Problem med Sumburk 2007

Nya eller gamla sträckor / texturer
Post Reply
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Problem med Sumburk 2007

Post by Tobias Hult »

Hej

Har haft problem med att varje gång som jag ska köra Sumburk i något annat underlag än "dry" så blir jag utslängd när sträckan håller på att ladda. Problemet tror jag alltså beror på att sträckan då ska köras i antingen underlaget "damp" eller "wet".
Är det någon som känner igen problemet eller någon som vet hur man ska lösa problemet? Har laddat hem sträckan ifrån denna sidan och även provat att installera om sträckan i spelet men problemet kvarstår :(
Skulle vara bra med en snabb lösning :)

Mvh Tobias
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

är flera sträckor som har det problemet.
är bara att vänta tills den som gjort sträckan kommer med en fix.

är mer regel än undantag att de nya sträckorna på pluginet har det problemet.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

nja, det där är ingen känd ''problem'' sträcka. Det du kan göra är att öppna den komprimerade textur filen till just den sträckan. Där har du tre mappar, en för varje väder typ. Öppna dry och kopiera allt, ett gäng filer och tre mappar. Klistra sen in det i damp och wet mapparna. Du tappar att ser blöt ut på vägen men då ska det funka och pluginet godkänner det. Om du körde rbr-lt nu senast så var det så dom gort för att köra ROC i wet, det går inte normalt.
Hellre dö än fega
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Micael Eriksson wrote:nja, det där är ingen känd ''problem'' sträcka. Det du kan göra är att öppna den komprimerade textur filen till just den sträckan. Där har du tre mappar, en för varje väder typ. Öppna dry och kopiera allt, ett gäng filer och tre mappar. Klistra sen in det i damp och wet mapparna. Du tappar att ser blöt ut på vägen men då ska det funka och pluginet godkänner det. Om du körde rbr-lt nu senast så var det så dom gort för att köra ROC i wet, det går inte normalt.
Okej, men om jag går in i texture filerna så finns det som du skrev en mapp för dry, damp och en för wet. Men i dry mappen finns bara två mappar och en massa andra filer, inte tre alltså. Men det kanske går att göra på samma sätt ändå?
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Jag var in och kollade i min och det var samma där....har du bara laddat hem sträckan härifrån? Inte för att jag tror att det är nåt fel på den som finns här men det kan ju va värt att prova från Cz sidan innan du börjar meka sönder den du har.

Största problemet är att det är så svårt att kolla om ändringarna funkar, den ligger ju nästan aldrig uppe så man får testa... :(
Hellre dö än fega
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Micael Eriksson wrote:Jag var in och kollade i min och det var samma där....har du bara laddat hem sträckan härifrån? Inte för att jag tror att det är nåt fel på den som finns här men det kan ju va värt att prova från Cz sidan innan du börjar meka sönder den du har.

Största problemet är att det är så svårt att kolla om ändringarna funkar, den ligger ju nästan aldrig uppe så man får testa... :(
Provade igår att ladda hem från Cz men samma problem. Har gjort som du sa. Bara vänta på att ett test med den sträckan och det underlaget kommer upp på sidan :shock:
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
Post Reply