ännu en serie? [OMRÖSTNING]

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.

En ny "högsta serie"?

Poll ended at 2010 Jun 22 9:36 pm

Låter som en bra ide!
32
84%
Ja, varför inte, men jag har ytterligare förslag
1
3%
Nej, jag är inte intresserad
5
13%
 
Total votes: 38

Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Oyvind Andersen wrote:Men det står ikke S1600 i din oversikt lenger opp her Roy :o
Joda, men man må kjenne til klassene. I rally i det virkelige liv er alle S1600 i klassen A6. Dagens opplysning fra fakta om bilsport :mrgreen:


edit: Det ser ut som de ikke kjenner til det på pluginet, så jeg får rette teksten min til at S1600 også er med (da plugin-folket tydeligvis regner dette som en annen klasse).
Last edited by Roy Magnes on 2010 Jun 07 3:55 pm, edited 1 time in total.
"I love it when a plan comes together"
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

:lol: :lol: :lol: sant det.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Vore det inte kul att ha även Team race i eran serie,?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

är det någon som är frivillig att administrera ett team mästerskap så kan vi givetvis fundera på den saken.
det är dock inget som finns med i grundtanken.

själva grundtanken (om ingen förstått den än) är att köra en virtuell "kopia" av SM och NM ihopslaget till en serie.
naturligtvis är det omöjligt att göra det 100% verkligt men målsättningen är att det skall vara så verkligt vi kan göra det men ändå försöka få det roligt.
alla som nån gång administrerat en virtuell bil serie kan säkert förstå att det är en hårfin balansgång på slak lina, det kommer alltid finnas folk som vill ha det på något annat sätt, tyvärr kan vi inte tillgodose allas viljor precis som det finns folk i verkliga livet som tycker saker kunde vara annorlunda än den som organiserar.

så det vi diskuterat senast är den svåraste frågan, nämligen vilka klasser och bilar som skall vara med.

som det ser ut just nu så är tanken att vi kör på trimmat 4wd (WRC och A8 oavsett årgång), Otrimmat 4wd (S2000 och N4) samt 2wd (alla 2wd bilar som är tillåtna på pluginet i en sammanslagen klass)
möjligen skulle vi kunna tänka oss en junior klass med alla som kör N3 bilar (altså dubbla klasser för dem)

nackdelen med det upplägget är (som jag personligen ser det) att det blir ett fåtal bilmodeller som körs (C4 och Focus 06 i trimmat 4wd, S2000 bilar i otrimmat och A7 i 2wd)

jag hoppas ni kan förstå våran synvinkel på det hela och acceptera att det kanske inte blir helt perfekt för allas smaker.

vi kommer iallafall inte ha någon anmälningslista eller så utan det blir fritt för alla att köra när serien väl drar igång.
vi kommer troligen (jag säger troligen för det är inget vi ägnat så mycket tid åt än) låta alla byta klasser hur du vill men poängen stannar i den klassen man tagit dem.

har ni någon annan lösning på klasserna så får ni gärna skriva dem så skall vi diskutera det och se vad vi kan göra, vi ser dock helst att det är MAX 5 klasser, helst inte mer än 4.

som sagt, det finns givetvis många önskemål och viljor men tyvärr kan vi inte tillgodose allas önskemål, men alla är välkommna att ge förslag.
det kommer säkerligen inte vara perfekt första säsongen heller.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Tycker upplägget är kanon.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Jag kan åta mej att sköta eventuell team serie,
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jättebra ulf.
User avatar
Robin Hallman
Posts: 155
Joined: 2009 Feb 21 8:34 pm

Post by Robin Hallman »

en junior klass tycker jag låter bra :) , givetvis det andra också :wink:
huvudsaken är att man får se en sladd
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

när är det planerat att serien ska börja ??
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Ulf Carlsson wrote:när är det planerat att serien ska börja ??
+1
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Brodin wrote:
Ulf Carlsson wrote:när är det planerat att serien ska börja ??
+1
Ja det var ju ett bra svar, :roll:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ursäkta att svar dröjt.

som vi skrev (eller roy skrev) så är vi osäkra på om vi skall köra en halv säsong nu med resten av årets tävlingar eller om vi skall börja vid årsskiftet och köra en hel säsong.

vi kommer altså att följa verklighetens säsong och tävlingarna kommer ligga "i anslutning till" verklighetens tävlingar (naturligtvis inte samtidigt eftersom det finns folk här som kör SM i verkligheten också) så det blir väl kanske helgen efter eller så.

men jag skall ta en diskussion med roy så får vi se om vi kan ge ett mer exakt svar, vi vet ju att folk i allmänhet inte spelar lika mycket under sommaren som vintern.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Ok Andreas då vet jag, Men det kanske blir några test Rally ??
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, det kan vi nog kanske ordna, vad vill du ha för underlag?
och vill du ha 1, 2 eller 3 legs?
antal sträckor totalt?
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Andreas Karlsson wrote:ja, det kan vi nog kanske ordna, vad vill du ha för underlag?
och vill du ha 1, 2 eller 3 legs?
antal sträckor totalt?
Går bra med vad som, tänkte mest på att se lite hur dom olika bilarna hävdar sej i klasserna,
Post Reply