Download sidan

Vad är bra och vad behöver förbättras
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det blir ett kortare avbrott på servern där våra filer ligger ca. kl 18:45 ikväll i 15 minuter eller så.

Meddelar här när det är igång igen.

Filmen från Offerdalingen kan ni ladda hem från den alternativa länken som kommer att fungera ostört.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu ska jag låta servern vara ifred ett tag.

Så allt är igång som vanligt.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Volvoljud finns nu att ladda hem för de som inte kan titta på filmerna på hur man gör med egna ljud-filer.

Två versioner. Dels med original codriver och dels med de svenska noter jag läst in.
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Erik Persson wrote:Downloadsidan uppdaterad med en instruktionsfilm på hur man gör krom effekter på sitt skin.

Tack Simon Ek som gjort filen.
Jag får ingen bild när jag spelar upp filen, bara ljud.. provat både i Media Player och Winamp.. Vilket program krävs för att få bild?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Kan behövas något codec-pack.

Testa att ladda hem VLC-player som jag tro inte behöver codec.
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Funka kanon med VLC :smt023 Tack å bock!
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

volvo handbroms ? handbromsen fungerar ej på volvon om man laddar ner den här. eller så e det något konstigt med min dator.
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Handbromsen funkar aldrig på Volvon. Beror på att Robert tagit bort den funktionen eftersom att annars skulle den tagit fram och där gör den ingen nytta iaf.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

jasså okey då vet jag :P
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Så då finns Subaru Impreza ´95 på downloadsidan, men eftersom den inte fungerar i pluginet än ligger den under "Bilar utom pluginet"

Jag har lagt med en Audio.dat som innehåller det ljud man tagit fram till denna bil. Jg tycker inte om ljudet från pop-off-walve men smaken är som baken. Annars har de lyckats rätt bra med boxerljudet kan jag tycka.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

På pluginsidan har det dykt upp en Porsche 996 GT3 som man vill utvärdera. Detta innebär att den inte är tillåten i pluginet än, men man vill ha åsikter om fysiken bland annat.

Jag har lagt upp denna bil på downloadsidan under "Bilar utom Pluginet" och det ligger med en audio.dat med porsche-ljudet.

Edit: Den är RWD med samma begräsningar som Volvon, det vill säga ingen handbroms och bak betyder fram i setupen till exempel. Läs pdf-filen som är med.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu är tre nyheter släppta på pluginsidan.

- Subaru Impreza '95 i klass A8
Detta är den snygga Imprezan som jag lade upp häromdan men som då inte var helt klar för pluginet. Den är nu klar och går i klassen A8 i pluginet och går då in i vår klass WRC2 i serien.

- Ford Focus '99 i klass WRC
Kazhols WRC Focus från 1999 är numer klar för pluginet i klassen WRC och då den också är lite äldre går den in i vår klass WRC2 den med.

- Porsche 996 GT3
Den Porsche som lades upp häromdagen går nu att köra online men bara under något som kallas Test Physics. Här vill man ha in åsikter, precis som jag skrev ovan.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Downloadsidan uppdaterad med några nya bilar till pluginet.

- Ford Focus WRC 00
- Ford Focus WRC 02
- Subaru Impreza WRC 03
- Abarth Punto S2000
- Lada/VAZ 110 KitCar
- Seat Ibiza EvoII Kitcar
- Lada Samara 1600 A6
- Lada Kalina R2
- Lada Samara 1400 A5
- Lada 2107 GrH
- Renault 5 GT Turbo GrH

Säg till om något inte fungerar som det ska så ska jag försöka rätta till det.
Kalle_svensson
Posts: 26
Joined: 2009 Nov 17 10:12 pm

Post by Kalle_svensson »

tänkte på en stäcka som inte ligger med är Prospect Ridge II A. finns de möjlighet att lägga in den där?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

N14 URT har jag nu lagt till bland N4-bilarna. Den går inte att välja när man gör rallyn än, men de har släppt fysik i alla fall.
Post Reply