Rally Vännäs

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Tomas Landin
Posts: 36
Joined: 2007 Feb 14 8:34 am

Post by Tomas Landin »

Jahapp, premiär i den riktiga serien, gick ju inte direkt skitbra :)

Karaterullade 500m från målgång på SS1, sedan var det trasig bil resten av rallyt, hyfsat svårt att köra, så på SS6 dundrade jag av, och när jag undvek ett stort träd så gick jag rätt in i ett litet och sabbade både växellåda och kylare. Tack och godnatt :)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

  • SS1 - Det flöt på helt okej. Inte min favoritsträcka och jag tyckte inte att jag fick till ett riktigt bra åk. Men tiden var helt okej.
  • SS2 - Här upplevde jag det som halt. Fick inte till någonting egentligen. Missade linjer och apex hela tiden. Tiden var långt från konkurrenskraftig jämfört med de snabbaste stollarna.
  • SS3 - Här fortsatte min dåliga rytm. Ungefär samma känsla som sträckan innan. Flöt ut och tappade linjen.
  • SS4 - Med tanke på sträckorna innan var jag orolig för vad som skulle hända här. Och precis som sträckorna innan kändes det halt och jag fick försöka fokusera på att köra smart istället för snabbt. Några onödiga kast och ut i en del vallar.
  • SS5 - Tävlingens katastrof. Efter bara någon kilometer kör jag på ett träd med sidan av bilen och hamnar helt fel. Jag fattade inte vilket spel jag körde och svär på att jag såg ut som fågelholken Solberg i flera minuter efteråt. Förvirrad tvingas jag backa för att komma rätt. Tappade inte ofantligt med tid på detta, men tänkte den smarta tanaken "Nu djävlar ska här köras". Och jag tog i för kung och fosterland med det väntade resultatet att jag åkte av ett par gånger till. Slog i ett träd till med andra sidan av bilen bland annat. Tappade säkert 30 sekunder här.
  • SS6 - Nu hade jag ju klarat av dagens alla misstag på samma sträcka så nu gick det att slappna av. Och mycket riktigt fanns flytet där igen. Mycket bättre linjer, men bilen var inte hel. Lite glapp i styrning och inte alls konsekvent över krönen framför allt. Men ett helt okej resultat.
  • SS7 - Även här fortsatte det hyggliga tempot. Inga missar egentligen förutom en viss osäkerhet över bilen. Bättre flyt än förra passagen över denna sträcka.
Sammantaget helt okej då jag inte alls tränat mycket. Snö-modden har alltid passat mig och så även denna gång. Det fungerar bra med min körstil tror jag. Bilen ganska rakt så fungerar det bra.

Tack alla för fint motstånd och grattis till de snabba i varje klass. Riktigt bra tider har presterats över lag.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ang Hamreus swedish rally mod, finns det möjlighet att i framtiden få se liknande moddar på grus och asfalts sträckorna?
dvs, få dem att se mer svenska ut och få dit svenska reklam skyltar.

enl mig gör det jättemycket för själva känslan :)

men det kanske är saker som är skitsvåra att göra och tar lång tid?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Andreas Karlsson wrote:ang Hamreus swedish rally mod, finns det möjlighet att i framtiden få se liknande moddar på grus och asfalts sträckorna?
dvs, få dem att se mer svenska ut och få dit svenska reklam skyltar.

enl mig gör det jättemycket för själva känslan :)

men det kanske är saker som är skitsvåra att göra och tar lång tid?
Det tar tid. Men svenska reklamskyltar tror jag vi har delvis i alla fall. Sk kolla upp det lite närmare.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

tid är egentligen oviktigt, men vore trevligt om det kunde ordnas till nästa säsong....
gör som sagt att det känns mer svenskt om man har annan vegetation på tex Australien och USA sträckorna samt ändrar grus texturerna lite, själva fästet på sträckorna osv blir ju detsamma dock, men mentalt blev det iaf skillnad på snön för mig :)

ett förslag är ju tex att göra om englands sträckorna så de blir mer lika rallyschool.. och så även på de andra grus sträckorna...
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Kan inte delta just nu eftersom jag bara får ett felmeddelande: DATA ERROR

vad måste jag göra?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Simon Ek wrote:Kan inte delta just nu eftersom jag bara får ett felmeddelande: DATA ERROR

vad måste jag göra?
När får du det?
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

När jag försöker logga in i RBR.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Simon Ek wrote:När jag försöker logga in i RBR.
När du ska logga in i pluginet?
Marcus Sundh
Posts: 32
Joined: 2007 Aug 16 9:55 am

Post by Marcus Sundh »

tack för ett bra rally Erik!

För mig gick det sådär, men mycket bra för att vara mitt första rally, en 9:onde plats!

Jag tror faktiskt att jag kunde ha kommit top 6 om jag hade hållt mig på vägen såklart. En stor sen satte stopp på mina framgångar.

haha jag körde med världens snedaste högerhjul i 3 sträckor, MEN faktiskt det gick jättebra det med, hahaha :D :shock:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Direktlänk till resultat

Stort grattis till de tre segrarna:
Trimmat 4wd: Kenneth "Kemzon" Emanuelsson
Otrimmat 4wd: Per Isacsson
S1600: Sebastian Johansson

Just nu saknas repriser från följande sträckor/personer:
SS1/Cristoffer Svensson
SS1/Rickard Andersson
SS4/Göran Nilsson
SS4/Daniel Molin
SS6/Tony Hultgren
Ladda upp dessa repriser till pluginsidan. Det finns en separat instruktion för just detta. Känner ni någon av dessa personer be dom ladda upp repriserna.
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Tävlingsrapport:
Efter att ha totalskrotat Impreza 05'an i Rally NordDeutschland
och den nya bilen ej hunnit bli klar fick teamet damma av en gammal Impreza 03'a som använts som not/träningsbil på senare tid. Då jag hade högre ambitioner än så var jag över till Peugeot Sport för att provköra en 307'a, men tyvärr kom jag ej överens riktigtmed den bilen, kan dock bero på tidsbrist. Det fick bli 03'an iaf.

SS 1: Försökte köra snålt och hålla linjer, men lite för lite attack dock.
SS 2: Här blir det mer attack, men strax efter 1:a mellantiden har några finnar
lagt en sten i dikeskanten i en v5 /kr vilken mitt högra bakhjul träffade och resulterade i en rullning, men tur som en tokig lyckas jag dock landa på hjulen och kan fortsätta i ett lugnare tempo till service.
SS 3: Svår sträcka att få till det på, inga större missar.
SS 4: Underbart kul sträcka, lite i längsta laget för däcken som tappar i grepp på
slutet, vilket gör att den driver ut i vallarna för mycket.
SS 5: Stämmer inte riktigt på denna, lite feg över krönen.
SS 6: Glömde service byta däck ? här blev det halare.
SS 7: Denna också mycke halare än vanligt, får nog ta ett snack med däckleverantören.

Tack för en kul tävling Erik !
Hoppas Team Olsbergs hinner få klar den nya Imprezan snart....
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Post Reply