RBR-WORLD

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

RBR-WORLD

Post by Ulf Smedh »

http://www.rbr-world.com

rbr-online är tyvärr död, men många av de som skapat och underhållit den modden har nu snart slutfört deras nya projekt rbr world.

Hemsidan är online, och man kan registrera sig i forumet och skapa en förare osv.

Jag pratade med en av utvecklarna tidigare idag och dom räknar med att första racet skall kunna köras om en månad ungefär.

Det kommer att likt rbro bli ett program man startar och väljer bil, däck, settings osv.

Personligen tycker jag upplägget rbro hade var överlägset allt annat. Otroligt välgjort, samt att känslan att köra ett livelopp där alla startar samtidigt är oslagbart.

Precis som i RBRO kommer man dock ändå att kunna starta i efterhand och jämföra sina tider mot andra förare på de sk "Free rallys"
Är det mästerskap måste alla starta samtidigt.

Ny fysik, nya banor och nya bilar utlovas.
Jag har sett lite bilder och av vad dom själva säger så verkar det MYCKET lovande :)

Både för er som kört på rbro och er som inte har det rekommenderar jag verkligen att ni håller ögonen öppna.

Vore kul med lite mer Svenskar.

Eftersom dom är italienare så är det mestadels just såna, men det är en hel del Finnar också..
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Är det en helt fristående Mod eller ska den installeras i vanliga RBR.
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Jeg er i hvertfall med :) Men kan du forklare litt mer rundt dette :)? Åssen biler, strekker Etc :)?
/ / Wolden
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Jag vet inte så mycket mer förens dom kört igång på allvar.

Men det är inte som Tjeckiska att man startar en plugin via spelmenyn, utan rbr-world precis som rbr-online är uppbyggt så att du installerar ett program i din dator, och via det gränssnittet väljer man setup, bil, däck, bana osv.. Sen när man gjort alla val så startar spelet med de inställningarna och den fysiken oså.

När man kör tävlingar så visas alla resultat och sträcktider direkt i realtid i programmet.

Av alla mods och plugin jag kört så var rbr-online det överlägset bästa.. Detta är ju en direkt vidareutveckling av just rbr-online, så för er som kört där så vet ni vad ni har att vänta.

Men just spänningen av att alla startar samtidigt tycker jag är den stora anledningen, det och att det är ett väldigt smidigt och enkelt gränssnitt som sköter allting..
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

http://vimeo.com/18996377

Från mitten och framåt av videon kan ni se lite nya bilar och glimtar av banor iallafall.

Och det skall gå att välja underlag på så gott som alla väder, och även nightmod skall integreras, valbart direkt från programvaran..
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ulf Smedh wrote:http://vimeo.com/18996377

Från mitten och framåt av videon kan ni se lite nya bilar och glimtar av banor iallafall.

Och det skall gå att välja underlag på så gott som alla väder, och även nightmod skall integreras, valbart direkt från programvaran..
Blir till o installera. Det här är rally. Alla kör samtidigt :D
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Hasse Onkamo wrote:Blir till o installera. Det här är rally. Alla kör samtidigt :D
:shock: men är det racing och rallycross som har gemensam start... :roll:
Hellre dö än fega
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Dette er bare helt RÅTT :D

Men er det sånn at jeg kan se andre biler og sånn da jeg kjører :D ?

Hvor kan jeg laste ned dette :D?
/ / Wolden
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Daniel, nej man ser inte andra bilar. Man kör för sig själv, precis som vanligt.
Men eftersom alla startar samtidigt så ser man ju direkt efter varje SS hur man ligger till.

Man brukar ha en minut på sig från den utsatta tiden att starta innan man blir diskad när det är mästerskap.

Micael, sant, men även rally har flera bilar på sträckan samtidigt.. Så jag tycker det är betydligt roligare att veta att kanske 100 andra är ute och kör om bästa tiden samtidigt.

Nu är det bara hoppas att dom får igång allt i utsatt tid.. Februari är det sagt iallafall.


Jag tävlade i samma team som en av utvecklarna så jag försöker hålla mig uppdaterad :)
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Okei :) Dette blir grisemorro :D

Men du skrev i første innlegget ditt at man kan skape en fører? Hvordan gjør man dette :)?

Jeg har regisert meg på forumet der :)
/ / Wolden
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Är det samma med detta som RBR 2010 att man måste ha en ren RBR installation för att at det ska fungera, eller går det att installera i en befintlig RBR.??
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Micael Eriksson wrote:
Hasse Onkamo wrote:Blir till o installera. Det här är rally. Alla kör samtidigt :D
:shock: men är det racing och rallycross som har gemensam start... :roll:
Nej, men här kan man inte sitta o lur passa eftersom alla kör samtidigt. Sen kan man jämföra tiderna med varann mellan sträckorna!
Göran Axelsson
Posts: 15
Joined: 2007 Nov 24 2:47 pm

Post by Göran Axelsson »

Hej!
Vet nån, om det kommer även att gå köra offline i RBR-WORLD.
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Daniel:
Du skapar en förare på högersidan av första sidan. Det står "Driver Panel" Där väljer du ett nummer och nationalitet :)

Ulf:
Jag vet att dom brukar föredra en ren installation för att minimera eventuella felkällor, men i rbr-online använde jag ju mina egna inställningar i ljud och konfig-filer, så det är nog inga problem här heller eftersom det kommer bygga på samma teknik.

Göran:
Ja det kommer att gå att köra offline på alla banor, med alla bilar och underlag på sk hotlaps, en timetrial med andra ord.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Vet du när dom är klara så man kan ladda ner o testa ??
Post Reply