NordDeutschland

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

NordDeutschland

Post by Erik Persson »

Lite kort information angående det kommande rallyt och det faktum att bilar inte är klara för pluginet.

Då vi inte vet med säkerhet att Ford Focus 2006 kommer att finnas tillgänglig inför detta rally hoppas jag att alla förstår att vi kommer att tvingas vänta med att tillåta denna bil. vi vet ju inte med vilken fysik den kommer att komma in i pluginet.
Beslutet tas idag så att alla får samma chans. Så även om den kommer att tillåtas under helgen kommer inga resultat att räknas med denna bil under detta rally.
De som anmält sig i denna bil kommer att få köra valfri bil fram till dess att den är inklassad. Då kommer ni automatiskt att flyttas över till den nya Forden. I deltagarlistan kommer Focus 2006 att stå kvar som ert bilval.

Egentligen gäller samma sak för Ford Fiesta Flexifuel som vi bara vet att den kommer att tillåtas, inte när, eller hur. Ersättning saknas här och ärligt talat känns det lite svårt att ge ett definitivt beslut på hur vi ska göra istället.
Så för att inte hålla alla undrande för länge strykes denna klass i den första deltävlingen. Det är valfritt för de anmälda i denna klass att köra annan bil fram tills dess att Fiestan är klar eller om man vill stå över. Första deltävlingen (preliminärt) i denna klass blir då Rally Vännäs.
Last edited by Erik Persson on 2007 Aug 27 1:48 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jag kommer att köra Zastava Yugo.
Image
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

måste fråga, eftersom jag är ny här har jag inte förstått vad lösenordet är ._. , så om någon kan det vore det vänligt om dom skrev det här eller till min mail kimisthefreak@hotmail.com . mvh kim :)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Lösenordet till rallyna i serien är normalt bredsladd
Tommy Andersson
Posts: 69
Joined: 2007 Jan 04 11:17 am

Post by Tommy Andersson »

Hur blir det sen när bilen blir godkänd då? får de som kör Focus06 en tävling mindre totalt eller räknas poängen med den bil de väljer att ha den första tävlingen. Eller gäller inga poäng alls i denna tävling för några bilar?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Självklart får de som valt Focus06 Tillgodo räkna sig de poäng de kör till sig med en annan bil. Man bör alltså välja en annan bil i samma klass...

Däremot utgår denna tävling för Flexifuel Cup.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

I kalendern finns nu lite info om första rallyt för året. Får ni ingen länk, prova med att trycka på uppdatera-knappen i er webbläsare.

Jag vill poängtera däcksvalet! Välj rätt däck för alla sträckor fram till nästa service!
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Blir det inte bara "Wet Tarmac" ? :D
Image
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

ojoj , nu börjar det dra ihop sig 8)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Jag körde som en kratta så jag skiter i att försöka köra om sträckan MEN varför ställer sig hjulen utåt som ett jävla v detta hände på sträcka 3 alltså grus sträckan ÄR det för att jag missade att det var en grus SS och körde med WET TARMAC???? Jag vill gärna ha en förklaring om det går.
Det fanns inget mer att reparera på bilen. Kan säga att detta har hänt innan men då körde jag med en setup till WRC bil men använde en GrN bil
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Mikael Svärd
Posts: 30
Joined: 2007 Jan 02 10:08 pm

Post by Mikael Svärd »

Det hände lik för mig fast på 4:e sträckan.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

För mig är det helt omöjligt att veta vad det här beror på. Det har aldrig hänt mig.
Kanske någon annan vet?
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

setuper kan bli helt konstiga när de flyttas emellan olika bilar, även om man använder fel setup på fel underlag (tror det hänt mig), samma om man har mellanslag i setupens namn så kan de bli helkonstiga i pluginet, min erfarenhet. Jag fick tipset att inte använda mellanslag och istället använda -, fick detta tips av Tommi Hirväla och sedan dess har det aldrig vart problem.
Martin Lindahl
Posts: 4
Joined: 2007 Jan 12 7:54 pm

Post by Martin Lindahl »

Första rallyt o första avbrutet rally.......
Jag o asfalt går inge bra ihop. :oops:

sen när de va grus så visst fan ladda jag in en asfalt setup till bilen.:shock:
Jag kom till första kurvan sen va de bara o avbryta, men man lär sig väl o kolla bättre framöver.

Bara o gasa hårdare i nästa rally...... :twisted:
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

hmm

Post by Marcus Jansson »

Asfalt däcken är större än grusdäcken så att däcken får inte plats i hjulhusen...
Post Reply