Hälsingerallyt Snö (Snowmod) deltävling 5

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Känns som om jag har startat en diskussion i fel tråd... :oops: Detta är något som kan diskuteras i all oändlighet då det är fråga om personliga preferenser. :wink:
Yokohama Motorsport
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Klart det skall vara snömodd ! Hur kul som helst ! Jag kör med samma setup på både grus och snö. Är det nån modd som skall strykas så är det väl snow-france som jag tycker är värdelöst.
Rasmus Harrström wrote:snowmod är ju klart mer realistiskare än utan är. och ni skriver att det var första gången ni körde och den sista. säger bara man kan inte plugga in det här och tro att man kan köra det med de gamla setupsen, utan man måste finslipa sina setupser. och det kan ta en jäkla tid, har inte fått ihop min setup på fiestan än och kört kanske 13 timmar. och sedan måste man träna på hur mycket man kan ta in i vallarna.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Jag har samma setup som till grus i princip. ändrat tryck i däcken bara.
Denna diskussion kommer alltid upp efter ett snörally med snowmod. Personligen så tycker jag att modden gör så att den som kör "på" vägen snabbast vinner. sen så vet jag att utan modden med genings kontroll funkar inte 100% då man kan klyva en hel del vallar och käna seklunder utan att kontrollen märker det.
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ja gör om setupen helt till snowmod physicen.
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Jag försökte köra original setup det var verkligen värdlöst att köra denna tävling .
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Min bil gick inte igenom besiktningen :shock: Så får tyvär stå över en tävling till.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Jim Hjerpe wrote:Hade varit enklare om fästet hade varit realistiskt.. är ju som att åka med monte-carlo dubbade däck.. Inte speciellt realistiskt. och det är ju nåt dom kan göra någonting åt antar jag, eftersom dom kan försämra fästet på asfalten?
+1
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag gillar inte snö, varken med eller utan snowmod.
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Det skall vara kul och köra rbr! det var detta! i ungefär 3 sträckor. sen tröttnar man..
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Fan vad ni gnäller!
Det är lika för alla....OCH det är valfritt att köra.
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

jag kan inte välja min Impreza WRC 01 i denna tävling ???? .....kör jag en shakedown kommer den upp....sen om jag ska köra denna tävling så dyker den inte upp längre....ser ju att den finns med i listan över bilar på tävlingen.....fattar inte ett skit
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

hade hänt någe med modellen....installera om bilen då funka de....spela ju inte så stor roll.....kom 2 kurvor slog i ett träd så kopplingen gick o oljan rann ur motorn.....var inte min dag o köra idag.....nu blire ett uppehåll ett par dar o vänta på att lusten ska komma tillbaks
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Per Isacsson wrote:Fan vad ni gnäller!
Det är lika för alla....OCH det är valfritt att köra.
Håller med, Tycker inte snö moden är så jäkla dålig, :wink: :wink: sen att jag är kass där som på alla andra underlag är ju en annan sak, :cry: :cry: :D :D Tycker Hasse gör ett jäkla bra jobb med serien,
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Rasmus Persson wrote:Jag försökte köra original setup det var verkligen värdlöst att köra denna tävling .
jeg syntes default på volvo er veldig bra :lol:
Ole Marius Myrvold
Posts: 104
Joined: 2008 Jun 25 4:17 pm

Post by Ole Marius Myrvold »

Altså, at snowmod skal være så fryktelig realistisk er jeg ikke enig i... Mulig det bare er jeg som ikke får til noe som helst, men i virkeligheten så bruker de jo snøkantene til å lene seg på, og så vidt jeg vet, hvis man bare toucher kanten så skjer det ingenting, men er man borti snøkanten her så trekker snøen til seg bilen din uansett. Det er jo helt idiotisk...
Ole Marius Myrvold NMK Elverum
Bilcross jr (folkrace) - SAAB 900
Post Reply