Corona Rally Mexico 11-16 mars

Den stora serien som körs på tjeckiska pluginet

Moderator: Tommie Lindberg

User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

har kört och körde safe hela rallyt och inga direkta satsningar. åkte ut på skrivbordet efter ss12 men en request gjorde susen. Känner att N11 var lite fel bil på så snabba sträckor :S
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Robin Hallman
Posts: 155
Joined: 2009 Feb 21 8:34 pm

Post by Robin Hallman »

eftersom min prospect ridge inte fungerar sa fick jag bryta på ss2 efter att ha "gått imål"...
huvudsaken är att man får se en sladd
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Gick skapligt. Tills jag kom till trädet i sista böjen på SS9. :roll:
Yokohama Motorsport
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Nu får ni andra S1600 piloter kliva fram. Jag är superförkyld, 39 graders feber och ser "småjävlar" i hörnen. Jag kommer att köra igenom men förvänta er inte några topptider. :?
Hellre dö än fega
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

De va första etappen. Gick ok till en början tills man kom till East West o rullade. Sen fortsatte eländet med en cfh på ss 12 tror ja det va. Ligger 9 än så länge. Hoppas på mer baklänges sträckor på nästa etapp!!
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Förstörde dämpare o grejjer i slutet på första SS redan.....körde vidare men sen tog det slut i en lite trädruska på SS 4.....surt
User avatar
Tony Bergqvist
Posts: 142
Joined: 2008 Apr 06 2:03 pm

Post by Tony Bergqvist »

nu har ja tagit mig igenom första dagen !! Phuuu börja inget bra , gasen funka inte så ja stod still i 2-3 sek innan ja kom iväg på ss1 sen har det gått skapligt , har kört lite safe , ligger 3 :-/
Tony Bergqvist

Team Rookie Racing
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

började ganska bra på de två inledande sträckorna på andra dagen. Men tvingades tyvärr bryta på SS16...
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

skulle kört 240 så det inte va elektrisk gas. då hade man kanske kunnat använda ett snöre.. men nu var det slut...
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Kört klart leg2 nu och det kändes väldigt bra! Får inte till farten med N11:an på frazier och diamond creek. Men tog ett svenskt pluginrekord iaf på east west 2 med 6.11 som tid!
Tror jag kommer top6 iaf kanske!
lycka till alla nu
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Ni vet det säkert redan, men nån kanske har missat det. Det ÄR super rally likt förbaskat, än fast det inte ser ut så......
Hellre dö än fega
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Micael Eriksson wrote:Ni vet det säkert redan, men nån kanske har missat det. Det ÄR super rally likt förbaskat, än fast det inte ser ut så......

Oj det har jag missat helt :o
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Jo hade tur att märka det nu ikväll när jag skulle köra ett annat rally så jag kunde starta igen.Tog det safe hela tiden och hade inga större missar, är just nu i mål som 11:a i WRC.Synd på krashen på ss11 första dagen.
Men men, bryta ihop och komma igen är det som gäller.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Det blev 2 ss på etapp2 sen var det slut, Avåkning med motorhaveri som följd ,
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Micael Eriksson wrote:Ni vet det säkert redan, men nån kanske har missat det. Det ÄR super rally likt förbaskat, än fast det inte ser ut så......
Åh fan! Man kanske ska trotsa matförgiftningen då och försöka köra in dom 25 minuterna man tappade när man klippte tall... Nä, ärligt, tänker inte försöka plocka in någon tappad tid, men man kan ju försöka ta sig i mål i alla fall. :)
Yokohama Motorsport
Post Reply