Skumt fel!.

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Skumt fel!.

Post by Fredrik Wengberg »

Satt och spelade rbr igår kväll utan problem och stängde ner spelet som vanligt, datorn har stått på (som den alltid gör) och nu när jag skulle köra rbr ikväll så finns inte tournament list med under plugins. Jag har inte gjort något men kan inte komma ut och spela online, flera som har samma problem eller ligger felet hos mig?. Pluginsidan är uppe och funkar.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Funkar Rolex för mej iaf
Jesper Persson
Posts: 39
Joined: 2009 Jan 11 3:18 pm

Post by Jesper Persson »

har också det problemet... kommer inte heller in på tournaments list...
jaja...hoppas det funkar när jag vaknar senare i dag...
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

JA! Trodde jag var ensam om det, men det var jag tydligen inte... Men jag fick upp en varning av F-secure (antivirus) om "Packed.Win32.Black.d" strax innan jag startade RBR. Klickade på "Ta bort virus"-knappen som jag brukar när jag får meddelande om det, men då togs hela DLL-filen till pluginet bort... Installerade om pluginet, men samma sak igen, virusvarning. Jag är envis så när jag provat detta fyra-fem gånger installerade jag om hela spelet, men det hjälpte inte heller. Så nu har jag virus-scanningen avslagen när jag har RBR igång, då funkar det. Samma lika virus för någon annan? Det är väl nåt som kommer via tjeckernas sida i så fall... :?

EDIT

Har kört fyra rallyn online nu och varje gång sista sträckan laddas hamnar jag på skrivbordet, fast det blir ingen crashdump... Jävligt konstigt... :(
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Ja hade samma problem med spelet i går (skrev om det i plugin-tråden).

För det första, det är inget virus! Den senaste uppdateringen som F-secure hämtade (eller säg så här, uppdatering för den 20:e mars) hade ett nytt skydd mot "packade" runtime filer, dll. Om det är möjligt vet jag inte, men om det går att ta bort just denna uppdatering borde problemen vara lösta. Jag själv har konstant haft problem med F-secure och valde därför att ta bort det. Nu kör jag med Norton AntiVirus 2009 Gaming Edition. Funkar kanon och använder nästan 0% CPU i bakgrunden.

http://www.symantec.com/redirects/norto ... com/gamer/
Image
Jesper Persson
Posts: 39
Joined: 2009 Jan 11 3:18 pm

Post by Jesper Persson »

jag har också F-secure. Jag gick in på realtidsgenomsökning och valde undantag för SCI-mappen och den mapp där jag har alla tillbehör till rbr. Sen installerade jag om pluginet å då kom jag in igen...har dock inte kört nån tävling men... hoppas att det ska fungera smärtfritt. :D
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Håller tummarna!
Image
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Jesper Persson wrote:jag har också F-secure. Jag gick in på realtidsgenomsökning och valde undantag för SCI-mappen och den mapp där jag har alla tillbehör till rbr. Sen installerade jag om pluginet å då kom jag in igen...har dock inte kört nån tävling men... hoppas att det ska fungera smärtfritt. :D
Ni är väl bara för underbara!!!!

Gjorde precis som ovanstående och nu funkar det igen, tyvärr så har jag dränkt mina sorger idag med några pilsner så jag får nog vänta tills imorgon och köra, men än en gång ett stort TACK!!!!

Mvh//Fredrik.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Fredrik Wengberg wrote:
Jesper Persson wrote:jag har också F-secure. Jag gick in på realtidsgenomsökning och valde undantag för SCI-mappen och den mapp där jag har alla tillbehör till rbr. Sen installerade jag om pluginet å då kom jag in igen...har dock inte kört nån tävling men... hoppas att det ska fungera smärtfritt. :D
Ni är väl bara för underbara!!!!

Gjorde precis som ovanstående och nu funkar det igen, tyvärr så har jag dränkt mina sorger idag med några pilsner så jag får nog vänta tills imorgon och köra, men än en gång ett stort TACK!!!!

Mvh//Fredrik.
Gjorde oxå så där, och nu funkar det igen! Tack för hjälpen!
Post Reply