Tävlingar

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Tävlingar

Post by Markus Andersson »

Jag tillhör dom som tycker det e roligare när fler är ute och kör sträckorna samtidigt (typ RBR Net) och undrar om det är fler som tycker det, man kanske skulle dra ner tävlingsdatumen från 1 vecka elr vad det är nu till kanske 2 dagar (över en helg) jag vet att det finns dom som inte alltid kan köra på helgerna (P G A kanske familj, rallytävlande mm) men jag tycker som sagt att det är nåt att kanske tänka på till kommande säsonger :?: elr vad tycker ni andra?
//Mackan
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Anledningen till att det idag är så många dagar på deltävlingarna i serien är för att så många som möjligt ska kunna vara med.

Om någon åker bort över en hleg är det vanligt att man åker bort på fredag eftermiddag osh kommer kanske hem på söndag kväll. Så därför ska man ha chansen att köra redan på torsdag och sedan över helgen till och med tisdag kväll.

Förra säsongen var det från fredag till måndag kväll och för att utöka tillgängligheten valde vi att utöka till dessa dagar.

Det drar ju bara ut på spänningen. Fler dagar att vänta på att någon ska slå dina tider...
Post Reply