Nästa version av BTB

Nya eller gamla sträckor / texturer
Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Nästa version av BTB

Post by Erik Persson »

När nästa version av Bobstrackbuilder kommer verkar det hända grejjer. Kommer objekt med. Träd och Hus. Äntligen. Men släppet av den versionen verkar vara ett par månader bort.

Kolla här:
http://www.youtube.com/watch?v=GebskfDw_uQ
David Petterson
Posts: 10
Joined: 2008 Jul 13 1:31 pm

Post by David Petterson »

hej alla... ingen som jobbar med BTB?? jag har gjort flera banor.. dock inte 100% iga.. men dock kul o köra... och nu blir de ju träd och andra objekt snart... borde ju gå få fler att jobba på realistiska svenska och finska banor..
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Hej och välkommen David, på tiden att du hittade hit :wink:

Jag har ju vart sugen på att göra banor väldigt länge, redan när jag sysslade med Rally Trophy, men har inte haft tid. Jag är ju en sån som inte vill lägga tid på något som inte kan bli 100% färdigt och hittils har BTB inte gett den möjligheten utan man har varit tvungen att lägga massor av jobb i bland annat 3dsMax för att lyckas. Nu jobbar ju jag visserligen i just max, men det krävs så mycket för att sätta sig in i detaljer att jag inte orkat börja.

Men om BTB nu bara kan få ordning på lite mer features så ser det ju riktigt lovande ut. Kan man göra väg, korsningar och sätta ut staket, ATA-band, träd och byggnader som dessutom följer efter marken om man senare ändrar form på den så är det ju kanon! Då verkar det värt att börja sätta sig in i det, för det saknas roliga vägar nu...
User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Post by Stefan Håkansson »

Kan ni inte lägga upp någon sträcka som ni har byggt så man kan prova den? Hade varit kul att testa någon ny SS.
Mvh Stefan
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag har nu återupptagit mixtrandet med BTB. Vad det lider kommer kanske någon teststräcka. Men jag har börjat från tomt blad så det kommer att ta lite tid.
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

har har bara demo men det gick bara att ha i två veckor och nu går det inte att andvända. finns det något sätt att jag kan fortsätta att ha domo utan att det försvinner efter två veckor???
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Anton Brorsson wrote:har har bara demo men det gick bara att ha i två veckor och nu går det inte att andvända. finns det något sätt att jag kan fortsätta att ha domo utan att det försvinner efter två veckor???
Man måste komma bättre än trea i folkracetävlingarna... :wink:

Skämt åsido så är det liksom meningen med demoversionen. Att man sedan ska pröjsa för programmet.
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Erik Persson wrote:
Anton Brorsson wrote:har har bara demo men det gick bara att ha i två veckor och nu går det inte att andvända. finns det något sätt att jag kan fortsätta att ha domo utan att det försvinner efter två veckor???
Man måste komma bättre än trea i folkracetävlingarna... :wink:

Skämt åsido så är det liksom meningen med demoversionen. Att man sedan ska pröjsa för programmet.

haha ja, men drivaxeln gick ju sönder innan starten och pappa såg det men han sa inget ifall att typ det som hände skulle hända så jag hade väll tur i oturen.

Hur mycket kostar det?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det kostar 69,95 australiska dollar. Och dessa dollars kostar ungefär 6 svenska pengar.

Att tänka på är att man inte köper ett färdigt program utan man stödjer utvecklingen av BTB. Den proffessionella versionen har än så länge inga funktioner som inte finns i demoversionen. Exakt samma program men utan tidsbegränsning.
Vad jag menar är att man inte kan kräva några funktioner utan att man ska vara medveten om att det är under utveckling.
Post Reply