Allmän nyhetstråd

Vad är bra och vad behöver förbättras
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Efter ytterligare en bruten tävling i serien så siktar vi nu mot 2009..
och efterssom 2008 totalt ätit upp all budget vi kunnat tänkas ha så blir det minimal satsning i en billigare bil nästa år. vi har lite koll på några bilar men inget är beslutat än..

vi kommer dock fortsätta köra resterande tävlingar i år men det kommer bara vara som träning och inget satsande.
2009 års fokus kommer ligga på RBR-serien, Hälsingeserien och NORC.
eventuellt även EWRCL om vi hittar en duglig bil och får sponsorer.

men huvudsakligt fokus kommer ligga på RBRS och Hälsinge.
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Nu är Robin Nilsson Rallysport tillbaka i motorsvängen igen. 2009 blir ett år där huvudfokus ligger på racingen men även i rbrserien så ska rallygenen få komma fram. Bilen för ändamålet är ej inköpt ännu men det lutar åt en Suzuki Ignis för mindre lokala tävlingar har en Volvo 240 Grupp H inhandlats den bilen får premiär väldigt snart i någon sprint tävling
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Stobart har avsluttet sitt engasjement i teamet, og det nystartede RMI tar over teamet og driften. For øyeblikket ligger vi på sjuendeplass i førermesterskapet, og skal gjøre vårt for å holde oss innenfor topp ti etter sesongfinalen om en uke.

Shell har skrevet på en avtale som gjelder også neste sesong, og et par andre mulige sponsorer har vist sin interesse. Valget av klasse og bil for sesongen 2009 vil vi komme tilbake til når denne sesongen nærmer seg.

Roy Magnes, teamsjef og fører i RMI Motorsports.
"I love it when a plan comes together"
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Kval Hälsingeserien

Post by Kenneth Nyström »

Kval till A-4wd (1st går upp i A)

Christer Vestlund
Dennis Hernehult
Roger Hillström
Sven Hedman
Anders Alm
Jonas Molin

Kval till A-2wd (3st går upp i A)

Robert Sahlstedt
Daniel Spetzig
Petter Olsen
Markus Svensson
Kimi Jaiem

Kval till B-4wd (4st går upp i B)

Kristian Berglind
Leif Bandgren
Tony Bergqvist
Anders Svärd
Fredrik Stigh
Fredrik Wengberg
Martin Kempe
Robert Loven
Martin Stigh


Kvalen startar lördagen den 10/1 och slutar onsdagen den 14/1

bilval är fritt i kvalet (N4/S2000 förarna får välja WRC, men 2wd förarna måste hålla sig till 2wd)

ska maila ut lösenord, men om ni är snäll så skicka ett pm till mig o fråga så slipper jag leta upp alla =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Kval Hälsingeserien

Post by Kenneth Nyström »

Kval Hälsingeserien

Kval till A-4wd (1st går upp i A)

Christer Vestlund
Dennis Hernehult
Roger Hillström
Sven Hedman
Anders Alm
Jonas Molin

Kval till A-2wd (3st går upp i A)

Robert Sahlstedt
Daniel Spetzig
Petter Olsen
Markus Svensson
Kimi Jaiem

Kval till B-4wd (4st går upp i B)

Kristian Berglind
Leif Bandgren
Tony Bergqvist
Anders Svärd
Fredrik Stigh
Fredrik Wengberg
Martin Kempe
Robert Loven
Martin Stigh


Kvalen startar lördagen den 10/1 och slutar onsdagen den 14/1

bilval är fritt i kvalet (N4/S2000 förarna får välja WRC, men 2wd förarna måste hålla sig till 2wd)

ska maila ut lösenord, men om ni är snäll så skicka ett pm till mig o fråga så slipper jag leta upp alla =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

EWRCL 2. Uddeholm Swedish Rally.

Post by Fredrik Wengberg »

Imorgon startar Svenska Rallyt och jag hoppas att ni är laddade.
Ni som inte anmält er än på pluginet så är det hög tid att göra det nu.Anmälan går ut 18.00 ikväll (7/1-0, och kom ihåg!, för att ni skall få köra så måste ni ha registrerat er på hemsidan tidigare.

SMHI har lovat bra väder hela rallyt utom på Hagfors1 sträckan där det finns risk för snöfall.
Lycka till och ta det lungt i dom Värmländska skogarna.

Mvh//Fredrik Wengberg.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Jeg kommer i Fiesta Cupen i år, blir spennende og høre hva sponsoerene sier om kjøringen min, har enda ikke fått testet noe rally bil enda, så blir spennende og se om jeg henger med dere i Fiesta Cupen.

Så jeg debuterer vel i Offerdalingen vis alt blir klart, gleder meg virkelig til prøve og slå dere,men ja jeg vet det blir steintøft, men jeg vil da prøve :D

Vi ses vel i sporet eller på service tenker jeg :D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Då var vi en liten bit inne på 2009 och efter mycket arbete under julledigheten så har det beslutats att dels byta namn på teamet till Andreas Karlsson Motorsport då vi nu är själva i teamet och dels har det beslutats om en mycket billigare satsning för 2009.
alla bilar utom evo9an är sålda och en volvo 242 samt en Fiesta ST grN är inköpta för att användas under 2009.
Volvon kommer gå som grus bil och Fiestan som asfalt bil då de går i samma klass.
Evo9an kommer eventuellt köras några småtävlingar utan större statsning då budgeten är ganska snål.

Samtliga bilar har fått ny lack och några nya lokala sponsorer har letats fram efter att Husqvarna mfl drog sig ur efter förra årets fiasko där vi bara körde samtliga sträckorna på 1 rally i serien.

så 2009 kommer bli ett år då vi tar ett steg tillbaks och vi kommer bara köra för att ha kul och ta oss imål, så får vi se hur det blir i framtiden.

hoppas nu bara budgeten och allt sådant håller så vi kan köra hela året.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Nu är det nära till premiären. På sistone har jag "bara" tränat på snö för att komma så förberedd jag bara kan till första tävlingen. Det har varit mycket setup tester mm.
Hoppas bredbandet funkar till premiären eftersom det är dags att flytta.
Annars så får jag väl ta ratten till Janne o köra där :D
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Sesongen 2009 nærmer seg med stormskritt, og RMI Motorsports har begynt å legge ned tid i trening. Nytt av året er at teamet stiller med ikke en, ikke to, men hele fem biler i løypene. Petter Olsen skal forsvare teamets ære i Volvo 242. Morten Myrvang og Kristian Svendsen utgjør en skummel duo i PWRC i hver sin Mitsubishi Lancer EVO9, mens Ole Marius Myrvold og teamsjef Roy Magnes vil stille i hver sin Toyota Celica ST205 i klassen WRC2.

Siktet stilles inn mot topplasseringer i samtlige klasser, og med gode forutsetninger for totalseier i FIesat/Volvo Cup-klassen.

Vi sees på skogen for nok en spennende sesong!
"I love it when a plan comes together"
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Hei Roy, har prøvd og legge deg til på msn jeg. du teamet ditt skal vinne fiesta cup og sånn, bare glem det roy, du slår ikke meg, jag har aldri prøvd spillet, men meg slår du ikke,hehe :D gleder meg til og kjøre mot deg og dit team :D
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Efter ett karriär byte vid sidan om den virtuella rallysatsningen så trodde vi väl inte riktigt på att det skulle bli nå tid över till RBR-Serien 2009, men saker kan ju ändras som alla vet och nu står det då klart att det blir en full satsning även detta år i bl a en Accent Evo 3 som vi kommit över.

Det finns ett hemligt projekt på G också, men väljer att inte uttala mig om detta ännu.

Nu önskar Team Danielsson er alla en riktigt bra och rolig säsong 2009.
Väl mött i skogarna.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Som absolut nygräddad i RBR så blir det en se och lära säsong.

Efter en minst sagt dyr inskolning (det står 5 total skrotade suzukis bakom garaget) så lyckades jag övertala Andreas Eriksson att få hyra hans demo Fiesta N3 för en privat satsing i den här första säsongen.
Det jag hoppas på är att köra så pass bra att någon stallchef får upp ögonen för mig. Då kanke jag slipper ha dom dekaler jag har. lol

Kortet på bilen (se Bilar/visa era bilar/sid 36) finns det en liten olustig historia bakom, kommer ifrån en beslag tagen kamera, trodde att jag var bland gentlemen.....

Teamet var på en setup test utanför Vännas inför premiären. Under lunchen så tog en av mekarna min morfars ockelbo 300 för att leta reda på bak kofångaren som lossat sista rundan. Va tror ni han stöter på bakom några buskar.......en person vid namn H. Onkamo!!!!! utrustad med kamera och laserpistol!!!!! Efter följande ordväxling och fribrottning lämpar sig inte att åter ge i ett officielt forum som detta. För att göra en lång historia kort så kan jag säga att Hasse är bra på mer saker än bara att ratta bil.

Efter en team insatts jämförbar med ett depåstopp i F1 så lyckades vi övermanna Hasse och få kontroll över kameran och laserpistolen.
En duktigt tjurig Hasse lommade sen iväg, och jag säger då bara det, att sparka sönder huven på ockelbon va väll bra onödigt.
En räkning kommer Hasse. loolool
Hellre dö än fega
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

Med ny bil för i Anderssonrally team som vart klar sent igår kväll (24/1) så har vi inte så stora förhopningar på resultat mer än att ta oss imål och lära känna bilen. har kört lite på vägarna hemma under dagen och de känns bra men rattrostigt, jag får hoppas att min kartis kan säga till när hornen kommer ut, för så är de ju alltid när de blir tävling, de spelar ingen roll hur tjock hjälm man har hornen kommer lik förbannat ut. lycka till alla rally vänner, jag hoppas vi får ett roligt rallyår
Impreza for live!
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Perfekt start på säsongen inledde med en femte plats i offerdalingen efter försiktig körning hela vägen
Locked