Eget plugin (officiell tråd)

Vad är bra och vad behöver förbättras
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag kan väl säga att det i princip helt har dött ut. Blev lovad att vi skulle kunna använda ungerska pluginet med egen fysik och därmed egna bilar. Då lade vi projektet på is.

Nu verkar ungerska pluginet inte direkt utvecklas i rasande fart, men jag tror inte jag kan få med mig tillräcklig kompetens för att göra ett eget plugin.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

okej..Synd att vi inte har folk som kan fixa klart pluginet.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

......

Post by Kenneth Nyström »

varför köra med annat än tjeckiska? funkar ju bra och har en snygg visning av resultatet!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Klagar inte på det tjeckiska men dom verkar inte vara intresserade av rwd bilarna som t.ex volvon
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.........

Post by Kenneth Nyström »

volvon är bra gjord med bra utseende men physicsen är kass! det är en del skumma värden....sen att man får ställa in bak på fram inställningarna osv....

så fixa en bra physic och den kommer med, tror då jag
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Dom har redan sagt att som ska lägga in den på pluginet men den är ju inte direkt prio 1 i deras lista.
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

att man måste ställa in värden fram med bak är för att inte spelet är byggt för rwd bilar, samma beror det på att det inte e nån handbroms på Volvon, Robert och andra har förklarat det här bättre i Volvo tråden...
//Mackan
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.........

Post by Kenneth Nyström »

vad jag läst så har dom bara skrivit få se i slutet på sommaren... i nån tråd står det att dom inte gillar physicsen


ja marcus jag förstår varför robert gjort så och tycker han gjort ett jävligt bra jobb på karossen....men physicsen går förmodligen inte att få till perfekt...

kanske skulle funka göra om en 4wd physics? så den inte driver på framhjulen....och har handbroms


sen skulle den komma med så vad ska den köra för klass? den blir ju sist...den skulle ju inte hänga med N3 fiestan.....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det GÅR att göra som 4WD om man konstruerar den med ständigt trasig drivaxel i fram...
nackdelen då blir på servicearna när bilen visar skador på drivaxeln som inte går att laga...
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Re: .........

Post by Johan Gustavsson »

Kenneth Nyström wrote:vad jag läst så har dom bara skrivit få se i slutet på sommaren... i nån tråd står det att dom inte gillar physicsen


ja marcus jag förstår varför robert gjort så och tycker han gjort ett jävligt bra jobb på karossen....men physicsen går förmodligen inte att få till perfekt...

kanske skulle funka göra om en 4wd physics? så den inte driver på framhjulen....och har handbroms


sen skulle den komma med så vad ska den köra för klass? den blir ju sist...den skulle ju inte hänga med N3 fiestan.....

Nej den hänger inte med men jag skulle kunna tänka mig att den kommer in i A7 klassen :?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, A7 är nog närmast till hands då den ju är en trimmad 2WD :P
och med liknande prestanda som A7 bilarna...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Hallååååååå! Off Topic kanske?
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Några nyheter?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nä, projektet är helt dött. Tillkommit någon som är duktig på programmering i serien?
I så fall tveka inte, utan kontakta mig.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Lyfter denna frågan igen. Någon som kan programmering får gärna ge sig till känna.

Vi utlovar mycket jobb och inget betalt. 8)
Post Reply