Omstarter

Vad är bra och vad behöver förbättras

Omstarter

Poll ended at 2009 Jan 03 12:25 am

5 minuter straff enligt tidigare
12
28%
3 minuter straff
6
14%
1 minut straff
19
44%
Fria omstarter (förklara då nedan)
6
14%
 
Total votes: 43

User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Marcus Strand wrote:Oj nu ska man lägga sig i diskussionen lite då.

Jag tycker att det ska vara 5 minuters tidstillägg. Dock så kan vissa fel inträffa för en del personer som det verkar, men tycker ändå att det ska vara någon form av tidstillägg på dem som hamnar på skrivordet också, men det tidsstraffet skall vara lägre än det andra ifall det finns en riktigt riktigt rimlig anledning.

Problemet är ju att ifall någon vill ha omstart så kan man ju fuska genom att skicka en gammal dmp fil med ändrat datum. Frågan är hur många som inte kommer att missbruka detta. Jag har ingen aning och det är inte riktat emot någon person men jag själv tror att alla kanske inte kommer vara helt ärliga i en sådan situation ifall fri omstart skulle finnas. Det är dock en HÖGST personlig åsikt som jag kommer stå fast vid.

Jag tycker det är bra att vi luftar våra tankar så kan nog Erik fundera ut hur det skall vara. Årets serie kommer nog inte bli mindre kul bara för att man inte får fria omstarter, vi har ju inte kört med det tidigare så varför införa det nu?
Ja du Marcus varför införa det nu :?: Jo har sagt det innan o säger det igen. För ett bra tag sen så fick kanske några datastrul
MEN nu 2008/2009 så har nya sträckor kommit ,nya modar ,nya bilar , nyare plugin, osv osv
O med alla dessa nya grejor så har strulen ökat markant så därför kan vi inte gå i gammla fotspår längre (detta är ju givetvis mina egna tankar o funderingar men tyvärr så är dom sanna :wink: )
E du med Marcus :P
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: Omstarter

Post by Erik Persson »

Fredrik Wengberg wrote:För mig händer det uteslutande när en sträcka har laddat och man precis skall få se bilen innan start.

Jo jag tror att det är så att den sträckan du börjat på får du köra om med denna funktion.Jag har lagt upp 2st Försäsongsträningsrallyn på pluginet med just denna funktion, så om något händer när ni kör så skicka request till mig så får ni starta om igen, så ser vi ju hur detta funkar.
Men om man har denna Can't resune tournament urkryssad så borde väl folk kunna starta om själva utan att man behöver skicka request eller hur ser requesten ut då? Att man begär att fortsäatta där det kraschade?
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Omstarter

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:
Fredrik Wengberg wrote:För mig händer det uteslutande när en sträcka har laddat och man precis skall få se bilen innan start.

Jo jag tror att det är så att den sträckan du börjat på får du köra om med denna funktion.Jag har lagt upp 2st Försäsongsträningsrallyn på pluginet med just denna funktion, så om något händer när ni kör så skicka request till mig så får ni starta om igen, så ser vi ju hur detta funkar.
Men om man har denna Can't resune tournament urkryssad så borde väl folk kunna starta om själva utan att man behöver skicka request eller hur ser requesten ut då? Att man begär att fortsäatta där det kraschade?
Gör några test tävlingar så vet vi om det funkar :wink:
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Re: Omstarter

Post by Kenneth Nyström »

Erik Persson wrote:
Fredrik Wengberg wrote:För mig händer det uteslutande när en sträcka har laddat och man precis skall få se bilen innan start.

Jo jag tror att det är så att den sträckan du börjat på får du köra om med denna funktion.Jag har lagt upp 2st Försäsongsträningsrallyn på pluginet med just denna funktion, så om något händer när ni kör så skicka request till mig så får ni starta om igen, så ser vi ju hur detta funkar.
Men om man har denna Can't resune tournament urkryssad så borde väl folk kunna starta om själva utan att man behöver skicka request eller hur ser requesten ut då? Att man begär att fortsäatta där det kraschade?
man begär reset precis som vanligt...bara att man får börja där man åkte ur
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: Omstarter

Post by Erik Persson »

Kenneth Nyström wrote:
Erik Persson wrote:
Fredrik Wengberg wrote:För mig händer det uteslutande när en sträcka har laddat och man precis skall få se bilen innan start.

Jo jag tror att det är så att den sträckan du börjat på får du köra om med denna funktion.Jag har lagt upp 2st Försäsongsträningsrallyn på pluginet med just denna funktion, så om något händer när ni kör så skicka request till mig så får ni starta om igen, så ser vi ju hur detta funkar.
Men om man har denna Can't resune tournament urkryssad så borde väl folk kunna starta om själva utan att man behöver skicka request eller hur ser requesten ut då? Att man begär att fortsäatta där det kraschade?
man begär reset precis som vanligt...bara att man får börja där man åkte ur
aha
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Omstarter

Post by Hasse Onkamo »

Kenneth Nyström wrote:
Erik Persson wrote:
Fredrik Wengberg wrote:För mig händer det uteslutande när en sträcka har laddat och man precis skall få se bilen innan start.

Jo jag tror att det är så att den sträckan du börjat på får du köra om med denna funktion.Jag har lagt upp 2st Försäsongsträningsrallyn på pluginet med just denna funktion, så om något händer när ni kör så skicka request till mig så får ni starta om igen, så ser vi ju hur detta funkar.
Men om man har denna Can't resune tournament urkryssad så borde väl folk kunna starta om själva utan att man behöver skicka request eller hur ser requesten ut då? Att man begär att fortsäatta där det kraschade?
man begär reset precis som vanligt...bara att man får börja där man åkte ur
Perfekt tycker jag. Så ska de va :smt023
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Har gjort ett förslag på regler för detta. Läs igenom och tyck till.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:Har gjort ett förslag på regler för detta. Läs igenom och tyck till.
Helt perfekt Erik :smt041
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Har gjort ett förslag på regler för detta. Läs igenom och tyck till.
Bra regel. Kan nog inte bli bättre än så här. :smt023
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

kanonbra Erik!
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Erik Persson wrote:Har gjort ett förslag på regler för detta. Läs igenom och tyck till.
Perfekt Erik !
Har hänt mig nu på Falstone 2 ett flertal gånger.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Och det verkar ju funka med omstarterna eller hur Nordins?
Du fick väl starta om från Falstone 2 verje gång?.

Verkar vara mycket problem med just Falstone 2, jag och Chris Nyström hade en intern uppgörelsetävling och 2 ggr hamnade jag på skrivbordet precis när Falstone 2 skulle starta.

Kanske idé att skippa just den sträckan i serien?
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.........

Post by Kenneth Nyström »

vet inte vad ni hade för väder på den...men gör man inga ändringar så brukar det funka

har man regn så blir det fel ofta...men inte så ofta så man ska stryka den
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ska göra ett testrally med just Falstone 2 får vi köra den ett par extra gånger får vi se. Ska avvakta och se om fler har bekymmer.
Ingen har begärt omstart på det rally jag gjorde för sträcktest i samband med den sträckan. Jag hade inte rört några förutsättningar med väder eller tid på dygnet etc.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Fredrik Wengberg wrote:Och det verkar ju funka med omstarterna eller hur Nordins?
Du fick väl starta om från Falstone 2 verje gång?.

Verkar vara mycket problem med just Falstone 2, jag och Chris Nyström hade en intern uppgörelsetävling och 2 ggr hamnade jag på skrivbordet precis när Falstone 2 skulle starta.

Kanske idé att skippa just den sträckan i serien?
för mig strular inte falstone2 mer än någon annan sträcka det händer fortfarande att jag åker ur spelet lite då och då, men efter en om installation är det betydligt mindra och jag kan inte säga att jag har nå mer problem med "baklängessträckorna" än nå andra... vore ju kul om vi kunde använda alla sträckor i spelet tycker jag
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Post Reply