Online spel

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Online spel

Post by Ulf Carlsson »

Fins det någon bra instruktion hur men hostar i RBR ?? eller någon som kan förklara hur man gör, Hittar inte ens var man ska gå in,lol :oops:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Onlinespelet här skiljer sig från andra spel då det ursprungligen inte gjordes för att spelas mot andra.

Därför krävs ett plugin för att få det att fungera.

Det plugin vi använder här är utvecklat av tjecker och det går till så att man lägger upp rallyn via deras hemsida.
Sedan kommer man åt dessa via pluginet inne i spelet.

Om du kollar igenom de instruktioner guider som ligger här på sidan kommer du en bra bit på väg. Instruktionerna är dock skrivna för första generationen av pluginet, men i stort sett är de lika.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Finns även en instruktion på pluginets hemsida:
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... howtostart
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

glöm inte att man måste donera en summa pengar till pluginet också, och det kan man inte göra om man bor utanför tjeckien för tillfället...
om man skall lägga upp egna rallyn altså..
tyvärr...

köra på pluginet går bra utan att donera pengar.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

........

Post by Kenneth Nyström »

men finns några som donerat nu så frågar man snällt så kanske dom slänger upp ett rally
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Kan jag bara hjälpa till så lägger jag upp några rallyn, iofs så brukar jag se till att jag nästan alltid har något rally igång men i alla fall :-).

Tycker ju detta är så förbaskat kul, synd bara att inte tanten tycker samma sak :roll: :wink: .
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Om man är ett nytt gäng som gärna skulle villa kör en liten serie o testa hur gör man då,? Går det att göra det ?? :oops: :oops: :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Då får ni lägga upp egna rallyn med eget lösen på pluginsidan. På så sätt är det bara ni som kan köra.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Glömde att lägga till att då måste man ha någon som donerat pengar som fixar upplägget på servern.

Ett annat alternativ är det ungerska pluginet där vem som helst som är registrerad kan skapa rallyn. Ett annat plugin där dock som installerar bilar själv etc.
Men struligare hemsida tycker jag och dessutom "kommer inte pluginet ihåg" skadorna mellan sträckorna. Kommer man bara i mål får man ny bil till sträckan efter.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

......

Post by Kenneth Nyström »

Ulf Carlsson wrote:Om man är ett nytt gäng som gärna skulle villa kör en liten serie o testa hur gör man då,? Går det att göra det ?? :oops: :oops: :D
hur många tävlingar och när kommer dom att gå? antar att ni inte vet det nu, men gör en serie med tävlingar och datum.... eventuellt kan jag lägga upp rallyn åt er...beror lite på när och hur många det blir =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Re: ......

Post by Ulf Carlsson »

Kenneth Nyström wrote:
Ulf Carlsson wrote:Om man är ett nytt gäng som gärna skulle villa kör en liten serie o testa hur gör man då,? Går det att göra det ?? :oops: :oops: :D
hur många tävlingar och när kommer dom att gå? antar att ni inte vet det nu, men gör en serie med tävlingar och datum.... eventuellt kan jag lägga upp rallyn åt er...beror lite på när och hur många det blir =)
Kanon bussigt att bu vill hjälpa till, Ska kolla lite, Vi är några som nyss har skaffat RBR så när jag vet hur många som vill vara med o kör o när så återkommer jag, Du kan nå mej på kavic10@bredband.net det är även min MSN,
User avatar
Bengt Lundgren
Posts: 65
Joined: 2009 Jan 04 9:01 am

Re: Online spel

Post by Bengt Lundgren »

Ulf Carlsson wrote:Fins det någon bra instruktion hur men hostar i RBR ?? eller någon som kan förklara hur man gör, Hittar inte ens var man ska gå in,lol :oops:
Hej från en ny medlem som undrar samma sak som Uffe, med tillägget att gäller det även det nya RBR 2009, således samma procedur som online på
original ("gamla") RBR ?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: Online spel

Post by Erik Persson »

Bengt Lundgren wrote:Hej från en ny medlem som undrar samma sak som Uffe, med tillägget att gäller det även det nya RBR 2009, således samma procedur som online på
original ("gamla") RBR ?
RSRB2009 är inget vi använder i vår serie. Några har installerat det och använder det.
Finns en tråd om det här:
http://www.rbrserien.se/forum/viewtopic.php?t=1830

Ställ frågan där så kommer du nog att få svar av de som använder det.
Post Reply