Rally Sweden 18-23 februari

Den stora serien som körs på tjeckiska pluginet

Moderator: Tommie Lindberg

User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Låg 3 i klassen och 15 totalt med GrN bilen tills spelet crashade. Starta om fick man inte heller då det inte stog "Didn´t start to SS" så nu får man ladda om till RBR Serie tävlingen i helgen...
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Körde rakt av på säkerhet, ligger just nu 2:a, 6 sek efter Antti Kalhola, får se hur det står sig när Hirvelä har åkt, har en s2000 (Mateusz Lisowski)bil 10 sek bakom mig imponerade ! Tappade för mycket på gruset med snow däck.

Lycka till nu allihopa !
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Har nu tagit mig igenom första rundan och det gick utan större misstag föutom ett hårt besök i en snövall tidigt i rallyt som gjorde att jag fick en fram och bakvagn som inte var som den skulle,bilen var mycket svår att hålla på vägen efter det och jag hann tyvärr inte att reparera allt förräns på sista servicen innan uppehållet.Jag hade även liksom Nordins väldigt svårt på gruset med snödäck så på sista sträckan inför vilan så hade jag en snurrning.

Ligger just nu på en 7:e plats i WRC men det roliga är att vi är 3 svenskar topp 10. Jag på 7:e, Lindbladh på 6:e och Nordins på 2:a.
Ser fram emot etapp 2 och hoppas att jag lyckas ta kärran i mål, är nog bättre att backa av lite i fart än att riskera att åka av.Verkar vara många som redan haft mycket problem.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Träd är uppenbarligen inget bra för bilar :O
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Fredrik Wengberg wrote:Har nu tagit mig igenom första rundan och det gick utan större misstag föutom ett hårt besök i en snövall tidigt i rallyt som gjorde att jag fick en fram och bakvagn som inte var som den skulle,bilen var mycket svår att hålla på vägen efter det och jag hann tyvärr inte att reparera allt förräns på sista servicen innan uppehållet.Jag hade även liksom Nordins väldigt svårt på gruset med snödäck så på sista sträckan inför vilan så hade jag en snurrning.

Ligger just nu på en 7:e plats i WRC men det roliga är att vi är 3 svenskar topp 10. Jag på 7:e, Lindbladh på 6:e och Nordins på 2:a.
Ser fram emot etapp 2 och hoppas att jag lyckas ta kärran i mål, är nog bättre att backa av lite i fart än att riskera att åka av.Verkar vara många som redan haft mycket problem.
Bra kört Grabbar
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Är det fler som har problem med topplockspackningen på Lancer Evo6 A8, Jag fick problem med det redan efter 1/2 ss efter varje service.
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Det blev en fiaskoartad start för mig med, första ss:en gick helt åt skogen, både bokstavligt och bildligt, sen kom jag inte i ett rätt bra flyt fram till ss5. Då började skärmen blinka, har aldrig hänt förut, tappade fokus och körde av och började volta ut i skogen och sen var det över. Kommer vara sådär 20-30 minuter efter ledningen när det startar andra dagen, men då är det bara målgång som gäller.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Ulf Carlsson wrote:Är det fler som har problem med topplockspackningen på Lancer Evo6 A8, Jag fick problem med det redan efter 1/2 ss efter varje service.
Topplockspackningen har jag aldrig haft problem med på den bilen. Däremot, om man råkar nysa under färd så går bromsar, diffar samt växellådan sönder... :?
Yokohama Motorsport
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tom Östertun wrote:
Ulf Carlsson wrote:Är det fler som har problem med topplockspackningen på Lancer Evo6 A8, Jag fick problem med det redan efter 1/2 ss efter varje service.
Topplockspackningen har jag aldrig haft problem med på den bilen. Däremot, om man råkar nysa under färd så går bromsar, diffar samt växellådan sönder... :?
bromsar, diffar samt växellådan har jag inte några problem med, men packningen spökar hela tiden, men har bara märkt det på snö ss,
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Kom till ss 3 sen ville Fiestan krama ett träd o sen va den tävlingen slut. :x
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

-...

Post by Kenneth Nyström »

hade räckt med rallyschool som första SS andra gången gick ju det knappt att gasa! snurrade o losade 7-8 sek

blev nån mer snurr totalt då jag tyckte det var ganska halt hela vägen...


3a Nordin ca 20-30 sek efter tror jag det var

8a jag ca 1,23 sek efter (7a i wrc ca 10 sek från 4e plats)

10a Lindbladh ca 1.36 efter

27a Wengberg ca 3 min efter


hatar när det är så halt, man kikar på tiderna och tar i mer när man ser att man ligger efter sin bästa tid...och det slutar ofta i en krasch eller avåkning =)

men men det är lika för alla...
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

jahapp.. satte i sladden till ratten sen började det röka..
jag kan inte ställa upp i denna tävling men de fanns ju reserver i n4?
Tävlingen går ju ut imorrn, ni får slåss om platsen! :cry:
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Man får nog inte byta ut förare när tävlingen pågår, det skall nog sägas till en bra bit innan tävlingen.
Själv ska jag prova på snön imorrn tror jag med N14. Saken är den att jag tycker mindre om den ju mer jag kör. Men det kommer nog gå bra!
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Robin Hallman
Posts: 155
Joined: 2009 Feb 21 8:34 pm

Post by Robin Hallman »

ingen bra inledning av mig, kom imål på ss2 och det gick kanske i 20km/h och nudda snövallen och sögs tvärt ut in i ett träd :roll:
huvudsaken är att man får se en sladd
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Precis som Dennis säger så är stoppdatum för att byta förare en vecka innan tävling, så tyvärr får vi klara oss med fyra förare i N4. Inget att göra åt.

Körde precis själv och hade lite problem med tempot. En finne som åkte sjukt fort i början, men han plantera bilen bland träden efter 6-7 sträckor :twisted:
Ligger iaf 3:a med hela 37 sekunder upp till ledning, och 15 till tvåan. Får se om det kommer några fler fortåkare ikväll/imorgon..

Micke låg sexa tror ja, bara 5-6 sekunder efter mig :smt023
Blir en hård andra dag, ska försöka få upp lite bättre tempo så kanske man kan plocka någon placering iaf :)
Post Reply