Tuomioja

Saker som har med spelet att göra men som inte passar in i ovanstående
Post Reply
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Tuomioja

Post by Tomas Nordins »

Körde lite på Tuomioja igår, Erik's noter skulle nog behöva en uppdatering :)
Det nåra 2'or som borde borde vara 4 eller 5.

[youtube][/youtube]
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Hehe, inget ovanligt att noter inte stämmer i RBR, oavsett vilket språk man använder tycker jag.

Men det är inte så mycket för själva Svenska notskapare att göra åt saken i regel.

Jag använder engelsk codriver och får "four right, two left" precis där du får fyra resp tvåa.

Det är spelet som tycker att det är en tvåa eller fyra där. Sedan aktiveras bara en spefifik fil i datorn.. Sen om den filen innehåller ett ljud där någon säger HEL SVEJS eller ett ljud som bara surrar, eller om filen innehåller en not är helt beroende på vad notskaparen valt att lägga in.

Jag lurade tex en kompis en gång och spelade in egna noter, så varje gång spelet kallade på en trea vänster, eller "medium left" som är default i spelet så sa min röst trea höger istället.

Så oavsett bana alltså, så kommer spelet alltid att kalla på min felade röst varje gång spelet vill ha en medium left.
Spelet letar alltid efter spefiika filer i audiomappen... Så där man man slänga in vilket skit som helst, hela låtar eller vad man nu tycker känns nödvändigt.. Sålänge dom heter något som spelet känner igen.
SwedishRacing
Posts: 165
Joined: 2012 May 10 4:17 pm

Post by SwedishRacing »

Så här är det,
När du har gjort sträckan lägger skaparen själv in noter (Därför är vissa sträckor onotade)
Därför kan det bli fel bara för han tycker det är en tex V2 när det är en V3-4
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Re: Tuomioja

Post by Micael Eriksson »

[quote="Tomas Nordins"]Körde lite på Tuomioja igår, Erik's noter skulle nog behöva en uppdatering :)
Det nåra 2'or som borde borde vara 4 eller 5.

Om jag inte minns fel så brukar du väll ändra på noter...bara att justera så du blir nöjd :)
Hellre dö än fega
Post Reply