Nystart 2012

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Hur gör man setups till bilarna i Ungerska, ( Till dom Bilarna som inte fins i Tjeckiska.)
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Du går inn på Ungarska plugginet, velger den bilen du vil ha og starter practice sessong, sen går du ut av det igjenn og tilbake til hovedmenyen, der velger do quick Rally , da har du med deg den bilen du valgte, der kan du gjøra setup, veldig enkelt dette : ))) ser det er veldig få som kjører det Ungarska i forhold til det Tjekiska, hva er grunnen til det tro ??
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Oyvind Andersen wrote:Du går inn på Ungarska plugginet, velger den bilen du vil ha og starter practice sessong, sen går du ut av det igjenn og tilbake til hovedmenyen, der velger do quick Rally , da har du med deg den bilen du valgte, der kan du gjøra setup, veldig enkelt dette : ))) ser det er veldig få som kjører det Ungarska i forhold til det Tjekiska, hva er grunnen til det tro ??
Tack oyvind det funkade.
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Mitt S1600 og S 2000 setup fra tjekiska som jag testa i Ungarska funkar overhode ikke der, noen som vet hva man kan gjøre med det ??
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Oyvind Andersen wrote:Mitt S1600 og S 2000 setup fra tjekiska som jag testa i Ungarska funkar overhode ikke der, noen som vet hva man kan gjøre med det ??
Ska testa några av mina gamla i morgon o se om dom funkar.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Oyvind Andersen wrote:Mitt S1600 og S 2000 setup fra tjekiska som jag testa i Ungarska funkar overhode ikke der, noen som vet hva man kan gjøre med det ??
Jag har testat mina gamla, Det fungerar som det ska. När du markerar setups i spelet o trycker Enter får du inte upp en ny ruta med dina setups då ?? Eller vad är det som inte fungerar med setupsen??
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Jo, jeg får opp setupen, men syntes bilen er oppfører seg annerledes enn den gjør i det Tjekiska med samma setup. :shock:
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Oyvind Andersen wrote:Jo, jeg får opp setupen, men syntes bilen er oppfører seg annerledes enn den gjør i det Tjekiska med samma setup. :shock:
OK. Tycker det är ungefär som förut, Men jag har inte testat setupsen så mycket än. Så det är lite svårt att gämföra än,
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

Såvidt jeg vet så er fysikken anderledes på det tjekkiske, med mindre ungarerne har begynt å kopierer den samme fysikken som tjekkerne siden sist gang jeg var der.. Spesielt på de lavere klassene, N4, A7 etc etc.. På den tjekkiske pluginnet så har man gjort fysikken og setup muligheter mye mer restriktive og nærme virkeligheten sammenlignet med den franske og ungarske. Det er heller ikke samme begrensning på setups som det er i det tjekkiske med tanke på helt ville innstillinger på fjærer, forstilling etc.. Man kan gå inn i setup filen med text edit program og forandre utover det man kan i spillet.. På det tjekkiske så er det kontroll rutiner i pluginet som nekter deg å starte om du har 'jukset' i setup..
Du kan nok bruke tjekkisk setup på ungarsk, men siden du kan 'jukse' på det ungarske så er nok ikke de begrensede tjekkiske setups 'optimale' på det ungarske..

Poenget er selvfølgelig å ha det gøy, men jeg syns jo det er kult når det er extra realistisk.. Syns f.eks snow mod rally på tjekkiske blir extra interessant når man kan styre når man kan bytte dekk. Har man 3-4 fartsetapper mellom service og dekkbytte så vinner man ikke om man gir full gass hele tiden og har 100% utslitt dekk etter ss1...
Og vi har alle forskjellige preferanser.. Jeg kjørte en gang rundt jordkloden i N4 før jeg begynte å lukte på WRC klassen, så jeg er kanskje en av de som legger ned mest tid på finpussing av teknik :oops: :twisted: 8)
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Mitt problem med både det ungerska och det tjeckiska pluginet är att jag inte får någon vettig kontakt med personerna bakom.
Jag har fått lovande svar vid någon av kontakterna men när man sedan vill ha hjälp eller svar så blir det inget av det.

Jag har bra kontakter som skulle kunna vara bra hjälp för att göra fysiken bra till många av bilarna. Allt baserat på inofficella och officiella uppgifter. Men enda sättet att få det bra är det jag varit inne på tidigare med eget plugin. Jag har dock inte programmeringskunnskaper för att klara det.
Att få egen fysik till något av pluginen känns lika svårt som att få en WRC-styrning.

Dock har jag haft mer positiv kontakt med ungrarna än tjeckerna.
User avatar
Tony Bergqvist
Posts: 142
Joined: 2008 Apr 06 2:03 pm

Post by Tony Bergqvist »

Har ett problem när det gäller ungerska pluginet , när ja ska lägga upp ett rally så får ja det här meddelandet // rally You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'NULL,0,0,,,'')' at line 2 // någon som vet vad det betyder ?
Tony Bergqvist

Team Rookie Racing
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tony Bergqvist wrote:Har ett problem när det gäller ungerska pluginet , när ja ska lägga upp ett rally så får ja det här meddelandet // rally You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'NULL,0,0,,,'')' at line 2 // någon som vet vad det betyder ?
Det blir så i bland, Logga ut o logga in i gen, då brukar det fungera
Post Reply