Ford Fiesta FlexiFuel

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Ford Fiesta FlexiFuel

Post by Erik Persson »

Jag tänkte vi skulle diskutera hur vi ska göra vid första deltävlingen om inte Fiestan blir godkänd i pluginet?

Det finns några alternativ för de som är anmälda i Fiestan...

1. Vi stryker klassen tills bilen är godkänd. Då kommer man att kunna byta till denna klass utan att tappa bonuspoängen.

2. Ni kör Yogo så länge. (Finns snart på downloadsidan)

3. Vi kommer överens om en annan bil som alla kan köra så länge tills Fiestan fungerar.


Har någon ytterligare förslag? Eller ska vi lägga upp en omröstning?
Last edited by Erik Persson on 2007 Jan 20 11:09 am, edited 1 time in total.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jag vet inte. Yugo är väl ett alternativ. Jag tycker inte att vi ska stryka klassen utan ha kvar den.

Så jag säger nummer 2 (Köra Yugo)
Image
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Är den inte godkännd och det inte är mer 11 tävlande skulle man kunna genomföra den på RBR-NET (den 12 är någon dommare som kan rbr-net och skriver tider och väljer banor och underlag) . Där får man ju alla tider och det är ju bara att det tar lite längre tid emellan sträckorna då man skriver upp resultaten.
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Kan de inte åka trimmat 2 wd istället då eftersom det inte ä så många anmälda dit? Bara en tanke :?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag har idag fått ett svar från Wally (som håller i pluginet) att Fiestan ska komma in. Men det vra ren tidsbrist som var problemet. Så något besked på när fick jag inte. Bara att det finns fler bilar som de kommer att lägga in.

Tänkte bara så att ni vet att Fiestan kommer in i pluginet...
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

Post by Jonathan Johansson »

Erik det heter yugo inte yogo :wink:
Hompe
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Erik Persson wrote:Jag har idag fått ett svar från Wally (som håller i pluginet) att Fiestan ska komma in. Men det vra ren tidsbrist som var problemet. Så något besked på när fick jag inte. Bara att det finns fler bilar som de kommer att lägga in.

Tänkte bara så att ni vet att Fiestan kommer in i pluginet...
Låter kanon! Jag står fast vid att köra Yugo.
Image
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Enklast vore att vänta

Post by Jonas Frännfors »

Vet inte hur det blir eller om jag läst dåligt, men jag tycker att klassen börjar när bilen blir godkänd, eller går att använda i pluginet. Tycker inte att man ska ha en tillfällig bil och få poäng som räknas i cupen med den, trist att få poäng i FordFlexiFuel med en bil som inte är sådan, tror det är bättre och vänta?! Hur skulle man göra på riktigt?! Jo skjuta fram cupstarten...! :idea:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: Enklast vore att vänta

Post by Erik Persson »

Jonas Frännfors wrote:Vet inte hur det blir eller om jag läst dåligt, men jag tycker att klassen börjar när bilen blir godkänd, eller går att använda i pluginet. Tycker inte att man ska ha en tillfällig bil och få poäng som räknas i cupen med den, trist att få poäng i FordFlexiFuel med en bil som inte är sådan, tror det är bättre och vänta?! Hur skulle man göra på riktigt?! Jo skjuta fram cupstarten...! :idea:
Om du läser i tråden för Rally NordDeutschland Så har jag skrivit att Flexifuel utgår tills bilen är klar för pluginet. Så du har helt rätt.
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Aaaahhh som jag trodde, jag hade läst dåligt, håller på och lär mig behärska den nya sidan för fullt... :lol:
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Kommer det att bli tillåtet att göra Ford Fiesta Flexifuel till nästa tävling?, tänkte anmäla mej ditt men det e ju ingen mening om man inte får köra ...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det hänger inte på oss som håller i denna serie.
Bilen måste tillåtas i pluginet.

Jag hoppas verkligen att de trycker i lite fler bilar i pluginet nu, när de ändå håller på med servern... :roll:
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Det är bara att hålla tummarna! För oss Fiesta förarare är det en enda lång väntan på att få köra och öva... :twisted:
Image
Post Reply