Snapphanerallyt 2008

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Grattis till de tre på pallen, bra kört! Känns gött efter att ha kommit imål i comebacken och nu blickar vi emot nästa rally...
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:inte fått nån requst for reset av dig hasse så antar att du inte vill köra om tävlingen...
då får man väl 5 minuter i strafftid :(
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Hasse Onkamo wrote:
Andreas Karlsson wrote:inte fått nån requst for reset av dig hasse så antar att du inte vill köra om tävlingen...
då får man väl 5 minuter i strafftid :(
Helt korrekt, fast många av oss kör för skojs skull och kan köra och ha kul även om man får tillägg.
Själv hade jag en viss förmåga innan att alltid dra på mig strafftid, dock inte pga omstarter utan pga superrally. Nu kan jag tyvärr inte köra pga datorstrul. Fast det lär bli åtgärdat inom snarast då ny dator är beställd.
//Björn
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

hasse, såg tyvärr inte din request innan jag gick till sängs igår...
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Fredrik Wengberg wrote:Tycker det är tråkigt med allt tjafs om vilka sträckor som körs och inte.Det är väl ändå så att att dom flesta gillar olika typer av sträckor, och tävlingarna kan ju inte passa alla och deras körstilar.Sen är det ju tråkigt att det finns vissa buggar i spelet som te.x färisten på ss2 där många verkar ha haft mycket problem.

Jag själv brukar bromsa ner farten ordentligt straxt innan och det brukar funka för mig i alla fall.

Jag tycker att Andreas har gjort ett kul och varierande rally, där det inte var alldeles självklart vem som skulle vinna, verkar vara många som haft lite olika problem.Jag själv sumpade ju bort en topp 6 placering på min krasch på ss4.I alla fall mycket kul för mig att se att jag inte är alldeles för långt efter dom snabbaset i alla fall, :-)

Nej kör så det ryker och ryker det inte, så kör ändå.

Mvh//Fredrik.W
tack för berömmet Fredirik.. det var ju också min tanke att det skulle bli ett omväxlande rally...

vad gäller färisten på prospect 2 så brukar jag försöka hålla fullgas och komma rakt.. har märkt att om man bromsar ner precis före den så slår man i, troligen pga nån osynlig kant som tar i när man bromsar och stötdämparna trycks ihop...
men håller man stumt så brukar det gå för mig...
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jag håller med Wengberg, personligen tyckte jag om rallyt!
Image
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Björn Lövdahl wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Andreas Karlsson wrote:inte fått nån requst for reset av dig hasse så antar att du inte vill köra om tävlingen...
då får man väl 5 minuter i strafftid :(
Helt korrekt, fast många av oss kör för skojs skull och kan köra och ha kul även om man får tillägg.
Själv hade jag en viss förmåga innan att alltid dra på mig strafftid, dock inte pga omstarter utan pga superrally. Nu kan jag tyvärr inte köra pga datorstrul. Fast det lär bli åtgärdat inom snarast då ny dator är beställd.
Nja Björn Har du kört ett tag o börjar bli duktig med hyffsade resultat så är 5 min straff för mycket. När jag kör vill jag ALLTID ligga i topp :!: Tiden när man körde för att det var roligt är liksom förbi. Ja ja roligt är det ju så klart också men jag tror ni vet vad jag menar :wink:
Tycker vi ska diskutera detta straff innan nästa säsong. Pga att många bryter av datorstrul.
Men det får vi ta senare i en annan tråd.

Själv så vann jag för första gången i Svenska RBR så lite mallig är man ju :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Anders Alm wrote:
Björn Lövdahl wrote:
Hasse Onkamo wrote:då får man väl 5 minuter i strafftid :(
Helt korrekt, fast många av oss kör för skojs skull och kan köra och ha kul även om man får tillägg.
Själv hade jag en viss förmåga innan att alltid dra på mig strafftid, dock inte pga omstarter utan pga superrally. Nu kan jag tyvärr inte köra pga datorstrul. Fast det lär bli åtgärdat inom snarast då ny dator är beställd.
Nja Björn Har du kört ett tag o börjar bli duktig med hyffsade resultat så är 5 min straff för mycket. När jag kör vill jag ALLTID ligga i topp :!: Tiden när man körde för att det var roligt är liksom förbi. Ja ja roligt är det ju så klart också men jag tror ni vet vad jag menar :wink:
Tycker vi ska diskutera detta straff innan nästa säsong. Pga att många bryter av datorstrul.
Men det får vi ta senare i en annan tråd.

Själv så vann jag för första gången i Svenska RBR så lite mallig är man ju :wink:
Då är det bara jag som är så pass kass som kör för att det är kul :D
Posta din åsikt om straffen i tråden som gäller nästa år så får vi diskutera saken
//Björn
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:hasse, såg tyvärr inte din request innan jag gick till sängs igår...
Hade inte kört ändå. 5 minuter tar man inte in.
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Resultatlistan har Johan nu uppdaterat!
Dock är det nåt "strul" med teammästerskapet, totala poängsumman stämmer inte, sparas inte när man lägger in det av någon anledning. Erik är meddelad om felet
//Björn
Post Reply