket som helst och på vissa så får man tillägg trots man inte genar
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Kenneth Nyström wrote:
Ulf Carlsson wrote:
Chris Nyström wrote:svår fråga det här, klart man skulle vilja att det INTE gick att gena. men samtidigt så kan vi/ni inte lägga ner hur mycket jobb som helst på detta.....

ett alternativ är väl om top10 måste ladda upp repriser, då finns det en möjlighet för alla att titta på dem och ev. komma med en protest.

och ifall så är fallet(att det inkommer en protest) så bör det finnas en person för det?? kanske generalen själv, men du har väl kanske fullt upp ändå?

minst ett hjul på vägen tycker jag låter bra...
Går det inte att ställa in när man skapar Race så det blir tillägg om man genar ??
jo men den funkar så där....på vissa ställen kan man gena hur mycket som helst och på vissa så får man tillägg trots man inte genar
OK
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Kenneth Nyström wrote:på vissa ställen kan man gena hur mycket som helst och på vissa så får man tillägg trots man inte genar
Som Kenneth skriver så funkar den sådär... På Rally School t ex kan man gena hur mycket som helst, medan man på Mineshaft får tillägg om man har ett däck på insidan i sista vägbytet före mål... :roll:
Yokohama Motorsport
User avatar
Leif Bandgren
Posts: 47
Joined: 2007 Jan 07 12:18 am

Re: ....

Post by Leif Bandgren »

Kenneth Nyström wrote:antingen kollar ni alla eller ingen! var är rättvisan annars? att bara att 1an ska lägga upp repris var väl inte den bästa iden...minst topp 10 om det ska vara...
Jag vidhåller fortfarande att det räcker om ettan i varje klass laddar upp sin replay. Då kommer vi ialla fall åt dom värsta busarna om någon genar för tokigt. Att topp tio skall ladda upp,är frågan vem som skall kolla att alla gör det.Att jaga förare med blåslampa skapar alldeles för mycket jobb,att en och annan genar får vi leva med.Det måste vara enkla regler.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: ....

Post by Hasse Onkamo »

Leif Bandgren wrote:
Kenneth Nyström wrote:antingen kollar ni alla eller ingen! var är rättvisan annars? att bara att 1an ska lägga upp repris var väl inte den bästa iden...minst topp 10 om det ska vara...
Jag vidhåller fortfarande att det räcker om ettan i varje klass laddar upp sin replay. Då kommer vi ialla fall åt dom värsta busarna om någon genar för tokigt. Att topp tio skall ladda upp,är frågan vem som skall kolla att alla gör det.Att jaga förare med blåslampa skapar alldeles för mycket jobb,att en och annan genar får vi leva med.Det måste vara enkla regler.
Det här kan man diskutera hur länge som helst,
Det ända som hjälper är att dom som gör pluginet gör ett bättre genskydd eller placerar ut hinder, så att man inte kan gena.
Men innan det så får vi nog fortsätta som förra säsongen.
:wink: Hade bra!!
Stefan Ohlsson
Posts: 138
Joined: 2007 Nov 16 8:21 am

Re: ....

Post by Stefan Ohlsson »

Kenneth Nyström wrote:antingen kollar ni alla eller ingen! var är rättvisan annars? att bara att 1an ska lägga upp repris var väl inte den bästa iden...minst topp 10 om det ska vara...
Kompromiss på det.. kolla endast vid protester som ska komma in senast 1dygn efter avslutad tävling. kan man inte visa reprisen eller otillåten gening skett är man diskad från den tävlingen... Sparar massa jobb oxå.. tar en evighet att kolla igenom alla.. sen kanske man inte ska räkna med att den som vann gjorde det pga gening.. så jag röstar för endast vid protest.
Träningsläger pågår...

http://www.scherpen.se/
Stefan Larsson

Post by Stefan Larsson »

instämmer med förrgående talare
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Re: ....

Post by Kenneth Nyström »

Leif Bandgren wrote:
Kenneth Nyström wrote:antingen kollar ni alla eller ingen! var är rättvisan annars? att bara att 1an ska lägga upp repris var väl inte den bästa iden...minst topp 10 om det ska vara...
Jag vidhåller fortfarande att det räcker om ettan i varje klass laddar upp sin replay. Då kommer vi ialla fall åt dom värsta busarna om någon genar för tokigt. Att topp tio skall ladda upp,är frågan vem som skall kolla att alla gör det.Att jaga förare med blåslampa skapar alldeles för mycket jobb,att en och annan genar får vi leva med.Det måste vara enkla regler.

ja men att bara 1an laddar upp är ju helt fel...dåkan man ju gena som fan o se till att man inte vinner då....men kommer 2a....

men tycker protestförslaget verkar kanon!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: ....

Post by Hasse Onkamo »

Kenneth Nyström wrote:
Leif Bandgren wrote:
Kenneth Nyström wrote:antingen kollar ni alla eller ingen! var är rättvisan annars? att bara att 1an ska lägga upp repris var väl inte den bästa iden...minst topp 10 om det ska vara...
Jag vidhåller fortfarande att det räcker om ettan i varje klass laddar upp sin replay. Då kommer vi ialla fall åt dom värsta busarna om någon genar för tokigt. Att topp tio skall ladda upp,är frågan vem som skall kolla att alla gör det.Att jaga förare med blåslampa skapar alldeles för mycket jobb,att en och annan genar får vi leva med.Det måste vara enkla regler.

ja men att bara 1an laddar upp är ju helt fel...dåkan man ju gena som fan o se till att man inte vinner då....men kommer 2a....

men tycker protestförslaget verkar kanon!
1. Nu måste vi göra klart hur mycket man får gena så det inte blir några diskussioner sen. Ska de va minst ett hjul på vägen, eller mer eller mindre?
2. Dom 3 snabbaste i varje klass på varje ss skickar replay. Valfritt för dom övriga att skicka.
3. Protesten eller protesterna ska komma senast 24 timmar efter tävlingens slut!


Dom röd markerade är redan klart!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Låter helt ok
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Det låter helt okey Hasse
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

:?: Jag förstår inte......Varför ska det skickas in en massa repriser som inte ska tittas på :?: :?:

Det blir ju bara en massa jobb för alla......

Om jag nu minns rätt från skolan:

Om det är 8 SS i en tävling så blir det 120 repriser !!, vem i friden har tid att titta på alla??

Bestäm ett antal hjul på vägen så alla vet vad som menas med "gena för mycke" och sen tittas det vid protest/behov på en repris om det har gått rätt till.

Missförstå mig inte, jag kommer att rätta mig efter vad än blir för regler, men jag blir lite brydd när det skapas en massa jobb i onödan. Back-SM visade ju att det funkar med att vi "vaktar" på varann så att dom som håller i tävlingen kan slippa det. Dom gör det skit bra som fixar så att vi kan köra, så jag tycker att dom ska inte behöva jaga fuskare också...

:) Nu ska jag va tyst, och ladda inför serie starten :lol:
Hellre dö än fega
Post Reply