omröstning om flera bilar i grp h cupen

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Post Reply

Ska vi lägga till flera bilar i grp h cupen???

ja
8
47%
nej
9
53%
 
Total votes: 17

User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

omröstning om flera bilar i grp h cupen

Post by Johan Gustavsson »

hejsan ..

skulle bara kolla om det finns nått intresse för att lägga till flera bilar i grp h cupen som t.ex a7 bilarna och N3an..ni får säga vad ni ni tycker om hur klasserna ska köras i såna fall..ja vet inte hur bilarna är emot varandra men alla är väll olika snabba så ...Det blir antagligen 3 klasser då..
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Skriv gärna en kommentar om vad ni tycker :)
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Nej det tycker jag inte. Inte förrän det finns fler faktiska grupp-H bilar i alla fall, det blir inte kul att tävla mot andra bilar som inte är likvärdiga i prestanda. Att ha flera klasser verkar bara struligt, vi har ju flera andra serier att köra om man inte vill köra grupp-H så håll den här serien så enkel det bara går.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Det är bara ett förslag men ja håller robert om vad han säger...Det är på tiden att det kommer nån ny grupp h bil då :wink: :D
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Det är gu som ni säger men om någon skulle bygga en Saab som tillex Söderqvist körde förut då skulle den väll få vara med fasst den hade ungefär 270 HK lika som Golfen och 306:an.R3 kör gu dom S1600 med i VM så den borde väll få kunna komma in? =)
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Man kan inte bara jämföra volvon mot andra bilar till spelet på hur många hästar de har. För det första spelar både hästar och vridmoment roll. Lika viktig (om inte viktigare eftersom det påverkar både acceleration, inbromsning och kurvtagning) är vikten. Tyngdpunkten, som sitter nästan så högt upp som den ska i volvon, sitter nästan nere i golvet på de flesta add-on bilar vilkett gör att man kan gena friskt utan att slå runt med dem. Rotationströgheten på volvon är baserad på en tabell över verkliga värden. Det gör att man får en mycket bättre känsla för hur tung och stor bilen är tillskillnad från många, för att inte säga alla, andra bilar som har alldeles för låga värden som gör att de kan byta riktning mycket snabbare. Med mera, med mera...

Hursomhelst, det vore roligt om det fanns bilar som gick bra att blanda in i klassen men jag tror det är svårt i dagsläget så därför tycker jag personligen att det är bättre att vänta med det. Som sagt, vill man köra nån av de andra bilarna finns det ju hur många tävlingar som helst att köra.

Jag har två grupp-H-bilar i pipeline men har varit tokigt upptagen senaste tiden och kommer förmodligen vara det ända fram till sommarn, minst. När jag får tid ska jag göra klart dem, jag är också sugen på att köra dem! :wink:
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Ja ser fram emot att få köra dom bilarna...Är det davids 940 och sen chronwalls ascona b du menar som du gjorde till rally throphy??? Det är värt att vänta på dina bilar, för man vet att dom är så bra :D
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Okej lagde bara ett förslag när det här endå är en omröstning.Visste om hästkrafter och vridmomentet men viste inte att du gjort med så verkliga värden som möjligt och hur dom andra bilarna var.Roligt att du gör fler bilar :) Hoppas det är 940 och en framhjuls driven som har det du snacka om så den kommer i samma klass då :D
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Robert Sahlstedt wrote:Nej det tycker jag inte. Inte förrän det finns fler faktiska grupp-H bilar i alla fall, det blir inte kul att tävla mot andra bilar som inte är likvärdiga i prestanda. Att ha flera klasser verkar bara struligt, vi har ju flera andra serier att köra om man inte vill köra grupp-H så håll den här serien så enkel det bara går.
Håller med dig. Inga fler bilar
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

med tanke på vad Robert skriver om addon bilarnas fysiker osv så kanske det är dags att börja fundera på ett svenskt plugin igen?
ett plugin där vi då själva kan fixa till fysikerna så de bler mer i linje med 240n.

jag skulle iaf tycka att det vore ännu roligare att köra om bilarna var mer realistiska :)
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Japp ett svenskt plugin vore perfekt... :D
Post Reply