Behöver ny ratt

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Behöver ny ratt

Post by Martin Hansson »

Min gamla Logitech Momo ratt har lagt av så jag letar efter en ny, är det nån som har några tips?

Mvh//Martin H
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Locitech G25. En mycket bra ratt till ett hyffsat vettigt pris.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

Jag har hört att den ska vara skitbra men säljs den fortfarande? Jag har funderat lite på en Logitech Drive Force GT men jag vet inte.
Kalle_svensson
Posts: 26
Joined: 2009 Nov 17 10:12 pm

Post by Kalle_svensson »

den har slutat säljas så nu är de g27 som gäller
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

G27 är rätt dyr va? jag har kollat runt lite och sett att en Logitech Drive Force GT kostar 899:- Är det värt det?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det har skrivits rätt mycket om rattarna här i forumet. Sök så finns det massor att läsa.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Martin Hansson wrote:Jag har hört att den ska vara skitbra men säljs den fortfarande? Jag har funderat lite på en Logitech Drive Force GT men jag vet inte.
den hade jag innan G25an och den duger jätte bra! pedalerna var lite sämre på den än G25an...


fråga Micael som köpte min gammel ratt, han är skitnöjd!

vill man inte lägga ut dyra pengar för en G25/G27 så är den ett bra alternativ!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

Då får det bli en Logitech Drive Force GT får jag har inte råd att lägga 2-3tusen på en ratt, men en G25/G27 är säkert värd pengarna men 900:- för en Logitech Drive Force GT är väl rätt billigt?
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

Då får det bli en Logitech Drive Force GT får jag har inte råd att lägga 2-3tusen på en ratt, men en G25/G27 är säkert värd pengarna men 900:- för en Logitech Drive Force GT är väl rätt billigt?
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Martin Hansson wrote:Då får det bli en Logitech Drive Force GT får jag har inte råd att lägga 2-3tusen på en ratt, men en G25/G27 är säkert värd pengarna men 900:- för en Logitech Drive Force GT är väl rätt billigt?

är den så billig nu? när jag köpte den så kostade den ca 1400kr men då hade den nyss kommit ut....

ja då är det inget att fundera på! för det är en bra ratt...
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Johan Sälgström
Posts: 68
Joined: 2009 Aug 05 10:14 am

Post by Johan Sälgström »

Drive Force GT är väl "uppföljaren" till Driving Force Pro som jag förstått, i princip samma ratt. Har iaf den sistnämnda själv och den är absolut värd pengarna om man tycker G25G/27 svider lite väl mycket i plånboken, och särskilt för RBR fungerar den hur bra som helst. Så kör på det. :)
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

Då får det bli en sån, ska jag beställa den för 899:- eller köpa den i vanlig affär för 1590:-?
Post Reply