Vikingadansen deltävling 4

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det låter som det kan stämma ja.

detta är ju dock 4 sträckor.
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Micael Eriksson wrote:Jag tippar att en S1600 bil (läs Tommie) kommer att trycka in sig i topp tio totalt 8)
:lol: Du e rolig du, haha!! Efter vad jag sett på alla träningstävlingar de senaste dagarna kommer ja få häcken full att hålla undan för dig och Brodin :P Och ligger ni lika nära gränsen som ja gör, är risken överhängande att alla 3 ligger upp och ner bland träden innan det här är slut :lol:
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

har send reguest
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Fan tog slut i en vedtrave i starten på ss 3, märkte inte att jag var emot ens men motorn bara dog,??
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Petter Olsen wrote:har send reguest
OK. Ska kolla nu :!:
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Dette var et tøft rally, man må ha tungen rett i munnen for å ta seg gjennom i et brukbart tempo. Jeg hadde et antall hendelser på de fire første prøvene, men på SS5 traff jeg endelig, og var mer med på tidene. I skrivende stund er jeg nummer tre i klassen i mål, men jeg mistenker at det blir noen fler biler foran meg når alt summeres opp.

Men jeg må også si jeg er utrolig imponert over Tommie, som har tatt seg gjennom hele rallyet i et kanon tempo - uten noter :shock:
"I love it when a plan comes together"
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

kom i mål, men herregud så dårlig :( sikkelig skuffa nå :(

Men gleder meg til grus :D
/ / Wolden
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Premiären i min VAZ gick rent åt pipan. SS1 var väl OK, men sen på SS2 slutade rallyt tvärt.
Image
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hade sagt till mig själv att ta det jävligt lugnt 8) För troligen kommer startfältet att minska kraftigt på dom sista sträckorna men redan på SS1 kör jag av vägen och sen fortsatte det med avåkningar :x Fick bryta rallyt på SS5 tror jag att det var :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Det gick bra för mig tyckte jag trots rejäl avåkning på ss2 kostade 20 sek för mig ungefär. Genings kollen såg mig på ss3 :P . Samt rakt fram i vagkorsningar.

Jag har bara kommit i mål på hradec 1 dom andra har jag inte kommit i mål i samt inte kört 2 av dom.
Försökte rulla mig igenom rallyt och fick rätt bra tider ändå. För mig så kändes det som 8 olika banor i rallyt. Kartläsaren fick det jobbigt och dessutom ljög han titt som tätt speciellt på korsningarna på slutet av banorna. Men Erik och Bengt-Arne kändes snabba och jag var rätt chanslös mot dom på sträckorna. Jag körde med princip standard setup så får skylla allt på det :P.

Tack för ett roligt rally hoppas alla i N4 kör av så man håller sig kvar på sin plats nu :P
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

ja dehär gick ju skitbra.. NOT rull på första som pajja kylarn, så då tog ja de lugnt sa att ja skulle komma imal. Då glider jag ite utanför och flyttar på en skylt vilket resulterar i att 2:an hänger sig.. aja bättre lycka nästa gång
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Slutade som vanligt för mig i rbrserien. :?: :?: :?:
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Hasse Onkamo wrote:Slutade som vanligt för mig i rbrserien. :?: :?: :?:
Hoppa in i JSM, jag behöver hjälp att sno poäng av Tommie..... :lol: :lol:

Att jag ska lyckas slå han nån fler gång tror jag inte på, han lär nog kolla batterierna i headsetet från och med nu, så det är inte lönt att sno dom en gång till :roll: 8) 8)
Hellre dö än fega
Andreas Carlsson
Posts: 88
Joined: 2007 Jan 31 8:37 pm

Post by Andreas Carlsson »

ja då har man kört denna tävling med. Hade bestämt mig för att ta mig imål medans antalet som skulle ta sig mål skulle bli få mistängte jag. Jag låg ganska bra till med min taktik att ta det lungt tills jag kom till 1:a sörvice och kunde konstatera att man låg LÅNGT ifrån första plats men det var nära till andra plats (eller om jag låg tvåa) jaja och då skulle jag försöka ta mig eller försvara andra platsen men mer tid ran iväg och vid andra sörvice så låg jag trea men med bara ett fåtal sec till andra platsen. Ut på ss5 och kommer till en lång vänster där jag glider ut med baken och det häktar till men utan att tipa men det blir ett väldigt rattflader och till slut blir det ett snabbrull på ett eller två varv men kommer upp på vägen utan att förlora allt för mycket tid. Tar mig imål men lagomt uppjagad jaja bara att ta de nästkomande ssen lungt och sedan får vi se vad som händer. ss6 börja bra förbi första split och sedan i miten på sträckan var det lite grus ute i uterkant på sväng och där hamna jag och sedan frånta ett räcke och bilen sten dog. slut på mitt rally.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Micael Eriksson wrote:
Hasse Onkamo wrote:Slutade som vanligt för mig i rbrserien. :?: :?: :?:
Hoppa in i JSM, jag behöver hjälp att sno poäng av Tommie..... :lol: :lol:

Att jag ska lyckas slå han nån fler gång tror jag inte på, han lär nog kolla batterierna i headsetet från och med nu, så det är inte lönt att sno dom en gång till :roll: 8) 8)
Ja vet inte vad det blir till nästa. Finns 4 andra o välja på!
Post Reply