Regler för nystarten 2012.

Björn Lövdahls serie

Moderators: Tomas Nordins, Björn Lövdahl, Andreas Karlsson

Post Reply
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Regler för nystarten 2012.

Post by Andreas Karlsson »

Reglerna för säsong 4 gäller med få förändringar.
de ändringar som gäller är följande.

Det är 5 tävlingar på säsongen.
varje tävling är 5-8 sträckor med service efter 3-4ss. däcksbyten är inte alltid tillåtet vid service, det varierar mellan tävlingarna.
Ingen tävling räknas bort.
Ingen team tävling denna säsongen.

Tävlingshelg är Torsdag 06:00 - Måndag 23:59 (alt tisdag 00:00 men det spelar ju ingen roll egentligen med den sista minuten)

Klasser: WRC, N4, Grp H, A8/S2000 (som et test, A8 kan försvinna till nästa säsong)
Varje tävlings poäng räknas individuellt, man får helt enkelt poäng för den klass man kör i på varje tävling. så byter man klass har man 0 poäng i den klassen första gången man kör.

Damage kommer vara satt till reduced så långt det går (vissa sträckor kräver som bekant realistic)
geningskontrollen kommer vara satt till low.

ingen superrally denna säsongen. har man brutit så har man brutit.
ev restart godkänns endast vid "did not start to ss" samt "did not arrive at timecontrol"

jag bestämmer själv vilka sträckor som är med i tävlingarna och kommer INTE fråga någon annan. kommer dock inte att ta med bara de sträckor jag gillar utan kommer försöka göra tävlingarna varierade och utmanande.

reglerna kommer INTE ändras så vida jag inte får in massor med klagomål på något.

och sist men inte minst.
PROTESTER SKER I PM! ÄVEN PROTESTER GÄLLANDE EV FUSKMISSTANKE!
inlägg med allmänt gnäll och klagomål gällande tävlingsledning eller motspelare kommer att tas bort helt enkelt.


Jo. en sak till.
Jag kommer inte ha något "minsta antal deltagare" utan klasserna är som de är, är det bara en deltagare i en klass så får den poäng.

Sprid gärna ut att serien är igång till de som inte är så aktiva längre.
får vi aktivitet här så kommer det sporra mig till att utöka serien mer och ev kan det leda till att Svenska RBR Serien startas upp. jag tycker helt klart att vi ska ha en svensk virtuell rallyserie!
Post Reply