Störningar

Vad är bra och vad behöver förbättras
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Störningar

Post by Erik Persson »

Driftstörningar kan föerkomma då jag jobbar med forumet.

Hoppas ni har överseende med det.
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Jag tycker att servern behöver en omstart eller är jag ensam om att tycka att det går tungt att öppna trådar och logga in.

Kör Google Chrome

//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Christer Vestlund wrote:Jag tycker att servern behöver en omstart eller är jag ensam om att tycka att det går tungt att öppna trådar och logga in.

Kör Google Chrome

//Christer
Håller med dig Christer, Den har varit väldigt trög den senaste tiden..
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Problemet är att jag inte har någon koll på våra servrar. Allt ligger hos webhotellet.

Jag ska kontakta dom och se om de kan få det att gå lite kvickare.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Kan ni försöka hjälpa mig att kolla om det går segt hela tiden?

Jag har varit i kontakt med första nivån av support och de ville att vi skulle samla på oss lite mer info och sedan kontakta nästa steg.

Jag testade igår kväll (ca. 22:40) när jag skrev det förra inlägget och nu (ca. 09:15) när jag skriver detta och det var segt vid bägge dessa tidpunkter.

Skriv gärna några rader om när ni tyckte att det började sega påtagligt samt om det varierar.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Kan ni försöka hjälpa mig att kolla om det går segt hela tiden?

Jag har varit i kontakt med första nivån av support och de ville att vi skulle samla på oss lite mer info och sedan kontakta nästa steg.

Jag testade igår kväll (ca. 22:40) när jag skrev det förra inlägget och nu (ca. 09:15) när jag skriver detta och det var segt vid bägge dessa tidpunkter.

Skriv gärna några rader om när ni tyckte att det började sega påtagligt samt om det varierar.
Nu är kl 12.09 o det tar ca 5 - 10sek innan man kommer in i ämnet o kan svara med några ord, Brukar vara lika segt innan man kommer ut också ur ämnet.
Bidde några ord :wink:
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Hasse Onkamo wrote:
Erik Persson wrote:Kan ni försöka hjälpa mig att kolla om det går segt hela tiden?

Jag har varit i kontakt med första nivån av support och de ville att vi skulle samla på oss lite mer info och sedan kontakta nästa steg.

Jag testade igår kväll (ca. 22:40) när jag skrev det förra inlägget och nu (ca. 09:15) när jag skriver detta och det var segt vid bägge dessa tidpunkter.

Skriv gärna några rader om när ni tyckte att det började sega påtagligt samt om det varierar.
Nu är kl 12.09 o det tar ca 5 - 10sek innan man kommer in i ämnet o kan svara med några ord, Brukar vara lika segt innan man kommer ut också ur ämnet.
Bidde några ord :wink:
Nu några minuter senare rullar det på som vanligt eller som det ska rättare sagt. Konstigt.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Hasse Onkamo wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Erik Persson wrote:Kan ni försöka hjälpa mig att kolla om det går segt hela tiden?

Jag har varit i kontakt med första nivån av support och de ville att vi skulle samla på oss lite mer info och sedan kontakta nästa steg.

Jag testade igår kväll (ca. 22:40) när jag skrev det förra inlägget och nu (ca. 09:15) när jag skriver detta och det var segt vid bägge dessa tidpunkter.

Skriv gärna några rader om när ni tyckte att det började sega påtagligt samt om det varierar.
Nu är kl 12.09 o det tar ca 5 - 10sek innan man kommer in i ämnet o kan svara med några ord, Brukar vara lika segt innan man kommer ut också ur ämnet.
Bidde några ord :wink:
Nu några minuter senare rullar det på som vanligt eller som det ska rättare sagt. Konstigt.
Upplever samma, väldigt av och till med segheten :?
Hellre dö än fega
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Nu är den seg igen. Klockan är nu 13.26.
Nu bär det av till jobbet igen. Skitungarna ska hem :D
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

För tillfället verkar allt funka som det ska (kl. 13.50) men annars delar jag samma upplevelser som de andra. Har väl krånglat till och från sen nyår ungefär vill jag minnas?
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

ibland går det snabbt att öppna ett ämne men oftast tar det lång tid..
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Nu är det väldigt segt, måste Logga in väldigt ofta, Tid 15.38
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

går väldigt segt och fick vit sida en gång där det stog :
"phpBB : Critical Error

Could not connect to the database"
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag ska skriva i supportformuläret på en gång.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

nu tycker jag det flyter på ganska bra. klockan 00,11
Post Reply