VWRC 2011

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Re: VWRC 2011

Post by Ulf Carlsson »

Tommie Lindberg wrote:Någon mer än jag som tänkt köra den här serien?
Långt kvar än, sista anmälan är i januari, men ändå :wink:
Lite av "inofficiella" VM då de kör samma kalender och bilklasser.
Dvs: WRC, SWRC (S2000), PWRC (N4) och WRC Academy (Clio R3 och Honda R3)

Kul om fler hakar på :D

http://www.vwrc.net/
Måste man ha egna skins i den serien???
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Det är valfritt, den som vill gör egna. Annars är de ju bara att klistra på nummerlapparna på ett existerande skin.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tommie Lindberg wrote:Det är valfritt, den som vill gör egna. Annars är de ju bara att klistra på nummerlapparna på ett existerande skin.
Hur gör man det då ???
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Photoshop, Gimp eller liknande.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tommie Lindberg wrote:Photoshop, Gimp eller liknande.
Har Photoshop men går inte att öppna det där.????
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Den här stickersgrunkan som sitter som download på Vwrc forumet el på infosidan för Swedish-Rally var ska man lägga in den nånstans? Vilken mapp i RBRspelet ska den ligga ? Kopierad eller extraherad eller vad gör man ???
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Ulf Carlsson wrote:Har Photoshop men går inte att öppna det där.????
jo de går fint, men du kan inte dubbelklicka på filen. Du får "ta tag" i den med musen och dra in den i Ps så funkar de :)
Gert Pettersson wrote:Den här stickersgrunkan som sitter som download på Vwrc forumet el på infosidan för Swedish-Rally var ska man lägga in den nånstans? Vilken mapp i RBRspelet ska den ligga ? Kopierad eller extraherad eller vad gör man ???
Det är startnumren och ska klistras på bilen om man vill.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tommie Lindberg wrote:
Ulf Carlsson wrote:Har Photoshop men går inte att öppna det där.????
jo de går fint, men du kan inte dubbelklicka på filen. Du får "ta tag" i den med musen och dra in den i Ps så funkar de :)


Gert Pettersson wrote:Den här stickersgrunkan som sitter som download på Vwrc forumet el på infosidan för Swedish-Rally var ska man lägga in den nånstans? Vilken mapp i RBRspelet ska den ligga ? Kopierad eller extraherad eller vad gör man ???
Det är startnumren och ska klistras på bilen om man vill.
Får samma resultat, Går ej att öppna. Så det får vara
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Jag har kört mitt VWRC-Rally och är just nu bäste Svensk.
SS1 kom jag 3,8 km när lådan small. Ett gott råd Håll er på vägen det finns stenar i snön :evil:
SS10 hittade jag en lite jävla granjävel
Så jag är en bit efter kan man säga. Tråkigt för annars låg jag 5a-6a fast på ss12 var jag 1a och på SS13 var jag 2a ser bra ut för framtiden. :D
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Gert Pettersson wrote:Jag har kört mitt VWRC-Rally och är just nu bäste Svensk.
SS1 kom jag 3,8 km när lådan small. Ett gott råd Håll er på vägen det finns stenar i snön :evil:
SS10 hittade jag en lite jävla granjävel
Så jag är en bit efter kan man säga. Tråkigt för annars låg jag 5a-6a fast på ss12 var jag 1a och på SS13 var jag 2a ser bra ut för framtiden. :D
Bra kört Gert.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Gert Pettersson wrote:Jag har kört mitt VWRC-Rally och är just nu bäste Svensk.
SS1 kom jag 3,8 km när lådan small. Ett gott råd Håll er på vägen det finns stenar i snön :evil:
SS10 hittade jag en lite jävla granjävel
Så jag är en bit efter kan man säga. Tråkigt för annars låg jag 5a-6a fast på ss12 var jag 1a och på SS13 var jag 2a ser bra ut för framtiden. :D
Då har du kollat fel eller jag räknas kanske bara som halv svensk :D
Kom i mål åtminstone på tävlingen. Det blev några snurr o avåkningar, men jag är rätt nöjd ändå. Låg 4 i klassen(S2000). Är nöjd om jag blir bland dom 10 bästa.
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Hasse Onkamo wrote:
Gert Pettersson wrote:Jag har kört mitt VWRC-Rally och är just nu bäste Svensk.
SS1 kom jag 3,8 km när lådan small. Ett gott råd Håll er på vägen det finns stenar i snön :evil:
SS10 hittade jag en lite jävla granjävel
Så jag är en bit efter kan man säga. Tråkigt för annars låg jag 5a-6a fast på ss12 var jag 1a och på SS13 var jag 2a ser bra ut för framtiden. :D
Då har du kollat fel eller jag räknas kanske bara som halv svensk :D
Kom i mål åtminstone på tävlingen. Det blev några snurr o avåkningar, men jag är rätt nöjd ändå. Låg 4 i klassen(S2000). Är nöjd om jag blir bland dom 10 bästa.
Ursäkta jag menade 1600-klassen :shock: :D
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Rullade precis igenom sträckorna. Hade grym känsla genom hela rallyt, kändes som de gick lugnt och sansat och ändå blev det bra tider :D Gjorde dock 2 tjuvstarter och någon snurr här och där, men just nu leder jag klassen med 15 sek och är 5:a totalt :D :D Vi får väl se hur länge det står sig..
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Tommie Lindberg wrote:Rullade precis igenom sträckorna. Hade grym känsla genom hela rallyt, kändes som de gick lugnt och sansat och ändå blev det bra tider :D Gjorde dock 2 tjuvstarter och någon snurr här och där, men just nu leder jag klassen med 15 sek och är 5:a totalt :D :D Vi får väl se hur länge det står sig..
Det blev en 1:a plats för dig Tommie och en 5:e för mig. Jäkligt nöjd är ja åtminstone. Måste träna mer om det ska bli bättre, men jag känner att de får räcka så här. Topp 10 är målet i varje tävling.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

6 plats för mej. är jag kanon nöjd med.
Post Reply