Lägger nog också av

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Tommy Hamreus wrote:Även om jag skulle vara 10 sekunder före skulle det fortfarande vara dåligt fäste vilket gör att det inte är roligt. Som någon sa "att vi gör det här för att det är roligt", och ja det är det som är problemet, det känns inte roligt längre. Och någon sa att "det är lika för alla" Visst det är klart men det är fortfarande inte roligt att köra. :)
Tommy du har rätt i det du säger... Men kan vi inte göra något åt det i stället :?: Vad är det som säger att det ungerska blir bättre :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

var inte ett svenskt plugin på gång eller har det stannat upp totalt???
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Som jag har sagt tidigare,
jag märker inte så stor skillnad på fästet på SS:n.
Sen är jag inte först heller.
Ni får köra taktiskt och inte vinna alla tävlingar,
då får ni starta lite längre bak,
med rensopade vägar.
Inga problem med fästet då. :wink:

Är inte den Ungerska pluginet i test- och utvecklingsfas ?!
Då kan det ju bli lite problem av konstig art.
Dax att sparka igång arbetet med Svensk plugin, eller ?

Trevlig fortsättning på söndagen.
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Tommy Hamreus wrote:Även om jag skulle vara 10 sekunder före skulle det fortfarande vara dåligt fäste vilket gör att det inte är roligt. Som någon sa "att vi gör det här för att det är roligt", och ja det är det som är problemet, det känns inte roligt längre. Och någon sa att "det är lika för alla" Visst det är klart men det är fortfarande inte roligt att köra. :)
Jag har inga problem med att greppet varierar, men jag tycker det blir lite väl halt när det blir halt så jag håller med om att det kan bli tråkigt ibland.

Kan man inte jämföra greppet i ungerska med hotlapping också när alla vet hur greppet kommer vara. Tempot blir högt och det blir få misstag så att de som hittar bra fart offline kommer att hamna på pallen varje tävling. Alltså det blir mindre variation i resultatlista och mindre spänning. Bara lite luddiga funderingar jag har, hoppas ni förstår vart jag vill komma. (Fördelar/nackdelar med greppet i pluginen)



Jag är ingen kung på det här med RBR. Jag harvar i mitten i tabellerna MEN jag tycker det är roligt och jag hatar också att förlora (fast jag inte tillhör toppen) Men det här med tappa fästet efter några sträckor FAN det har jag ifrån SS1 Laughing Så om ni Kungar i toppen tappar lite fäste vad gör det Question
Det är ju lika för alla väll Question Jag har faktiskt retat mig på många av topp gubbarnas kommentarer i racen . Ni har super tider ändo klagar ni hela tiden Confused Sen att man tröttnar ibland är ju inte så konstigt.
För mig är det självkritik och frustration när man kör 10-15 sek långsammare än offline ibland. Som nu senaste tävlingen så var jag övertygad att jag inte skulle hamna på topp 5 för det gick så långsamt mot vad det gjorde när jag tränade inför tävlingen. Men det visade sig att det var lika halt för andra. Vet inte om jag är en av dem du syftar på men där har du förklaring till om jag skulle säga nåt sånt. :)
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Detta med vilket plugin som ska användas har jag funderat på flera gånger och när era "klagomål" på det tjeckiska pluginet så ansåg jag det var försent att börja ändra oss till nåt nytt. Men som någon skrev så kan vi ju göra ett försök med att få tjeckerna att fixa fästet. Erik, du har kanske nåt att tillägga i detta?.
//Björn
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

om man ser till hur många användare det är på det tjeckiska pluginet och hur få vi svenskar är så tror jag det blir svårt att få dem att ändra något.
men man kan ju försöka.
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Andreas Karlsson wrote:om man ser till hur många användare det är på det tjeckiska pluginet och hur få vi svenskar är så tror jag det blir svårt att få dem att ändra något.
men man kan ju försöka.
Tyvärr tror jag du har rätt men ett försök kostar inget
//Björn
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Björn Lövdahl wrote:
Andreas Karlsson wrote:om man ser till hur många användare det är på det tjeckiska pluginet och hur få vi svenskar är så tror jag det blir svårt att få dem att ändra något.
men man kan ju försöka.
Tyvärr tror jag du har rätt men ett försök kostar inget

Men hallo Det kan ju inte bara vara halt för oss svenskar :? Tittar man på dom olika racen så är det ju många som fixar snö rally med Snow mod.

Sen om jag fattat detta rätt (själv har jag aldrig märkt detta själv med fästet :oops: ) Det dröjer väll ett antal SS innan det blir halt :?:
Varför delar man inte in rallyt i 2 etapper 4 SS dag1 4SS dag2 Då blir väll fästet aldrig dåligt o alla kan vara glada Eller :?:
Sen sa Andreas något om halkit på grus vid regn Ja kör bara ett par SS på regn kör inte 8-10 SS då :!: Starta rallyt med regn sen kör resten med sol :wink: Eller trärtom... Är det bara jag som tycker att det går att lösa enkelt om man vill :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Jag tycker att vi kan hoppa över snön helt och hållet.
Vi har ju ingen snö i Sverige längre.

Det är väl,
att om delar rallyn,
så följer inte skadorna med. :?
Post Reply