Nya försök med Focus 2006

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Nya försök med Focus 2006

Post by Erik Persson »

:!: OBS! ingen av dessa är ännu tillåtna i serien! :!:


Nu finns två versioner av Ford Focus 2006 på downloadsidan. Bägge dessa fungerar i pluginet men ingen av dom är ännu tillåtna i serien.

I denna tråd kan vi ventilera vad ni tycker om de olika versionerna och om någon eller bägge skall bli tillåten i vår serie.

De heter:
Ford Focus 2006 WRC (Som jag tror påminner mycket om version 1.2)
Ford Focus RS WRC '06 (Som jag inte ens testat)
Last edited by Erik Persson on 2007 Aug 27 1:49 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Nya försök med Focus 2006

Post by Hasse Onkamo »

Vad ska vi åka med istället om ingen hinner bli tillåten. :?: 04an vore ju bäst om ingen annan tillåts :!:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men 05:an som ni nu använder då?
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Men 05:an som ni nu använder då?
Janne sa att den inte funkade på pluginet. Har inte testat själv
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Den 05:a som ligger på min downloadsida fungerar på NordDeutschland.

Men det är ju den som kommer att ändras. Men riktigt när vet vi inte. Men just nu fungerar den.

Jag återkommer naturligtvis när jag fått mer info när den nya physicsen till 05:a, fungerar.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

hmm

Post by Marcus Jansson »

Ford Focus RS 2006 är riktigt bra...
Tycker den är lite överlägsen...Setupserna gjorde jag länge så dom kan även vara riktigt bra...
Men tider som 3.08 harwood 1, 3.10 greenhills,3.32 pirka menoko,3.06 chirdon är väl kanske lite för snabbt?

Om man säger jag kommer ner på..3.09 harwood,3.13 greenhills,3.35 pirka,3.08 chirdon me impreza...

Jag tycker iaf den går som ett spjut och väghållning dubbelt så bra som än andra bilar..Den borde finslipas lite till innan den kommer ut som vanlig bil på pluginnet
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Okej att väghållningen ska vara riktigt bra på en sådan bil, men motorn ska inte vara så överlägsen. Tycker det känns som de finns riktigt mycket pulver under huven.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Har ni testat bägge varianterna som ligger på downloadsidan? Är den ena mycket bättre än de andra bilarna och den andra ännu bättre?

Jag har själv inte tid att testa så mycket. men kör gärna lite och tyck till...
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Testar gärna Erik. Men man tröttnar när det ändras fam o tillbaka.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Hasse>> I serien har det aldrig varit klart med något annat än 05:an.

Att det däremot har varit lite fram och tillbaka med vad som fungerar på pluginet rår vi inte över. Det är bara att gilla läget.

Vad vi ska ha godkänt i serien är lite upp till oss alla att tycka till om tycker jag. Vi vill ju inte ha en bil som är mycket bättre än de andra...
Men att lägga ner en stund på att testa känns som om det är av allas intresse tycker jag.

Jag kommer att kontakta er som kör i fabriksteamet för Ford när något blir klart med bilbyte för er.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag har testat bägge varianterna och jag tycker tveklöst att de är för snabba.

En av de största orsakerna till bilens framfart är att den har högre friktionsvärde än alla andra bilar. Det känns så tråkigt när en bil ska få den typen av fördel. Vi vill ju alla se den nya Forden i skogen, men inte om vi inte ska ha samma villkor.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Jag har testat bägge varianterna och jag tycker tveklöst att de är för snabba.

En av de största orsakerna till bilens framfart är att den har högre friktionsvärde än alla andra bilar. Det känns så tråkigt när en bil ska få den typen av fördel. Vi vill ju alla se den nya Forden i skogen, men inte om vi inte ska ha samma villkor.
Bara en fråga? Kan man inte köra alla WRC bilar med samma physic, då borde dom väl vara lika snabba eller?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Hasse Onkamo wrote:
Erik Persson wrote:Jag har testat bägge varianterna och jag tycker tveklöst att de är för snabba.

En av de största orsakerna till bilens framfart är att den har högre friktionsvärde än alla andra bilar. Det känns så tråkigt när en bil ska få den typen av fördel. Vi vill ju alla se den nya Forden i skogen, men inte om vi inte ska ha samma villkor.
Bara en fråga? Kan man inte köra alla WRC bilar med samma physic, då borde dom väl vara lika snabba eller?
Jo, visst kan man det. Men inte mot pluginet. Och dessutom är det väl lite roligt med olika karaktär på bilarna? Det tycker i alla fall jag.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Erik Persson wrote:Jag har testat bägge varianterna och jag tycker tveklöst att de är för snabba.

En av de största orsakerna till bilens framfart är att den har högre friktionsvärde än alla andra bilar. Det känns så tråkigt när en bil ska få den typen av fördel. Vi vill ju alla se den nya Forden i skogen, men inte om vi inte ska ha samma villkor.
Bara en fråga? Kan man inte köra alla WRC bilar med samma physic, då borde dom väl vara lika snabba eller?
Jo, visst kan man det. Men inte mot pluginet. Och dessutom är det väl lite roligt med olika karaktär på bilarna? Det tycker i alla fall jag.
Håller med Erik :!: det måste vara skillnader på bilarna annars blir det tråkigt o smaken är som baken :lol:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply