Fysik till Ascona 400

Nya bilar och gamla bilar
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Fysik till Ascona 400

Post by Martin Schön »

Hej! Jag undrar om det finns någon med en bra fysik till Ascona 400? Den jag har är oerhört irriterande, snurrar så fort jag pillar på ratten.
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Jag ökade på "MaxSteeringLock" i setuperna vilket gör att man kan hämta hem sladdarna bättre... ändrade från 1.4 till 2.5... testa lite får du se.

/Holmis
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Post by Martin Schön »

Tack för svar! Har inte testat ännu, men igår så prövade jag med att installera 240 fysik. Och då blev det en riktig fröjd att köra, brett men inte alltför. :wink:
240 fysiken som jag tankade från denna sidan är väl ändå bakhjuls driven? Den passade fint på Asconan iaf!
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Martin Schön wrote:Tack för svar! Har inte testat ännu, men igår så prövade jag med att installera 240 fysik. Och då blev det en riktig fröjd att köra, brett men inte alltför. :wink:
240 fysiken som jag tankade från denna sidan är väl ändå bakhjuls driven? Den passade fint på Asconan iaf!
de är väl klart att volvo 242 fysik är bakhjulsdriven. men de är väl asconan också
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Post by Martin Schön »

Just det jag ville ha klart för mig. Jag vill inte köra Asconan med framhjuls- eller fyrhjulsdrift! :D
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Martin Schön wrote:Just det jag ville ha klart för mig. Jag vill inte köra Asconan med framhjuls- eller fyrhjulsdrift! :D
klart ascona 400 fysiken ska vara bakhjulsdriven. annars är det helt fel. jag har inte provat asconan alls än
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Post by Martin Schön »

Som sagt så kör jag med 240 fysiken. Då är den jäkligt kul att köra.(växlar med mekanisk växellåda, som det ska vara!) Men modellen som jag kör med har du här. http://firestorage.jp/download/0abab749 ... 56e9fdbb61
Lösenordet är RBR :wink:
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Martin Schön wrote:Som sagt så kör jag med 240 fysiken. Då är den jäkligt kul att köra.(växlar med mekanisk växellåda, som det ska vara!) Men modellen som jag kör med har du här. http://firestorage.jp/download/0abab749 ... 56e9fdbb61
Lösenordet är RBR :wink:
kom på de nu har ju visst provat asconan är ju så många bilar som kommer ut hela tiden. men jag har för mig att ascona fysiken ska vara bakhjulsdriven.men du vet att man kan gå in o ändra lite själv
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Jo, fysiken är bakhjulsdrift... men rattutslaget måste justeras... så tipset är att öka på "MaxSteeringLock"...

personligen tycker jag att det är rätt så härligt drag i fysiken...
...men smaken är som baken... :)


EDIT: blandade ihop den med kadett GTE... kadettens fysik är ganska skön... asconan...nja... men du behöver fortfarande ändra "MaxSteeringLock" om den ska bli roligare/lättare o köra...


/Holmis
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Post by Martin Schön »

Skulle då vilja veta hur man ändrar det, i vilken jag skall ändra i det vill säga. :)
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Martin Schön wrote:Skulle då vilja veta hur man ändrar det, i vilken jag skall ändra i det vill säga. :)
så här gjorde jag:
i mappen för fysiken har du en underkatalog som heter "\setups" där det ligger 3st lsp-filer "d_gravel.lsp, d_snow.lsp, d_tarmac.lsp" öppnas i en text editor t.ex. notepad o ändra följande (i början av filerna)...


----------------------------------------------
(("CarSetup"
Car ("Car"
MaxSteeringLock 2.50

----------------------------------------------

står 1.4 i orginal... tror jag... jag ändrade till 2.50... (volvo har 2.75 utom i tarmac)
du får testa lite får du se...

/Holmis
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Holmis wrote:
Martin Schön wrote:Skulle då vilja veta hur man ändrar det, i vilken jag skall ändra i det vill säga. :)
så här gjorde jag:
i mappen för fysiken har du en underkatalog som heter "\setups" där det ligger 3st lsp-filer "d_gravel.lsp, d_snow.lsp, d_tarmac.lsp" öppnas i en text editor t.ex. notepad o ändra följande (i början av filerna)...


----------------------------------------------
(("CarSetup"
Car ("Car"
MaxSteeringLock 2.50

----------------------------------------------

står 1.4 i orginal... tror jag... jag ändrade till 2.50... (volvo har 2.75 utom i tarmac)
du får testa lite får du se...

/Holmis

Jag gjorde det lätt för mig. Gick in i Tune Car, sen Suspension och efter det Rollbar/Steering. Ändra Max Steering lock från 504 till 920. Sen är det bara att ladda :wink:

User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Snyggt kört PDT_001
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Holmis wrote:Snyggt kört PDT_001
Tack Holmis.
Men det finns mycket kvar att jobba med den bilen.
Men det ska ja försöka råda bot på :-)
Som det är nu så spinner det rätt onödigt mycket. Syns på båda filmerna

Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Faen vad du hänger i Hasse.....ser bra ut :D
Post Reply