Realistic eller Reduced

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Realistic eller Reduced

Post by Clarence Blom »

Nu när topplocksproblemet verkar vara löst i pluginet (med bugfix) så kanske realistic vore ett alternativ på damage även i Svenska serien. Ännu ett steg närmare verkligheten. Vad tycker ni?
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

Post by Jonathan Johansson »

Nja jag tycker att realistic är lite väl svårt gör man minsta misstag så finns det ofta ett träd där och då kan det vara kört :(
Hompe
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Re: Realistic eller Reduced

Post by Kenneth Emanuelsson »

Clarence Blom wrote:Nu när topplocksproblemet verkar vara löst i pluginet (med bugfix) så kanske realistic vore ett alternativ på damage även i Svenska serien. Ännu ett steg närmare verkligheten. Vad tycker ni?

låter mycket intressant, har väntat länge på att någon ska fixa detta problem,, Bugfix är det något man ska dra ner och installera för att det ska funka??
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Jonathan Johansson wrote:Nja jag tycker att realistic är lite väl svårt gör man minsta misstag så finns det ofta ett träd där och då kan det vara kört :(
Är det inte så i verkligheten också?
Gör man ett misstag så är det kört...

Jag tycker det ska vara realistic
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

jag föreslår nog reduced för då har även de som är rookies chansen att ta sig imål = bättre självförtroende och då kommer även resultaten
//Björn
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

shit

Post by Marcus Jansson »

jag tycker det är jäkligt svårt ändå! När man kör liksom 3 långa sträckor som tex New Bobs,East West och någon mer...Då tycker jag det är jävligt tufft ändå...Nu har jag sakt min mening och jag tror många nybörjare kanske tröttnar om man kör realistic...
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Vet inte om man skall ha realistic,
men man skall väl köra bilen som man betalade skadorna själv.
Om man vet att det kostar 200 tusen att fixa bilen efter en riktig smäll med träd, så tar man nog det lite mer lungt.
Inte sagt att man fis kör för det,
men man tar inte de risker som varannan gång går bra och varannan inte...

Mina tankar i ämnet.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Som jag ser på det så kommer vi att kära med reduced, även om denna fix för headgasket (topplockspackning) finns.

För det första kommer vi ju att köra med snömod och då blir det SVÅRT att få bilen att hålla med realistic.

Dessutom, som någon skriver, kan det vara roligt om fler kommr i mål och får poäng.

Och dessutom så kommer det att krävas att man inte gör misstag ändå för att vara med och slåss i toppen. Oavsett om bilen går sönder lite mer eller inte när man åker av vägen. För vi har fler snabba förare än någonsin detta året som det känns.
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Kenneth : Man skriver i RBR ini. : Fixgasketbug = true

Kusligt enkelt.....
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Clarence Blom wrote:Kenneth : Man skriver i RBR ini. : Fixgasketbug = true

Kusligt enkelt.....

öööhh!! allvarligt är det så simpelt :shock:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Japp, ändringen är så enkel. Det står i readme-filen till pluginet. Men denna ändring fungerar bara när man kör online.
Emil Tigerberg
Posts: 1
Joined: 2007 Jan 11 7:08 pm

Re: Realistic eller Reduced

Post by Emil Tigerberg »

reduced! Det ska vara som att åka volvo original :) där det krävs lite för att få en buckla i plåten.
Jan Onkamo
Posts: 71
Joined: 2007 Jan 01 8:07 pm

Post by Jan Onkamo »

jag tycker som Clarens Blom !!! det ska vara svårt

och snö mod med !!!det skulle bli kul som fan!!!

då måste man åka på vägen :D

alla vet hur alla sträckor är så det är bara att bromsa i tid !
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Håller med. Tycker man realistic är för svårt kan man ju alltid göra som i verkligheten, lätta lite på foten ibland och även använda hjärnan lite. :P
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men alltså jag käner igen argumentationen från RBRchamp. Att realistic skulle vara det enda rätta.

Men måste alltid svårare vara lika med bättre? Jag tror att vi har en bredd i den här serien på grund av att vi lyckats göra det möjligt för många att vara med. Och de som inte har samma erfarenhet som oss som slitit på ratten i alldeles för många timmar måste också ha en chans att komma i mål.

För annars blir det så enkelt att många tappar sugen. Det är jag övertygad om. Alla måste få en chans att känna att de laddar på lite. Att man kan ta i och sladda på, för det är ju därför vi kör det här spelet, eller hur?

De snabbaste förarna i vår serie måste i vilket fall hålla sig på vägen för att vara med och slåss i toppen. Det såg vi inte minst i slutet på förra året.

Så beslutet är att vi kommer att köra med reduced. Åtminståne under överskådlig tid i denna serie.

De som tycker det är allt för enkelt kan välja att köra RBRchamp som komplement för att få en svårare utmaning.

Inga sura miner, även om det verkar som om jag vaknat på argumentationssidan i morse. :lol:
Post Reply