Rally Jordan 21/4 - 26/4 2011

Den stora serien som körs på tjeckiska pluginet

Moderator: Tommie Lindberg

User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Rally Jordan 21/4 - 26/4 2011

Post by Tommie Lindberg »

Fjärde deltävlingen i WCN 2011.

Omfattar 20 st specialsträckor fördelat på 2 etapper.

Etapp 1: Tors 21/4 till Lör 23/4 SS 1 - 9
Etapp 2: Sön 24/4 till Tis 26/4 SS 10 - 20

Shakedown
Rally Jordan

Superrally kommer tillämpas endast vid etappmålet, dvs bryter du tex SS 2 på etapp 1, får du inte starta om förräns på SS 1 på etapp 2.

Topp 5 på varje sträcka i alla klasser ska ladda upp replay på pluginsidan senast 48 timmar efter avslutat rally!!! Man kan även bli ombedd att ladda upp replay om man är utanför topp 5.


LYCKA TILL ALLIHOPA!!!
Attachments
jordan.jpg
jordan.jpg (9.85 KiB) Viewed 6978 times
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Bansträckning:
Attachments
SS.jpg
SS.jpg (26.25 KiB) Viewed 6977 times
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Träningsrally för att slipa bort den sista rattrosten inför Rally Jordanien. :)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

körde precis första dagen och åkte av några gånger på SS2 så hade stötdämparproblem från starten på SS3, så i slutet på sträckan studsade jag till och hamnade bland träden.

får fixa ihop bilen till dag 2 och se om jag kan göra bättre ifrån mig då.

trivs inte alls i S2000 längre dock, hittar inga växlar eller nånting och saknar all kraft i bilen.
nåja, detta kan bli mitt sista stora rally i rbr serien, blir eventuellt flytt osv för mig nu och då hamnar ratt, dator osv i förvaring så inget mer spelande för mig sedan isåfall.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Strulade till det och drog på mig en cfh, nu får Roger och Tommie försvara dom blå gula färgerna i S1600 :D
Hellre dö än fega
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Helt galen första dag, skiljde tiondelar och hundradelar på nästan varenda sträcka :D Så grymt kul att köra! Gjorde en snabbrullning på sista sträckan, så har strax under 4 sekunder upp till finnen som leder för tillfället. Men kan tänka mig att fler kommer blanda sig i toppstriden :) Synd att Micke tappade, annars hade han varit med däruppe oxå.

Kom igen nu gubbar!!! Lycka Till ni som inte kört än!
Kalle Kronkvist
Posts: 111
Joined: 2008 Feb 27 9:21 pm

Post by Kalle Kronkvist »

har nu passerat mållinjen på sista ss för dagen,men ligger inte bra till.bara Stigh som kört helt oki i N4 så stå upp gubbar...däremot så ligger jag nog bra till i tvåhjulnings-vm på Hulapaj eller vad faan den heter=) Vette faan om de var tur,skicklighet,desperation eller överlevnadsinstinkt som fick ner bilen på hjul igen,men berget rädda mig ju lite iaf. o gav nog ett o annat skrapmärke på hjälmen med =) Go hard sweden!!!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Dåligt med förare som kör A8 klassen.
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Körde av efter ss4 in i ett tred efter molgong. Trokigt. Gick inget vidare heller . Kör i alla fall etapp 2. Glad Posk.:)
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Sladdat runt andra dagen nu också, fan vilket roligt rally! Bästa tävlingen på väldigt länge för mig, totalt 6 nya personbästa tider :D Inte så många som kört ännu, men drog ifrån de som kört med ca halvminuten. Får se hur finnarna åker i toppen, men har goda förhoppningar om att behålla min 3:e plats, gärna avancera lite :wink:

Lycka Till allihopa!!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tommie Lindberg wrote:Sladdat runt andra dagen nu också, fan vilket roligt rally! Bästa tävlingen på väldigt länge för mig, totalt 6 nya personbästa tider :D Inte så många som kört ännu, men drog ifrån de som kört med ca halvminuten. Får se hur finnarna åker i toppen, men har goda förhoppningar om att behålla min 3:e plats, gärna avancera lite :wink:

Lycka Till allihopa!!
Suveränt kört Tommie
Fredric Yngveson
Posts: 4
Joined: 2010 Dec 30 1:34 pm

Post by Fredric Yngveson »

Ulf Carlsson wrote:Dåligt med förare som kör A8 klassen.
Ja jag är ledsen att jag svek denna helg men att lira rbr på en laptop med bara tangenter i husbilen är tyvärr ingen bra ide för mig ;).

Tyvärr har det ju inte gått så lysande för mig tidigare heller men jag jobbar på alla setings och tycker att det börjar funka bättre ....

Jag har även testat varför jag har problem med att jag blir utkastad från servern och har upptäckt att servern har långa svarstider på kvällar så sista racet körde jag tidiga mornar och då funkade det perfekt så jag kommer igen nästa race ....

// fredde
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Hamnade i ett träd på SS14 sen var den dagen förstörd. Tråkigt för jag hade avancerat en del från etapp 1 :evil: :evil: :evil: :lol: :lol:
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Grattis Tommie Bästa svensk i en S1600 bil. Starkt gjort,
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Jordan Rally - Disqualifications
Friday, 29 April 2011 04:34
WRC

LISOVSKIS Denis, NORDINS Tomas

S2000

NARU Kazuma, ALTOMAA Henri

N4

Mike Honcho

S1600

LINDBERG Tommie

Men vad e de här....har vi otur nu eller
Post Reply