RBR-Online

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Christer Vestlund wrote:Hasse Onkamo se hit :D
1.Kan jag ställa upp i free rallyn i en subaru wrc fast än att det i min driver panel står det att jag kör ford???? har förmej att det var några sånna bestämmelser förut.

Hur gör jag för att byta eller är det försent????????
De går nog bra tror jag innan serien börjar. Sen efter det är det för sent :D
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Håller på o installerar rbr-online. Så jäkla sugen på nya sträckor med lite annat underlag. + Skoda Fabia S2000 :D
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

RBR-Online var helt gratis att vara med i WIRC under 2009.
Hoppas det blir det i år med.

Jag var med i ett team 2009, och har inte hört av lagledaren ännu om det kommer att kosta i år.

Vad som är sjukt bra med RBR-Online är att de är väldigt seriösa, man kör som tidigare skrivits precis samtidigt, och programmet är supersmidigt.
Att lägga in setuper och välja banor + underlag kan inte bli smidigare.
Hela lösningen är otroligt stabil.

Numera så installerar man bara programmet så sköter det själv alla uppdateringar av bilar och banor. Ja rubbet!
Man behöver alltså INTE installera i en speciell ordning som tidigare.

Enda nackdelen som jag ser det är att de är asfaltsfanatiker i italien. 9/10 rallyn är asfalt.
WIRC följer dock riktig WRC standard vad gäller underlag.

Sen får man inte så mycket information om saker och ting då nästan alla är Italienare där.. väldigt lite Svenskar.. En hel del turkar också är det..

Dom har också ett eget trackdev team, och i samband med release av ett nytt utility här nu inom kort så kommer också ett par nya banor att ingå.
Det ska enligt italienarna själva vara hur grymma som helts.. Är bra sugen på dem :)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ulf Smedh wrote:RBR-Online var helt gratis att vara med i WIRC under 2009.
Hoppas det blir det i år med.

Jag var med i ett team 2009, och har inte hört av lagledaren ännu om det kommer att kosta i år.

Vad som är sjukt bra med RBR-Online är att de är väldigt seriösa, man kör som tidigare skrivits precis samtidigt, och programmet är supersmidigt.
Att lägga in setuper och välja banor + underlag kan inte bli smidigare.
Hela lösningen är otroligt stabil.

Numera så installerar man bara programmet så sköter det själv alla uppdateringar av bilar och banor. Ja rubbet!
Man behöver alltså INTE installera i en speciell ordning som tidigare.

Enda nackdelen som jag ser det är att de är asfaltsfanatiker i italien. 9/10 rallyn är asfalt.
WIRC följer dock riktig WRC standard vad gäller underlag.

Sen får man inte så mycket information om saker och ting då nästan alla är Italienare där.. väldigt lite Svenskar.. En hel del turkar också är det..

Dom har också ett eget trackdev team, och i samband med release av ett nytt utility här nu inom kort så kommer också ett par nya banor att ingå.
Det ska enligt italienarna själva vara hur grymma som helts.. Är bra sugen på dem :)
Ja det är sällan problem, Har aldrig vad ja kommer ihåg hamna på skrivbordet under rejs...
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Finns en till STOR nackdel, när tävlingar har REALISTIC DAMAGE går iallafall min topplockspackning sönder efter c:a 2-3 minuters körning. Då blir man less på det hela.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Ja, A8 bilarnas topppackning går sönder löjligt fort alltså.

Men det gör det för mig på tjeckiska pluggen också, trots gasketfixen i .ini filen..
Tror inte A8/WRC bilar är något för mig har jag kommit fram till :)
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Kan tillägga att i det nya programmet som släpps snart så kommer rbr-online att ha stöd för BTB-Tracks, stöd för skadereparering mellan sträckor samt supporta nightmode.

Sen kommer det gå att trixa med ljudet direkt via programmet.

De har enligt mig bäst fysik, bäst setuphantering och helt klart smidigast tillvägagångssätt för att byta banor/underlag/bilar osv.

Kan i regel inte bli bättre :D
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Ulf Smedh wrote:Ja, A8 bilarnas topppackning går sönder löjligt fort alltså.

Men det gör det för mig på tjeckiska pluggen också, trots gasketfixen i .ini filen..
Tror inte A8/WRC bilar är något för mig har jag kommit fram till :)
Har du kollat att bromsen inte ligger på ?? har själv haft problem med det...
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Hur ser jag om bromsen ligger i menar du?

Har kört lite med dina setuper du skickade, betydligt bättre än original :) Tack igen!
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

En tidigare ratt o pedalset jag hade så låg bromsen på en smula. Kolla i options - controls.....
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Aha, du menar så. Nej staplarna är inte synliga någonting förens jag rör pedalerna.
Har G25..
Är nog jag som inte kan köra helt enkelt :)
Jarkko Sihvola
Posts: 1
Joined: 2010 Mar 23 10:02 pm

Post by Jarkko Sihvola »

Senaste åren har jag undrat hur utländska förare har försvunnit från RBRO. Sistone har jag haft diskussioner om den frågan med några RBRO medlemmar.

För de finska förarna fick vi egen RBRO serie, som ökade antalet finländska förare i RBRO. Serien kostade ingenting för finländare.

Jag började undra om det skulle fungera i andra länder. Tycker ni att det är möjligt att hitta tillräckligt med svenska förare att börja svenska RBRO serie?
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Jarkko Sihvola wrote:Senaste åren har jag undrat hur utländska förare har försvunnit från RBRO. Sistone har jag haft diskussioner om den frågan med några RBRO medlemmar.

För de finska förarna fick vi egen RBRO serie, som ökade antalet finländska förare i RBRO. Serien kostade ingenting för finländare.

Jag började undra om det skulle fungera i andra länder. Tycker ni att det är möjligt att hitta tillräckligt med svenska förare att börja svenska RBRO serie?
Ja tror de är tiden som är den största boven. Tror många har svårt att köra fasta tider. Därför kör många hellre rbrczech tävlingar. Där kan man köra när de passar än.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ska installera rbr online igen. Saknar dom där roliga rejsen på kvällarna när alla kör samtidigt:))
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Hasse Onkamo wrote:Ska installera rbr online igen. Saknar dom där roliga rejsen på kvällarna när alla kör samtidigt:))
Installerat o klart. Bara o rejsa så fort det blir tävling. N12:an ska luftas direkt.
Post Reply