lägga in sträckor

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Daniel_Larsson79
Posts: 13
Joined: 2012 May 11 7:26 pm

lägga in sträckor

Post by Daniel_Larsson79 »

sitter och letar men hittar inget konkret, om jag laddar ner sträckor typ RBRPTDRallysprint11.exe vart ska jag lägga den för att få sträckan att funka vid online spel? får upp felmedelanden hela tiden som lyder typ Traack 107 does not match with original.....behöver verkligen hjälp, för jag har letat efter problemlösare här på forumet utan större resultat :-(
go go go
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Re: lägga in sträckor

Post by Tobias Hult »

Daniel_Larsson79 wrote:sitter och letar men hittar inget konkret, om jag laddar ner sträckor typ RBRPTDRallysprint11.exe vart ska jag lägga den för att få sträckan att funka vid online spel? får upp felmedelanden hela tiden som lyder typ Traack 107 does not match with original.....behöver verkligen hjälp, för jag har letat efter problemlösare här på forumet utan större resultat :-(
1. Lägg in den hemladdade filen i den vanliga RBR mappen.
2. Dubbelklicka sedan på filen. Då kommer installationen att starta automatiskt.
3. Var noga med att installera den i rätt map. (den vanliga RBR mappen)
4. Nu borde det fungera.

Hoppas det hjälpte. Bara att höra av dig om det inte fungerar.
Daniel_Larsson79
Posts: 13
Joined: 2012 May 11 7:26 pm

Post by Daniel_Larsson79 »

det är ungefär så jag har gjort..men får det fortfarande inte att funka :-(
och vissa utan dom nedladdade sträckorna funkar inte att installera.
go go go
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Daniel_Larsson79 wrote:det är ungefär så jag har gjort..men får det fortfarande inte att funka :-(
och vissa utan dom nedladdade sträckorna funkar inte att installera.
Vad konstigt, är du säker på att du installerar sträckorna till (program/scigames/richardburnsrally) mappen tror jag att den heter? Du ska alltså inte lägga in sträckorna i någon mapp i RBR mappen utan öppna bara RBR mappen och lägg dom någonstans där. Installera sedan till rätt mapp.
Svårt att förklara men hoppas du förstår ändå.
Daniel_Larsson79
Posts: 13
Joined: 2012 May 11 7:26 pm

Post by Daniel_Larsson79 »

ja just de...kan det vara det. jag såg precis att jag hade 2 st mappar med rbr. den ena heter dock ( sci games/richard burns) och där har jag inte lagt dem. kanske kan vara det....jag provar så får vi se :-)

börjar bli frustrerad när jag inte kan köra alla online rallyn. :evil:
go go go
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Daniel_Larsson79 wrote:ja just de...kan det vara det. jag såg precis att jag hade 2 st mappar med rbr. den ena heter dock ( sci games/richard burns) och där har jag inte lagt dem. kanske kan vara det....jag provar så får vi se :-)

börjar bli frustrerad när jag inte kan köra alla online rallyn. :evil:
Förstår det, prova det och så hoppas vi att det fungerar. :D
Daniel_Larsson79
Posts: 13
Joined: 2012 May 11 7:26 pm

Post by Daniel_Larsson79 »

nee det funkade inte :(
go go go
Daniel_Larsson79
Posts: 13
Joined: 2012 May 11 7:26 pm

Post by Daniel_Larsson79 »

något annat förslag ,-)
go go go
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Daniel_Larsson79 wrote:något annat förslag ,-)
Ajdå, nej tyvärr det är mitt förslag vet ej hur du ska göra för att det ska fungera. Kan kolla mer exakt hur jag gjorde när jag kommer hem. Återkommer senare idag, okej?
Daniel_Larsson79
Posts: 13
Joined: 2012 May 11 7:26 pm

Post by Daniel_Larsson79 »

ja jag vore jätte tacksam för det :D
go go go
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Daniel_Larsson79 wrote:ja jag vore jätte tacksam för det :D
Hej Daniel

Jag skickar ett mail (adressen du använde i anmälan) till dig med lösenord till S2000 serien round 1 och så försöker jag förklara exakt hur jag gör för att installera sträckor. :D
Post Reply