rbr stängs ner sporadiskt.

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

rbr stängs ner sporadiskt.

Post by Fredrik Wengberg »

Snälla hjälp, har haft flera rallyn i rad nu Bl.a Nymyrasprinten som spelet bara lägger av och skickar ut mig på skrivbordet, det jävliga är att det händer nästan alltid när jag ligger bra till i ett rally, dock inte i nymyrasprinten.Någon som kan ha en idé om vad det kan bero på?, har läst i liknande trådar här på forumet att det finns andra som har liknande problem, men kände att jag vill starta en ny tråd igen, då jag inte lyckats hitta något bra svar.Kan det vara någon bugg i senaste versionen av pluginet. har för mig att det nästan alltid händer på baklängessträckorna, eller kan det bero på något annat, hur som helst så är det förbaskat irriterande.

Sen är det ju så att det inte alltid är så lätt att begära omstart av ett rally och inte få tidstilägg när man inte har någon bra skärmdump, jag menar en dump på skrivbordet kan jag ju ta när som helst.

Tackam för svar och idéer.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: rbr stängs ner sporadiskt.

Post by Anders Alm »

Fredrik Wengberg wrote:Snälla hjälp, har haft flera rallyn i rad nu Bl.a Nymyrasprinten som spelet bara lägger av och skickar ut mig på skrivbordet, det jävliga är att det händer nästan alltid när jag ligger bra till i ett rally, dock inte i nymyrasprinten.Någon som kan ha en idé om vad det kan bero på?, har läst i liknande trådar här på forumet att det finns andra som har liknande problem, men kände att jag vill starta en ny tråd igen, då jag inte lyckats hitta något bra svar.Kan det vara någon bugg i senaste versionen av pluginet. har för mig att det nästan alltid händer på baklängessträckorna, eller kan det bero på något annat, hur som helst så är det förbaskat irriterande.

Sen är det ju så att det inte alltid är så lätt att begära omstart av ett rally och inte få tidstilägg när man inte har någon bra skärmdump, jag menar en dump på skrivbordet kan jag ju ta när som helst.

Tackam för svar och idéer.
I mappen rbr sparas en dmp fil varje gång man hamnar på skrivbordet(inte om man hittar på ngt skit själv) utan om pluginet inte sköter sig.
Tror det är den bla Kenneth vill ha (det står ju tid o datum på filen)
Så det är ju enkelt + en reqest också från tjeck sidan måste till.
Dom flesta tror nog att det är baklänges SS som strular på ngt sätt.
Men det verkar svårt att fixa det ...Varför vet jag ej :?
Andreas du som skriver o läser mycket vad säger bossarna på tjecksidan om strulet med baklänges SS :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Re: rbr stängs ner sporadiskt.

Post by Erik Brodin »

Anders Alm wrote:Andreas du som skriver o läser mycket vad säger bossarna på tjecksidan om strulet med baklänges SS :roll:
Det undrar jag med
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det är inga problem (ungefär så)

för de flesta funkar de helt utmärkt så nåt svar på vad som är felet går nog inte ge...

det ni KAN göra dock är kontakta Wally och höra om han vill ha dmp filerna...
det kan vara så att han kan läsa ut vad felet är i dem och fixa det i framtiden..

sedan reckomenderar jag att gå in på plugin sidan och ladda ner sträckorna osv igen när ni börjar få problem..
speciellt när många får liknande problem.

det KAN vara så att det är en ny version även om det inte står nånting..
och det kan även vara så att det blivit nåt litet fel när ni installerade..

annars är det bara det vanliga, defragmentera datorn, installera om spelet osv..
och sök även igenom datorn efter spyware (tex med adaware) och annat som kan få program att krångla..
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Tänkte på en sak ..Hur många har Erik som kartläsare :?: Hur många kör med original eller någon annan kartis :?: Detta har väll varit uppe innan också men jag provar igen. Eftersom det är bara baklänges sträckorna som krånglar o det verkar inte trabba killar från andra länder (inte vad jag kan hitta iaf) det är ju bara vi som har Eriks röst. Kanske långsökt detta men vi måste hitta felet tycker jag.... :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag har Erik som kartis, och egna ljud till alla bilar (har nog inget original ljud kvar alls)
har inga som helst problem med det.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Tack Anders, det visste jag inte att det sparades en dmp fil, jag skall kolla detta.Tack igen för svaret, och jag känner också att det måste finnas någon anledning till detta, och ju mer jag funderar på det så har det nog aldrig hänt på en "normal" sträcka, utan det är bara på baklänges.
Men åter igen, det är ju skit att det nästan alltid händer när man ligger bra till :x .
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

För mej har de bara hänt under nån baklänges sträcka.....dock är det 9 ggr av 10 det är Fallstone 2 som slänger ut mej på skrivbordet.....och det hände ju såklart på Nymyrasprinten 4......
Post Reply