Ett sista försök

Nya eller gamla sträckor / texturer
Post Reply
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Ett sista försök

Post by Tommy Hamreus »

Jag har ett gäng med riktiga sträckor från bl.a skilling 500, kullingstrofen, rikspokalen, rejmesknixen, västrallyt, strömkarlen, m.m, en sträcka är tex 2.1 mil. Problemet är att det inte går att få tag i någon som har programmet för att exportera till riktiga rbr formatet. Finns det någon som vet hur jag kan få tag på det? Finns det någon som har kontak med någon som vet? Känns helt hopplöst...
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Re: Ett sista försök

Post by Joakim.Karlsson »

Tommy Hamreus wrote:Jag har ett gäng med riktiga sträckor från bl.a skilling 500, kullingstrofen, rikspokalen, rejmesknixen, västrallyt, strömkarlen, m.m, en sträcka är tex 2.1 mil. Problemet är att det inte går att få tag i någon som har programmet för att exportera till riktiga rbr formatet. Finns det någon som vet hur jag kan få tag på det? Finns det någon som har kontak med någon som vet? Känns helt hopplöst...
hejsan tommy de vore verkligen kul om dessa sträckor kom ut på rbr. tänkte på prata med Mikael Jakobsson här på forumet så kanske han kan hjälpa dig eller har de programet vet att han håller på med sträckor o lägger ut om jag inte är helt fel
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Jag tror det är bobs track builder programmet, och det har jag. Men behöver ett som heter wallaby som konverterar till original formatet för rbr sträckor.
Linus Norén
Posts: 119
Joined: 2011 Feb 03 7:52 pm

Post by Linus Norén »

har du snackat med Jonathan Johansson (hompe)? han känner någon tror jag :)
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Ja det har jag men dom han vet vill tydligen inte dela med sig av programmet. Så jag måste försöka få tag i någon annan. Programmets skapare, wally, tycks ha försvunnit helt men nån borde ju ändå kunna få kontakt med han tycker jag.
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Tommy Hamreus wrote:Ja det har jag men dom han vet vill tydligen inte dela med sig av programmet. Så jag måste försöka få tag i någon annan. Programmets skapare, wally, tycks ha försvunnit helt men nån borde ju ändå kunna få kontakt med han tycker jag.
hejsan tommy: är det detta programmet du letar efter eller är jag helt fel ute o cyklar.
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Nä tror inte det är det, det heter wallaby och är ett program enbart för att exportera sträckor till rbr :) det finns tydligen nån regel att wally måste godkänna vilka som får tillgång till programmet, och han har gått under jorden verkar det som, så det känns helt hopplöst om ingen kan få kontakt med han. Hoppas det kan gå på nåt vis men det känns verkligen hopplöst.
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Tommy Hamreus wrote:Nä tror inte det är det, det heter wallaby och är ett program enbart för att exportera sträckor till rbr :) det finns tydligen nån regel att wally måste godkänna vilka som får tillgång till programmet, och han har gått under jorden verkar det som, så det känns helt hopplöst om ingen kan få kontakt med han. Hoppas det kan gå på nåt vis men det känns verkligen hopplöst.
måste va de här du letar efter http://rbr.onlineracing.cz/tracks/dlist.php?id=12 måste nog bli medlem för o kunna ladda hem de
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Japp är medlem där och man måste bli typ befodrad för att få tillgång till att kunna ladda ner, och åter igen är det wally som gör det. Folk har väntat säkert ett halvår på det, eftersom wally är försvunnen :(
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Tommy Hamreus wrote:Japp är medlem där och man måste bli typ befodrad för att få tillgång till att kunna ladda ner, och åter igen är det wally som gör det. Folk har väntat säkert ett halvår på det, eftersom wally är försvunnen :(
okj fan också kan man säga
Linus Norén
Posts: 119
Joined: 2011 Feb 03 7:52 pm

Post by Linus Norén »

åhh! detdär behöver jag med!!! hatar köra mina ss i btb format...
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

hejsan tommy: hur går de för dig med dina sträckor som du har gjort!!!
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Ja det verkar ju kört med konverteringen så det får väl vara btb format. Sen är det de där med noterna... Behöver nytt ljud då det måste vara - och + och massa nya noter, enda problemet är ju att nån måste läsa in det :)
Linus Norén
Posts: 119
Joined: 2011 Feb 03 7:52 pm

Post by Linus Norén »

läsa noter, kolla med Christian Larsson :)
Post Reply