Många Race blir det..

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Post Reply
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Många Race blir det..

Post by Anders Alm »

Denna helg blir fullsmockad med rally o racing.
På Lördag 19/4 Kongen
På Söndag 20/4 STCC i Knutstorp

Med ratten blir det
Järvsöbacken 18-20/4 Asfalt (HÄLSINGE-SERIEN)
Gränstallyt 20-21/4 Grus (RBR-SERIEN)
Rallye Klatovy Leg1 18-20 Leg 2 21-23/4 Asfalt (BG-CUPEN)

Kommer man att hinna allt detta :?: :wink: Men framför allt vad säger frugan :roll:

Är det fler med samma schema som jag :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

de är lite synd att alla tävlinar ska ligga på samma helg...vore roligar om man kunde sprida ut de lite för ibland finns de ina roliga tävlingar att köra
Impreza for live!
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.............

Post by Kenneth Nyström »

njaa alm jag ska inte på dom 2 rallyna irl. är lite för långt dit! men ska sladda runt på dom 3 rbr rallyna tänkte jag...

till erik... hälsingeserien kör varje helg så det är svårt att välja helg då ;)
men detta är näst sista tävlingen för säsongen...
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Andersson wrote:de är lite synd att alla tävlinar ska ligga på samma helg...vore roligar om man kunde sprida ut de lite för ibland finns de ina roliga tävlingar att köra

Erik.... Jag såg inte detta som något negativt :wink: Bara mycket att göra :D .....Jag är väldigt tacksam att det finns killar som orkar lägga ner tid på att göra fina race till oss. Sen om dom råkar hamna lite tätt på varandra gör inte så mycket.. Tycker man det är för jobbigt så kör man bara mindra race :? Eller :?:

Vid denna tid imorgon så är man på väg till Kongen :wink: Fan va det ska bli roligt med rally igen , har saknat mina rallymackor :lol:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

själv så blr det att åka till skänningeknixen som är ett lite mindre asfalts rally sen så ska man köra ett antal rbr tävlingar
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Molin.. Lekte du grävis på SS 5 i Kongen :lol: Tur för dig att det inte fanns någon stor sten i mitten på vägen. Såg lite halv farligt ut, hur kunde hasplåten släppa i framkant :? Hur var det annars , var vägarna roliga eller :?: Vi stack till SS2 men sen började det ju brinna i någon vedbod så det blev ett tråkigt avbrott. Stack vidare då till SS5. Vi stog ca halvvägs in på sträckan, H2 brant backe , sen nerför .....
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Anders Alm wrote:Molin.. Lekte du grävis på SS 5 i Kongen :lol: Tur för dig att det inte fanns någon stor sten i mitten på vägen. Såg lite halv farligt ut, hur kunde hasplåten släppa i framkant :? Hur var det annars , var vägarna roliga eller :?: Vi stack till SS2 men sen började det ju brinna i någon vedbod så det blev ett tråkigt avbrott. Stack vidare då till SS5. Vi stog ca halvvägs in på sträckan, H2 brant backe , sen nerför .....
Ja vad skall man säga hehe åkte som efterbil och försökte skrapa vägarna för att hjälpa arrangören :)

Riktigt fint rally o roliga mkt tekniska vägar. För vår del gick det inget bra. Trasigt växellänkage på ss1 o tappa väl 6-7 min sen tjuvstart o snurr på ss2. Resten av rallyt blev lite avslaget för vår del, luften försvann lite... Tyckte dock det gick skapligt på ss5 så det får vi ta med oss till nästa helg.

I vilken H2?? hehe tyckte det var 2:er från start till mål :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Snart dags för Lille Mats :wink: Någon som ska dit :?:
Kommer en hel del fräcka bilar.. bla M3,Polo S2000,Sierra RS, lite Volvo EVO
m.fl
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Daniel Molin wrote:
Anders Alm wrote:Molin.. Lekte du grävis på SS 5 i Kongen :lol: Tur för dig att det inte fanns någon stor sten i mitten på vägen. Såg lite halv farligt ut, hur kunde hasplåten släppa i framkant :? Hur var det annars , var vägarna roliga eller :?: Vi stack till SS2 men sen började det ju brinna i någon vedbod så det blev ett tråkigt avbrott. Stack vidare då till SS5. Vi stog ca halvvägs in på sträckan, H2 brant backe , sen nerför .....
Ja vad skall man säga hehe åkte som efterbil och försökte skrapa vägarna för att hjälpa arrangören :)

Riktigt fint rally o roliga mkt tekniska vägar. För vår del gick det inget bra. Trasigt växellänkage på ss1 o tappa väl 6-7 min sen tjuvstart o snurr på ss2. Resten av rallyt blev lite avslaget för vår del, luften försvann lite... Tyckte dock det gick skapligt på ss5 så det får vi ta med oss till nästa helg.

I vilken H2?? hehe tyckte det var 2:er från start till mål :D
Molin hittade en bild på grävskopan :wink: Vi stog efter nerförsbacken som kom precis efter bilden.
http://www.puttesrallyfoto.se/Kong%20Ch ... _0197.html
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Vackert hehe! Ser inge bra ut med hasplåten, men det är fixat nu! Den hade släppt i någon närkontakt med nått hårt antagligen för det var uppfläkt i balken den sittter fast i...
Post Reply