Problem med plugin

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

har du avinstalerat pluginet i kontrollpanelen ?
gör det och instalera det igen
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Rasmus Harrström wrote:har du avinstalerat pluginet i kontrollpanelen ?
gör det och instalera det igen
ja men karlsson skickade filerna nu så det funkar igen.....
User avatar
Rickard Widén
Posts: 147
Joined: 2009 Sep 03 8:16 pm

Post by Rickard Widén »

Jag får upp unknown version of rbr,när jag ska köra online.Ska tillägga att jag har 2 st installationer av rbr men har RSRBR 2011 installerat på en annan HD,nån som kan hjälpa mig så vore jag evigt tacksam.
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Rickard Widén wrote:Jag får upp unknown version of rbr,när jag ska köra online.Ska tillägga att jag har 2 st installationer av rbr men har RSRBR 2011 installerat på en annan HD,nån som kan hjälpa mig så vore jag evigt tacksam.
Jag har hatt samma, prøv og lrgg inn pluginet på nytt, det hjalp hos meg. :D
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Är det fler än Jag o TO Andersen som har problem med att bli utkastad i bland från Rallyn.?? Det har hänt flera gånger nu dom sista veckorna,
Kristofer Erlandsson
Posts: 5
Joined: 2011 Feb 18 8:22 am

Post by Kristofer Erlandsson »

Hej

Har installerat RBR2011. Installerade sträckan Limbo enligt instruktion, allt funkade som det skulle. Jag kunde alltså starta sträckan genom att gå in i RScenter och starta "Launch Richard Burns Rally SSE" Därefter options, plugins, RBR_RX, race, Limbo.

Sen klantade jag till det vid installation av annat så jag var tvungen att avinstallera rubbet. Nu när jag har installerat allt igen så kan jag inte spela Limbo eller andra banor jag lagt in i RX_CONTENT.

Nu när jag startar spelet sån ändras filen rbr_rx.dll till en NO-fil?! Den ligger alltså i Plugins-mappen.
Funkade kanon förut, men nu efter ominstallation kan jag bara spela Limbo om jag startar vanliga Richard Burns Rally från genvägen på skrivbordet. Men då kan jag ju inte köra bakhjulsdrivet :cry:

Vad ska jag göra?!
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Tror problemen ligger i at du kanskja har RBR tjekiska og RBR2011, dett funkar dårligt.
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Ulf Carlsson wrote:Är det fler än Jag o TO Andersen som har problem med att bli utkastad i bland från Rallyn.?? Det har hänt flera gånger nu dom sista veckorna,
det hender også for meg i blandt, var inta nogot problem når jag hadde XP, men efter jag fikk vista så strular det innimellom.
Kristofer Erlandsson
Posts: 5
Joined: 2011 Feb 18 8:22 am

Post by Kristofer Erlandsson »

Kristofer Erlandsson wrote:Hej

Har installerat RBR2011. Installerade sträckan Limbo enligt instruktion, allt funkade som det skulle. Jag kunde alltså starta sträckan genom att gå in i RScenter och starta "Launch Richard Burns Rally SSE" Därefter options, plugins, RBR_RX, race, Limbo.

Sen klantade jag till det vid installation av annat så jag var tvungen att avinstallera rubbet. Nu när jag har installerat allt igen så kan jag inte spela Limbo eller andra banor jag lagt in i RX_CONTENT.

Nu när jag startar spelet sån ändras filen rbr_rx.dll till en NO-fil?! Den ligger alltså i Plugins-mappen.
Funkade kanon förut, men nu efter ominstallation kan jag bara spela Limbo om jag startar vanliga Richard Burns Rally från genvägen på skrivbordet. Men då kan jag ju inte köra bakhjulsdrivet :cry:

Vad ska jag göra?!
Jag löste det genom att kopiera filen rbr_rx.dll och lägga den i Plugins sen efter att originalfilen hade blivit en NO-fil. Jag låter NO-filen ligga kvar, annars blir den nya rbr_rx.dll-filen en NO den också.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Är det fler som har problem att komma in på Cz sidan och plugginet?
Hellre dö än fega
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Micael Eriksson wrote:Är det fler som har problem att komma in på Cz sidan och plugginet?
Jag kommer heller inte in.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Fredrik Wengberg wrote:
Micael Eriksson wrote:Är det fler som har problem att komma in på Cz sidan och plugginet?
Jag kommer heller inte in.
Samma här
User avatar
Sebastian Bourghardt
Posts: 32
Joined: 2010 Apr 18 12:55 pm

Post by Sebastian Bourghardt »

I stället för Unlocked Tournaments eller vad det står det bara #. Sedan när jag ska söka tävlingar står det typ Conecting to server i 2 minuter och sedan står det unable to conect. why.....
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Sebastian Bourghardt wrote:I stället för Unlocked Tournaments eller vad det står det bara #. Sedan när jag ska söka tävlingar står det typ Conecting to server i 2 minuter och sedan står det unable to conect. why.....
Det har varit nåt strul med internet i Cz dom senaste dagarna, eller åtminstone i trakterna där pluggin och Cz RBRonline servrarna står. Jag kollade med en ping och det fastnade i Cz....

Det är bara att testa senare, inget fel på din "sida" så att säga :D
Hellre dö än fega
Peter Sandbäck
Posts: 139
Joined: 2009 Nov 11 5:41 pm

Post by Peter Sandbäck »

nu när jag börjat spela lite smått igen så kommer jag inte in på cz sidan. Kom in på eftermiddagen och körde 2 rallyn men nu kommer jag alltså inte in.
"If in doubt, flat out"
Post Reply