Svenska rallyt - RBRChamp

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Svenska rallyt - RBRChamp

Post by Tommy Hamreus »

Lycka till alla i VM med det otroligt realistiska svenska rallyt.

Grus med snödäck,
asfalt med snödäck som körs med france snow mod som jag aldrig ens provat...
Leg 1 med vanliga snömodden,
leg 2 utan, alltså original finland!!!! ... Vilken jävla röra!!!!!
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Helt otroligt :?
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Har fått en chans att köra 2 snö rally för Kronos Citroen,
men så förolämpar rbrchamp Svenska rallyt genom att lägga in asfalt och grus sträckor, och dessutom har dom mage att kalla rallyt för Uddeholm Swedish Rally,
jag har sett rbrchamp som ett status rally i alla fall i början när Tommy startade det. men nu är det fanimej lägre än glocalnet.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Kenneth Emanuelsson wrote:Har fått en chans att köra 2 snö rally för Kronos Citroen,
men så förolämpar rbrchamp Svenska rallyt genom att lägga in asfalt och grus sträckor, och dessutom har dom mage att kalla rallyt för Uddeholm Swedish Rally,
jag har sett rbrchamp som ett status rally i alla fall i början när Tommy startade det. men nu är det fanimej lägre än glocalnet.
Håller med dig. Plus att vi skulle ha ett eget plugin , då tror jag allt skulle funka smidigare :wink: czeckerna är lite långsama med sånt som inte dom är intresserade av. Plus att det blir nog inga GrH bilar o annat kul så länge vi kör via deras plugin.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

De lägger säkert in en Lada med 0.1 liters motor på 4hk istället för kanske Roberts Ford Fiesta Flexi Fuel. Skamligt.
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

Post by Jonathan Johansson »

JA :P Det är precis vad dom håller på med en jädra yugo istället för en bra bil :roll: osv
Hompe
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

rbr champ

Post by Peter Sandberg »

Hur funkar france snowmod? Gäller den för alla bilar? Installation?
Känns inte som man kommer vara speciellt seriös i den här serien. Kommer inte gråta om jag rullar 10 varv ute i skogen på andra etappen. :)
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Re: rbr champ

Post by Kenneth Emanuelsson »

Peter Sandberg wrote:Hur funkar france snowmod? Gäller den för alla bilar? Installation?
Känns inte som man kommer vara speciellt seriös i den här serien. Kommer inte gråta om jag rullar 10 varv ute i skogen på andra etappen. :)

France snowmod är bara en annan physics fil, den gör att det är lite mindre halt än om du bara kör med snödäck på asfalt, har bara den för xsara 05
och vet inte var man kan hitta den, troligen på pluginet, fick den jag har av Mika Mäki, och jag vet inte vilka andra bilar den gäller.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Ja jisses vilket skämt till rally detta är.... :evil:
MEN.....JAG LEDER just nu N4 klassen med över 1 min......sug på den ni!! :shock: :shock: :shock:


Men var hittar man france snowmod och MÅSTE man ha detta för att starta etapp 2 ???????

//Per
User avatar
Per Andersson
Posts: 43
Joined: 2007 Jan 01 3:25 pm

Post by Per Andersson »

Per Isacsson wrote:Ja jisses vilket skämt till rally detta är.... :evil:
MEN.....JAG LEDER just nu N4 klassen med över 1 min......sug på den ni!! :shock: :shock: :shock:


Men var hittar man france snowmod och MÅSTE man ha detta för att starta etapp 2 ???????

//Per
Ett mycket stort sådant :? , men ligger ju "bara" +02:31.83 efter dig :D
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

tyvärr klantade jag till det på dag2 redan på andra sträckan var det ett träd ivägen, efter det blev det massa snur och rullande, och sista sträckan var rallyt över fint parkerad i ett träd :oops:

detta rally kan jag inte ta på allvar, jag tyckar fortfarande det är förnedrande att kalla rallyt Uddeholm Swedish rally när dom har en massa asfalt sträckor med, och det är ju skrattretande me, köra asfalt och låtsas att det är is och snö vägar man kör på :?:

nu är det så att igentligen så har jag inget emot den här typen av rally,
kan till och med tycka det kan vara kul, men att kalla det Uddeholm Swedish rally tycker jag är fel (kanske lite petig, ok då)

vill även säga att det var ganska kul att köra France modden, det gick att åka grymt brett, gillar ni att drifta som det visst heter på asfalt så testa den moden :D
OBS! missförstå mig nu inte så ni tror att jag ser det som snökörning, utan det är bara en virituel kul grej :D
User avatar
Per Andersson
Posts: 43
Joined: 2007 Jan 01 3:25 pm

Post by Per Andersson »

Någon som kan förklara för mig hur Snow France mod fungerar eller snara hur jag ska få det fungera, tar jag, vilket tydligen var fel, physicfilen som finns på wallys för snow france ersätter den vanliga då rör ju bilen knappt sig, eller är jag helt fel ute?!? :? tips någon?
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Per Andersson wrote:Någon som kan förklara för mig hur Snow France mod fungerar eller snara hur jag ska få det fungera, tar jag, vilket tydligen var fel, physicfilen som finns på wallys för snow france ersätter den vanliga då rör ju bilen knappt sig, eller är jag helt fel ute?!? :? tips någon?

körde du med snödäck?
jag kör med snödäck och snösetupen, grymt kul

lägger ut den fil jag har det är till
Citroen Xsara WRC 05
http://www.tnrhome.com/bilder/kemzon/ph ... ce-mod.zip

OBS! länken kommer bara funka några dagar.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Jag bytte bara ut Phyzic filen i bilen N11......Sen testade jag ett rally på pluginet med France Snow Mod och det funkar......MEN jag kan EJ köra med grussetup på asfalt fast jag har vinterdäck på( däcken står MAX toe in ) ???? Varför ??

Blir nog knepigt detta!!!

H E L P !!!!!
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

hmm

Post by Marcus Jansson »

Det är skamligt att köra asfalt o grus på svenska rallyt suck...

Samma sak va de i Monte Carlo för att slippa alla hotlaper på Torr Asfalt så fick man köra GrusDäck...Vem har ens me sig grusdäck te monte carlo??

Jag lägger upp ett rally me Snow France på..Alla som vill ha hjälp att få Snow France att funka drar iväg ett mail/addar mig på msn --Marcus_rally@hotmail.com

"Rbrserien driftar loss" heter tävlingen...
Post Reply