Subaru cup

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

......

Post by Kenneth Nyström »

jag ställde in brorsans g25a på 200 och testade med 504 grader, kändes kanon...hade han den på 3-400grader och 792 grader i spelet...då var man ju ute o körde linjebuss ungefär =P
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag tar detta som att det blivit överhängande positiva åsikter om tävlingsupplägget nu..
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

enda problemet jag ser med att tillåta ändring av styrningen är att då blir det ju möjligt att helt byta setup, och då måste jag kräva uppladdning av repris av samtliga så jag kan sitta och kontrollera samtliga så ingen försökt fuska med otillåten setup (medvetet eller av misstag startat med felaktig setup)
och det blir ju för att uttryska saken milt en helvetes massa extra jobb för mig.
så antingen får alla köra med held default setup inkl default styrning, eller så får vi tillåta justering av setup (vilket jag altså inte vill egentligen).

hur som helst, över till de roligare sakerna.

jag vill att ni börjar anmäla er snarast i en separat tråd som jag kommer lägga upp under SSRL delen av forumet, och där SKALL ni anmäla en klubb också.
jag kommer nämligen be någon förare från varje klubb (eller iaf från ett visst antal av klubbarna) sätta ihop en tävling som den klubben arrangerar.
jag vill då ha väder, underlag, antal sträckor, vilka RBR sträckor som skall köras samt vad tävlingens namn på sträckorna är (tex Husom 1, berget 1 osv) så vi får lite mer verklighetskänsla över det hela.
sträckornas namn och tävlingens namn skall helst vara tagna från riktiga tävlingar.

sista anmälningsdag för första deltävlingen kommer vara onsdagen efter midsommar (så tävlingarna kan starta vecka efter)
resterande tävlingar är anmälan fram till tävlingsstart och anmälan = anmälan till resterande tävlingar i cupen.

hur poängen i tävlingen beräknas avgörs av antalet anmälningar till första tävlingen dock kommer max de 10 bästa få poäng och då i enlighet med SSRL´s poängberäkning (20 anmälningar eller fler)
blir det färre än 20 anmälningar så kommer antalet poäng minskas, dock minst 5 som får poäng.

jag tycker fö att vi testar med default setup på första tävlingen, visar det sig att det inte gör nån skillnad i resultaten eller folk börjar klaga för mycket så släpper vi setuperna fria från andra tävlingen, vad tycks om det?
blir det bara positiva kommentarer efter första tävlingen så fortsätter vi med default setup.
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

VERKAR SKIT KUL!!

Att alla kör me samma förutsätningar, samma bilar och setuper är nästan som finkampen motor jag var på sommaren 06 tor jag de va!! skit fränt!

JA! säger jag till default setup och samma bilar me!!

jag är let me!
Impreza for live!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Testade igår att minska mina grader i G25an. Kör just nu med 180 grader
o provade ner till ca 100 grader men det går inte att köra då. 180 i G25an o 504 i spelet funkar ju sådär. Det går inte att både försöka lära sig köra 504 eller 792 så bra förare är jag inte. Men jag anmäler mig ändo eftersom ni kanske ändrar reglerna senare.
Jag förstår dig helt o hållet Andreas , det blir ett jävla extrajobb med att kolla setuperna efter varje race.Men anmäler jag mig inte nu så för jag ju inte köra senare i heller :wink:

Ha en trevlig Valborg o ta det lungt med spriten :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

du får anmäla dig när du vill, men senast dagen innan den första deltävlingen du tänker starta i ;)

altså kan du anmäla dig efter tex 3 tävlingar och då köra resterande.
User avatar
Peter Ojaniemi
Posts: 6
Joined: 2007 Mar 05 11:33 pm

Post by Peter Ojaniemi »

I testracet för Subaru cup som är upplaggd nu så åkte jag ur spelet när sista sträckan skulle laddas. Jag trodde då att det var nått kokko hos mig, men jag ser i resultaten att ingen gått i mål. Är det default setup? Den var skön tycker jag.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nej, det var jag som gjorde fel med vädret när jag lade upp rallyt.
mitt fel altså att sista sträckan inte funkade.
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

jag anmäler mej till subaru cupen :D

Förare: Erik Andersson
Klubb: Flens ms
Team: Subaru Swedish Dealer Team
Bil: Subaru Impreza WRX STI N12
Last edited by Erik Andersson on 2008 May 26 6:46 pm, edited 1 time in total.
Impreza for live!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

vilken bil hade du tänkt köra Erik?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

sedan så finns det en separat anmälningstråd för Subaru cup, den ligger under SSRL delen av forumet ;)
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Körde just en del av den andra testtävlingen, men gav upp. 10 ss kändes lite väl mastigt som testtävling. Gärna 10 ss under serien, men då uppdelat på 2 dagar.
Post Reply