Problem med alla external_transparent

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

broddan, förklara... jag orkar inte
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Jadu....Alpha lagret som finns i "templaten" där du målar och klistrar men den ska du flytta till "channels" fliken där du som alltid lägger ditt vad som ska vara osynligt och inte.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Fortsätter tråden här då eftersom jag inte heller får någon ordning på det...

Har letat och letat efter "channels"-fliken så hittar jag den inte. Kollade Adobes hjälpsida och sökte på "channels". Detta är vad jag fick upp:

"Photoshop Elements doesn’t have a Channels palette."

Vad gör jag nu då? Min external_transparent är klar och bara att spara, någon som har "vanlig" photoshop kanske har lust att hjälpa till? Vore tacksam... :?
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Kör du svensk version av Photoshop så står det kanaler. Finns 3 flikar. "Lager/Kanaler/Banor"

Har du pluginet installerat ?
Finns annars att hämta på http://developer.nvidia.com/object/phot ... ugins.html

Annars så kan man alltid tanka ner filmen som Erik lagt ner jobb och gjort.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Anders Svärd wrote:Kör du svensk version av Photoshop så står det kanaler. Finns 3 flikar. "Lager/Kanaler/Banor"

Har du pluginet installerat ?
Finns annars att hämta på http://developer.nvidia.com/object/phot ... ugins.html

Annars så kan man alltid tanka ner filmen som Erik lagt ner jobb och gjort.
Har bott och jobbat i Long Beach i två år, så språket är det minsta problemet. Det finns ingen flik som heter varken kanaler eller channels i Photoshop Elements 7. Det är det som är problemet. :cry:

Har kollat på filmen som Erik gjort (skitbra film för övrigt) men det hjälper inte mycket när photoshop elements är så annorlunda om man jämför... Funderar på att fula mig och tanka hem en annan version...

Kontentan är att jag fortfarande behöver hjälp... Tänkte starta ett nytt team, och då måste man ju ha bilen klar... :)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Photoshop Elements använder inte Channels/Kanaler nej.
tyvärr...

så skall ni göra rutor mm så skaffa Photoshop (ej elements) eller be en kamrat fixa det.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Andreas Karlsson wrote:Photoshop Elements använder inte Channels/Kanaler nej.
tyvärr...

så skall ni göra rutor mm så skaffa Photoshop (ej elements) eller be en kamrat fixa det.
Det är ju det jag försöker säga. Tredje gången gillt nu då: HJÄLP! :o
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Hallojj !! Jag knåpar med Elements 2.0 och det funkar förutom att jag inte kan spegelvända som krävs för vissa rutor.
Attachments
NVIDIA dds.format v8.jpg
NVIDIA dds.format v8.jpg (35.51 KiB) Viewed 3882 times
Post Reply