Hörby Bil-Svängen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Robert Lovén
Posts: 18
Joined: 2008 Jul 10 4:12 am

Hörby Bil-Svängen

Post by Robert Lovén »

När lägger ni up Hörby Bil-Svängen?
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Under kvällen
//Björn
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

PDT_003
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Är laddad som tusan, hoppas bara att det håller hela vägen in i mål och att jag kan vara med och fajtas bättre än på snön i alla fall.

Lycka till, alla!!!
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

gör debut i fyrhjulsdrift och hoppas på att ta mig imål lungt och säkert men man et ju aldrig när hornen ploppar ur hjälmen så att de kan bli full attack och jakt på poäng
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Petter OLSEN-Did not start to SS 3

Fikk data-crash etter ss2. Men får forsatt inte lagrad noen DMP-fil :S
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag tog mig igenom tävlingen på ett lugnt och säkert sätt..
enda missen är att jag kom för fort in i en V2 på sista sträckan, slog i baken i ett träd och snurrade in i skogen och skadade kylaren lite lätt..

som tur var rann inte vattnet ut och publiken var snabbt framme och lyfte upp mig på vägen igen.

tror dock inte på poäng i detta rallyt heller, fiestorna kommer vara mycket snabba på de blöta vägarna och det finns iallafall 3-4 volvo åkare som kommer vara snabba på dehär vägarna.

såg dock Petter stå och mecka med motorn på transporten till SS3, hoppas han fick igång bilen och kan komma imål.
slog honom iallafall på SS2 :D
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Petter Olsen wrote:Petter OLSEN-Did not start to SS 3

Fikk data-crash etter ss2. Men får forsatt inte lagrad noen DMP-fil :S
Det är inte så enkelt att du har skrivskyddad mapp där dump filerna brukar hamna ? ( mitt fall rbr huvudmappen ) Troligen är det inte det men är i alla fall enkelt att kolla.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Vid krascher mellan sträckorna behövs ingen dmp-fil. Det står också tydligt i reglerna. Bara att skicka request.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Har nu precis kommit i mål och känner mig inte alls nöjd, blir av någon anledning så förbaskat nervös inför dessa tävlinga så jag gör massa dumma missar.

SS1: Hyffsad sträcka, men kändes segt, inga större missar.

SS2: Försökte att ta det lungt och tänka på att det var halt men åkte ändå av på ett ställe och fick backa, tappa i alla fall 3-4 sekunder på den missen.

SS3: Kom fel in i en vänster och flöt ut och höll på att ta stenen i yttern, så det blev panikbroms och en bil som ställde sig på tvären.Tappa återigen tid.Onödigt.

SS4:Ganska stabilt, men missar bromspunkterna på tok för många gånger.

SS5:Hyffsad körning, men tyvärr lite dålig tid.

SS6: Ganska okej, slår dock i förardörren i ett litet träd och dörren går upp och är ett irritationsmoment, blir några kast och dumma sladdar på slutet.

SS7: Missar att byta däck, men okej körning ändå med tanke på däcken.

Hoppas på top5 i klassen, men kan bli svårt, snabbåkarna har inte kört ännu när jag skriver detta, men just nu ligger jag 1:a totalt i alla fall.
Tack för ett kul och trixigt rally.

Mvh//Fredrik.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

bara för att man bytte upp sig till 4WD så gick det ju inte bättre nu åker 207ut till förmån för fiestan.Det var halt och eländigt och jag fick aldrig bilen dit jag ville skit rally för mig helt enkelt
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Fredrik Wengberg wrote:Har nu precis kommit i mål och känner mig inte alls nöjd, blir av någon anledning så förbaskat nervös inför dessa tävlinga så jag gör massa dumma missar.

SS1: Hyffsad sträcka, men kändes segt, inga större missar.

SS2: Försökte att ta det lungt och tänka på att det var halt men åkte ändå av på ett ställe och fick backa, tappa i alla fall 3-4 sekunder på den missen.

SS3: Kom fel in i en vänster och flöt ut och höll på att ta stenen i yttern, så det blev panikbroms och en bil som ställde sig på tvären.Tappa återigen tid.Onödigt.

SS4:Ganska stabilt, men missar bromspunkterna på tok för många gånger.

SS5:Hyffsad körning, men tyvärr lite dålig tid.

SS6: Ganska okej, slår dock i förardörren i ett litet träd och dörren går upp och är ett irritationsmoment, blir några kast och dumma sladdar på slutet.

SS7: Missar att byta däck, men okej körning ändå med tanke på däcken.

Hoppas på top5 i klassen, men kan bli svårt, snabbåkarna har inte kört ännu när jag skriver detta, men just nu ligger jag 1:a totalt i alla fall.
Tack för ett kul och trixigt rally.

Mvh//Fredrik.

fredrik du har samma däck som alla andra på SS7 =) så du glömde nog inte byta
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Hampus Jansson
Posts: 18
Joined: 2008 Dec 16 9:50 pm

Post by Hampus Jansson »

Nu fattar jag inte vad jag har gjort fel. Körde första streckan, gick bra men sen står det att jag blev diskvalificerad. Vad har jag gjort?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Hampus Jansson wrote:Nu fattar jag inte vad jag har gjort fel. Körde första streckan, gick bra men sen står det att jag blev diskvalificerad. Vad har jag gjort?
Kolla om du fått till en repris från första sträckan. I så fall maila den till erik@rbrserien.se så ska vi kolla lite.

/Erik
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Kenneth Nyström wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Har nu precis kommit i mål och känner mig inte alls nöjd, blir av någon anledning så förbaskat nervös inför dessa tävlinga så jag gör massa dumma missar.

SS1: Hyffsad sträcka, men kändes segt, inga större missar.

SS2: Försökte att ta det lungt och tänka på att det var halt men åkte ändå av på ett ställe och fick backa, tappa i alla fall 3-4 sekunder på den missen.

SS3: Kom fel in i en vänster och flöt ut och höll på att ta stenen i yttern, så det blev panikbroms och en bil som ställde sig på tvären.Tappa återigen tid.Onödigt.

SS4:Ganska stabilt, men missar bromspunkterna på tok för många gånger.

SS5:Hyffsad körning, men tyvärr lite dålig tid.

SS6: Ganska okej, slår dock i förardörren i ett litet träd och dörren går upp och är ett irritationsmoment, blir några kast och dumma sladdar på slutet.

SS7: Missar att byta däck, men okej körning ändå med tanke på däcken.

Hoppas på top5 i klassen, men kan bli svårt, snabbåkarna har inte kört ännu när jag skriver detta, men just nu ligger jag 1:a totalt i alla fall.
Tack för ett kul och trixigt rally.

Mvh//Fredrik.

fredrik du har samma däck som alla andra på SS7 =) så du glömde nog inte byta
Hur kollar du det?, ville ha dry däck, men har precis för mig att jag aldrig bytte och fick åka med intermidiate istället, men jag kan ha jockat ihop det också :roll: :oops: .
Last edited by Fredrik Wengberg on 2009 Feb 15 2:28 pm, edited 1 time in total.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Post Reply