Citroen DS3 WRC och Fiesta WRC

Nya bilar och gamla bilar
User avatar
Gustav Johansson
Posts: 109
Joined: 2011 Jan 05 2:07 pm

Post by Gustav Johansson »

Micael Eriksson wrote:Dom är ju lite långsammare i verkligheten så det ska dom ju va här också.... :)
DU! Där har du ganska fel. det är mer eller mindre ingen skillnad. "pga" av att dem är lättare och dem kan ha mer fart in i kurvan. Sen med topphastigheten har inget med motorn att göra på en sån här bil. den ska gå lika fort som 2,0L motorn som innan. bara att dem ändrar utväxning!
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Gustav Johansson wrote:
Micael Eriksson wrote:Dom är ju lite långsammare i verkligheten så det ska dom ju va här också.... :)
DU! Där har du ganska fel. det är mer eller mindre ingen skillnad. "pga" av att dem är lättare och dem kan ha mer fart in i kurvan. Sen med topphastigheten har inget med motorn att göra på en sån här bil. den ska gå lika fort som 2,0L motorn som innan. bara att dem ändrar utväxning!
Nja, helt fel ute är jag nog inte :roll:

Jag säger det på grund av att en S2000 bil har då aldrig hängt med så bra nånsin i en WRC tävling som nu i svenska. Sen så har du rätt att i teorin så borde det inte va så stor skillnad. Men fakta är att dom nya bilarna är långsammare från 0-100.... och på en vm tävling blir det bra många såna rena kraft mätningar.
Det är mindre vrid i dom, det är därför dom är lägre växlade.
Sen så har du diffarna som gör att dom nu tvingas åka med en lite bredare körstil....och som alla vet så går däcken lättast rakt fram, det i kombination med mindre vrid så får man sämre sträck tider....

Jag är däremot helt övertygad om att om ett tag så kommer dom här bilarna att va snabbare än dom gamla när dom fått utveckla dom mer.
Hellre dö än fega
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Micael Eriksson wrote:
Gustav Johansson wrote:
Micael Eriksson wrote:Dom är ju lite långsammare i verkligheten så det ska dom ju va här också.... :)
DU! Där har du ganska fel. det är mer eller mindre ingen skillnad. "pga" av att dem är lättare och dem kan ha mer fart in i kurvan. Sen med topphastigheten har inget med motorn att göra på en sån här bil. den ska gå lika fort som 2,0L motorn som innan. bara att dem ändrar utväxning!
Nja, helt fel ute är jag nog inte :roll:

Jag säger det på grund av att en S2000 bil har då aldrig hängt med så bra nånsin i en WRC tävling som nu i svenska. Sen så har du rätt att i teorin så borde det inte va så stor skillnad. Men fakta är att dom nya bilarna är långsammare från 0-100.... och på en vm tävling blir det bra många såna rena kraft mätningar.
Det är mindre vrid i dom, det är därför dom är lägre växlade.
Sen så har du diffarna som gör att dom nu tvingas åka med en lite bredare körstil....och som alla vet så går däcken lättast rakt fram, det i kombination med mindre vrid så får man sämre sträck tider....

Jag är däremot helt övertygad om att om ett tag så kommer dom här bilarna att va snabbare än dom gamla när dom fått utveckla dom mer.
Var det inte i något VM rally för några år sedan en irländare vann en SS före alla WRC med en S2000 bil?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Enligt WRC-teamen själva så håller de i stort sett samma tempo med de gamla som de nya WRC-bilarna.
I snabbare partier var de äldre bilarna dock något snabbare.
Carl Eriksson
Posts: 111
Joined: 2010 Apr 08 8:46 pm

Post by Carl Eriksson »

Erik Brodin wrote:
Micael Eriksson wrote:
Gustav Johansson wrote: DU! Där har du ganska fel. det är mer eller mindre ingen skillnad. "pga" av att dem är lättare och dem kan ha mer fart in i kurvan. Sen med topphastigheten har inget med motorn att göra på en sån här bil. den ska gå lika fort som 2,0L motorn som innan. bara att dem ändrar utväxning!
Nja, helt fel ute är jag nog inte :roll:

Jag säger det på grund av att en S2000 bil har då aldrig hängt med så bra nånsin i en WRC tävling som nu i svenska. Sen så har du rätt att i teorin så borde det inte va så stor skillnad. Men fakta är att dom nya bilarna är långsammare från 0-100.... och på en vm tävling blir det bra många såna rena kraft mätningar.
Det är mindre vrid i dom, det är därför dom är lägre växlade.
Sen så har du diffarna som gör att dom nu tvingas åka med en lite bredare körstil....och som alla vet så går däcken lättast rakt fram, det i kombination med mindre vrid så får man sämre sträck tider....

Jag är däremot helt övertygad om att om ett tag så kommer dom här bilarna att va snabbare än dom gamla när dom fått utveckla dom mer.
Var det inte i något VM rally för några år sedan en irländare vann en SS före alla WRC med en S2000 bil?
Ja, prokop vann en ss i s2000 bil, tror inte att dom här bilarna går långsammare än dom "gamla" gjorde, dock i ett snabbt rally som finland kanske det kan skilja lite, och som Erik skrev så tror dom själva på att det inte kommer att bli någon större skillnad i tider, inte som från grupp B till grupp A i allafall ;) hehe
User avatar
Sebastian Bourghardt
Posts: 32
Joined: 2010 Apr 18 12:55 pm

Post by Sebastian Bourghardt »

När kommer Minis WRC och S2000 bil att komma till RBR?
Carl Eriksson
Posts: 111
Joined: 2010 Apr 08 8:46 pm

Post by Carl Eriksson »

Någon som vet om dom nya wrc-bilarna är på väg in till pluginet snart? :) skulle vara intressant att veta :)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

de har fortfarande ingen bilansvarig, så det lär dröja tills de hittar någon som vill ta på sig jobbet att göra nya fysiker till bilarna...
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Noen som vet om det skjer noe med dette snart, ligger jo langt etter det Ungarske på denne fronten. Saknar DS3 og Mini
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

eriksson90 wrote:Hej!

Jag behöver hjälp med att få skins att fungera på bilarna.

Jag har installerat och kört nya RBR 2011 ett tag och kör med RSCenter2011.

Sen fick jag syn på PG:s bil och laddade ner den härifrån: http://forum.rallyesim.fr/viewtopic.php?f=75&t=7761

Och sedan installerade jag den där filen. Och sen körde jag igång på rscenter2011 och valde fiesta wrc men det var samma skin som förut.

vad gör jag för fel? Jag vill ju köra med PG:s skin men bilen är bara blå och vit.
Jag testade att lägga in det skinset i ungerska o där funkar det helt ok.
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

hur får jag in ljudfilen för fiestan i spelet så det funkar?
det är ju as skumt med de vanliga ljuden:/
Tack på förhand!
Impreza for live!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Är det någon som har en fungerande länk till Fiesta WRC och även till en template?
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Andreas Karlsson wrote:Är det någon som har en fungerande länk till Fiesta WRC och även till en template?
Det funkar väl på CS sidan??
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

vetefasen, inte kollat där. hur är det med templates då?
dessutom finns väl bara fysiken på CS sidan?

yes, bara fysiken på CS sidan. inte modellen.
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Slå ett öga på vår egen downloadsektion kanske? :wink:
Post Reply