Rally Vännäs

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Rally Vännäs

Post by Erik Persson »

Rally Vännäs har nu officiellt öppnat och är öppet till tisdag kväll 23:59.

Direktlänk

Hoppas ni får ett trevligt rally.
Tänk på att installera snö-modden innan start.

Ett tips är att installera Hamréus vintermodd som finns på downloadsidan. Den ger lite skitigare snö och därmed lättare att se vägen. Men det är bara utseende det handlar om.
Last edited by Erik Persson on 2007 Oct 24 11:46 am, edited 1 time in total.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

En riktig skit tävling för mig :( Tycker känslan i snön försvunnet vet inte varför) SS4 byte jag till en grus setup o det blev några snäpp bättre ,men när jag passerat mål linjen o tryckt enter en gång så pang vips så var på skrivbordet :? alltså en skit tävling......................fast det går säkert bättre för er andra :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Henrik Frisk
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 20 9:22 am

Post by Henrik Frisk »

Rally Vännäs är väl för GrN? Oxå?

Kan inte välja evo9:an. Men i andra online tävlingar kan jag det..
/Mvh Henrik
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

M

Post by Niclas Jagerhult »

Prova installera snowmoden igen, funkar inte det, prova installera om hela bilen igen, se till att det är rätt physics jämtemot cars.ini filen osv osv.
//Jaeger
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Jag körde och hade mkt kul men de känndes som man var nybörjare igen :P

Körde en sväng eftersom jag fick lov att känna hur mkt man tappat (och de va mkt det haha) grattis till alla hårdgasare som kom i mål 8)
Får se om de passar och man har ork så kanske jag kör nått mer rally igen tackar för ett bra rally Erik och dom som kör :)
Christian Johansson
Posts: 29
Joined: 2007 Feb 12 5:51 pm

:(

Post by Christian Johansson »

Min första tävling i serien,, Snö tävlingar är inte min starka sida :D men jag tog mig i mål iallafall :D Fast med några problem här och där :D Tex... Lådan paja så jag bara kunde köra på 2.an in :D motorn paja efter mål :D för hög temp från S,2 :D men men det funkar nog bättre nästa tävling :D
Tobias Rydberg
Posts: 5
Joined: 2007 Jan 09 7:42 pm

Post by Tobias Rydberg »

Jag kan verkligen inte köra i snö. Får ingen rytm och tvekar i varje sväng. Såg det där om Hamreus mod efter jag kört och det kanske hjälper., för det blev många "snäva yttersvängar". Det kanske beror på att amn inte ser var man ska styra in.

Tack för ett kanon rally Erik :D , synd bara att man inte är bättre :(
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Även mitt första försök i serien och det gick väl sådär.. Har samma problem jag med att inte känna mig bekväm på snö så man tvekar lite för mycket och gör onödiga misstag.. Men jag ska inte bara skylla på det..det är otroligt hårt motstånd också! :)
Tackar även jag för ett roligt rally!

// Mange
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

s

Post by Niclas Jagerhult »

Ganska dålig tävling för min del

SS1: Kände på bilen å vägen, blev dock många besök i snövallarna. Lade mej på taket i en hårnål höger.

SS2: Laddade mer, men för mkt i snödrivorna.

SS3: Här satte körningen bättre, helt nöjd. Några kriser som löste sej.

SS4: Här kom flytet igång på riktigt, dock var jag mkt ute i vallarna, åkte rakt fram några gånger, men helt nöjd med körningen.

SS5: Här tog det roliga slut, kom ut i en H5, baken tog i drivan och fronten rakt ut och in i ett trad.

Tackar för en kul tävling, grus nästa gång, då SKA det gå bättre!
//Jaeger
Henrik Frisk
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 20 9:22 am

Post by Henrik Frisk »

Varför jag inte kunde välja Evo 9:an va för att jag hade fel pyscic (stavning).
Men det blev inte en bra tävling, för jag gillar inte snö rally..

Men, TACK Erik för att du ställer upp.
/Mvh Henrik
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Jaha så har man då gjort premiär i RBR-serien. Gick väl sådär, började inge vidare när ja frontade ett träd redan på första SS, så ja fick ta till superrally regeln :( sedan gick de väl på vägen iaf dock me några besök i drivorna... Riktigt roligt att köra iaf..
User avatar
Anders Wiberg
Posts: 45
Joined: 2007 Jan 01 5:27 pm

Post by Anders Wiberg »

Jaha.... ss6 skulle starta och då krschar spelet.... gråter floder... det gick ju bra :cry:
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Jaha då var debuten med nyklass, ny bil och ny kartis avverkad. Rattrostigt som bara den, men jag gjorde vad jag kunde. Enda smolken i glädjen över att serien är igång var de 20 sek jag fick för att gena i hårnålen i slutet av SS 1. Men det spelar ingen roll,kul att var igång.

Bengt Andersson
André Jacobsson
Posts: 24
Joined: 2007 Jan 26 11:29 am

Post by André Jacobsson »

Äntligen var de igång igen!

Var stel som en pinne på ss1 o tog de riktigt lungt men slutade me 2 snurrningar.. Sedan på resten av sträckorna gick de lite blandat, några snurrningar o in i ett träd o lite.. Men jag tog mej i mål så jag är hur nöjd som helst! :D

Kanon roligt rally Erik!! :D
Anders Olsson
Posts: 9
Joined: 2007 Jan 05 6:30 pm

Post by Anders Olsson »

Gick helt åt skogen. Valde fel setup efter första servicen, bilen blev som en orm. Kan bara skylla på mej själv...
Hellre en sladd i skogen, än tio i drömmen.
Post Reply