FOCUS 06!!!

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

FOCUS 06!!!

Post by Jim Hjerpe »

Är det någon mer än jag som har jätteproblem med att forrden dör när man bromsar? spelar ingen roll om jag trycker till på bromsen snabbt inför ex. en trea, fyra eller om det är tvärnit för ett vägbyte.. Bilfan dör då å då...

riktigt frustrerande, när man åker av för att bilen dör å man inte kan gasa sej ur svängen.. har dragit ner bromsarna bra nog..

tacksam för svar/ideér!!!!
// Jim Hjerpe
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ändra utväxlingen!

ändrade utväxlingen på Evo9an från kort till medium och då började jag få problem med att den dör...

vet ju att du kör med kort så testa då att ändra till medium och se vad som händer...

sedan använder jag ju en av dina setuper och har inga problem med focus 06an... däremot med focus 01an :P
Fredrik Ahlström
Posts: 12
Joined: 2008 Aug 06 5:58 pm

Post by Fredrik Ahlström »

ja har samma problem är ju as jobbit
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Jag har då inga som helst problem med att den lägger av. Du kanske bromsar för mycket :)
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

Jeg pleier å pumpe litt gass mens jeg girer nedover og bremser for å unngå at bilen kveler seg..
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Re: FOCUS 06!!!

Post by Chris Nyström »

Jim Hjerpe wrote:Är det någon mer än jag som har jätteproblem med att forrden dör när man bromsar? spelar ingen roll om jag trycker till på bromsen snabbt inför ex. en trea, fyra eller om det är tvärnit för ett vägbyte.. Bilfan dör då å då...

riktigt frustrerande, när man åker av för att bilen dör å man inte kan gasa sej ur svängen.. har dragit ner bromsarna bra nog..

tacksam för svar/ideér!!!!

forden är väldigt käsnlig på det, jag undrar om det var någon som sa att "auto clutchen" inte funkar riktigt 100?

Men i allafall så hade även jag detta problem när jag började köra ford, men nu har jag läst mig(fast det händer ju fortfarande lite då och då att jag får stopp) växla ner allt eftersom ni bromsar in så är det inget problem håller ni in bromsen för länge utan att växla neråt så kommer ni att få motorstopp...
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Tror man får göra som Marko Märtin med Focusarna funkar kanonfint!

[youtube][/youtube]
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Det där är allmänt sjukt =)
Där kan man börja prata om kontroll.
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

det där är snarare allmänt jäkla brutalfränt! =)
// Jim Hjerpe
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Finns bara ett ord för detta: UNDERBART!
Synd att han slutade efter den där hemska krashen bara, hade varit kul att se honom igen.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Post Reply