Klappjakten Deltävling 2

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Va kul det är motorhaveri redan på ss1 :oops: :oops: :D :D
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Oj Det där sög verkligen musten ur kroppen. nu är man helt genomsvettig och slut. Långt rally med allt vad det innebär, kluriga SS man inte får göra misstag på "then its over". Klarade mig igen utan större blesyrer med lite hjälp från ovan. Kul var det Tack Hasse

BTV Såg i en anna tråd att många har problem med spel som hoppar ur, laggar och har sig, stäng av kärmsläckare inti virus program,msn, skype och dyligt.


//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

ujuju, Hade riktigt ordentligt med flyt flera gånger, hade kanske 5 sidlägg/rull men jag klara mig som tur va från cfh. Leder just nu klassen med 11s.

Bra rally, men lite kortare nästa gång va??? :wink:
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Johan Gustavsson wrote:Bra rally, men lite kortare nästa gång va??? :wink:
Nä, varför ska det vara kortare rallyn..? Såna finns det ju gott om, det är bara att köra ett av dom i så fall... :)
Yokohama Motorsport
Benjamin A. Ward
Posts: 22
Joined: 2008 Oct 11 5:53 pm

Post by Benjamin A. Ward »

Ok kjøring fram til Greenhills baklengs. Der dro jeg som forventet av veien, og senere etter mål der radiatoren tok kvelden. Trodde ikke jeg skulle få startet neste SS, men jammen gikk det. Derimot begynte motoren å koke etterhvert, og med en liten tur av veien ville den ikke lenger.

Triste greier, da jeg lå an til en podium plassering i Nat. spec 4wd.

Vi prøver igjen neste gang :)
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Tom Östertun wrote:
Johan Gustavsson wrote:Bra rally, men lite kortare nästa gång va??? :wink:
Nä, varför ska det vara kortare rallyn..? Såna finns det ju gott om, det är bara att köra ett av dom i så fall... :)
klockrent svar :)
tycker att det ska vara "långa" rallyn i SM seriens delt då det är den största serien vi har du skall det ju självklart var en större utmaning med !

(denna runda var verkligen en utmaning da jag hatar detta land)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

gick åt pipsvängen på SS5, slog i ett träd och skadade vattenpumpen, så 600m från mål skar motorn ihop.
Magnus Smedegård
Posts: 1
Joined: 2007 Apr 20 7:57 pm

Post by Magnus Smedegård »

Jävla apple updater ploppa upp på 6e sträckan så spelet krascha. Orkar inte köra om ändå så blir poänglös denna gång :P
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

........

Post by Kenneth Nyström »

efter många rullar o snurrar så är man i mål... men på SS7 så fick jag 33sek extra...kom i mål på 4.55.** men får tiden 5.28.** kollar på reprisen och den säger 4.55.** men det gör ingen skillnad poängmessigt men förlorade en placering totalt...

hade problem i början med att man inte kunna hålla bilen rakt, speciellt första sträckan? i starten snurrade jag nästan... nån mer som hade det bekymret? hela första sträckan hade jag fullt sjå att ha bilen på vägen...

men men i mål och på podiumet trots bekymmer =)))

och grattis till Christer!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Re: ........

Post by Tom Östertun »

Kenneth Nyström wrote:på SS7 så fick jag 33sek extra...kom i mål på 4.55.** men får tiden 5.28.** kollar på reprisen och den säger 4.55.**
Kolla över vad du har för moddar inlagda, har för mig att jag läst i nån tråd att det är nån/några som pluginet tolkar som nånting annat än vad det är och ger tidstillägg... Men jag minns inte vilken mod det var... Samma sak hände i ditt eget rally väl? Måste ju vara nåt i spelet. :?
Yokohama Motorsport
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Hamreus ljudmod är en källa till +33s tilläggen.
troligen är det nånting med eriks noter i den ljudmodden som ställer till det (får pluginet att tro att start eller mål är flyttat)

hade själv just det problemet när jag körde med den.

vet att det finns andra ljud moddar som också har det problemet..
tror det är Nanamisos realistic sounds eller nåt sånt...
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

........

Post by Kenneth Nyström »

jo och då brukar dom 33 sek finnas med på tiden på reprisen ju.... men tiden på reprisen säger 4.55.**

så det har jag full koll på vad 33 sek straff är.... men då borde det synas på tiden på reprisen också!

och jag kör helt utan moddar...
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, då vet iallafall inte jag..
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Re: ........

Post by Tom Östertun »

Kenneth Nyström wrote:jo och då brukar dom 33 sek finnas med på tiden på reprisen ju.... men tiden på reprisen säger 4.55.**

så det har jag full koll på vad 33 sek straff är.... men då borde det synas på tiden på reprisen också!

och jag kör helt utan moddar...
Då vete fan... Spelet kanske bara inte tycker om dig..? 8)
Yokohama Motorsport
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Re: ........

Post by Anders Lindbladh »

För er som undrar är jag nu klar med resultaten i WRC-klassen efter deltävling 2. Frågan är bara hur jag ska kunna lägga upp det här på forumet ?
Post Reply