Problem med G25 lådan

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Problem med G25 lådan

Post by Rasmus Harrström »

problem:
• När man spelar med H lådan i spelet växlar den själv mellan 1-N-3 när man har 1:an i och 2-N-4 när man har 2:an i,

Lösning:
• Skruva bort damask
• skruva bort knopp och tag bort damask
• skruva bort 3 skruv där damask ramen satt.
• skruva bort fästena som man sätter fast spaken i bordet med. tag bort hela skruv och allt.
• skruva bort 8 skruv under, sitter i hål.
• Tag försiktigt bort överdelen av lådan, sitter kablar som man inte vill dra sönder.
• där spaken går ned i den vita plasten sitter 2 skruv. de är slitna om det är samma problem som för mig.
• Skruva bort dessa 2 skruvar. en på varje sida.

alt. 1:
• Rota fram eller köp 1 lång skruv med smal skalle och en smal mutter, vanlig mutter kan lossna skulle jag tro så en lås mutter är nog bra. skruven ska vara ca 2,5 cm lång.
• skruva skruven rakt igenom och sätt mutter på andra sidan. ställ in skruv och mutter så att det knappt glappar när man har i 1-2-5-6. obs. skallen får inte ha för stor eller för liten diameter. bör kollas upp så den inte går igenom i skåran.

alt.2:
• rota fram 2 liknande skruvar som sitter original, platt skalle och lika lång, möjligt något kortare så man kan justera. obs. skallen får inte ha för stor eller för liten diameter. bör kollas upp så den inte går igenom i skåran.
• skruva i skruvarna och ställ in så spaken så den inte glappar alls mycket på 1-2-5-6


Fortsättning:

• skruva tillbaks i den ordningen du tog i sär det i.
• lås dörren i garaget och gå hem och koppla in och test kör!


Hoppas jag löst något problem i framtiden! :)
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

svar: ja muttern lossnar om det är en vanlig även skruven flyttar på sig så bör nog limmas fast med något slags lim som håller skruven fast. för mig blir det ett tag i verkstaden nu och leta fram muttern som ramlade ner bland kablar o gerej... kul.....inga sura miner ;)
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

:lol: Stört skönt, men va fan, en så dyr ratt ska väll inte krångla på såna skit saker.

Skruv låsning rekomenderar jag Loctite 277, krävs hög värme för att släppa.
Hellre dö än fega
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

hahaha fram med gasen! :twisted:

nae då, tycker med det borde hålla, men så sliter man väll lite i grejerna också så. aja
Post Reply