Många setuper

Hur ställer man in bilen
Post Reply
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Många setuper

Post by Anders Alm »

Hej Har en fråga... Har för många setuper på Slot 5 (SubaruWRC+N12+FiestaS1600) kan jag enkelt ändra tex Fiesta setuperna till slot 2 i Saved Games i min rbr mapp :?: För där har jag inga setuper sparade.Fiestan ersätter ju Impreza 03 när man laddar hem bilen.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Re: Många setuper

Post by Dennis Hernehult »

Anders Alm wrote:Hej Har en fråga... Har för många setuper på Slot 5 (SubaruWRC+N12+FiestaS1600) kan jag enkelt ändra tex Fiesta setuperna till slot 2 i Saved Games i min rbr mapp :?: För där har jag inga setuper sparade.Fiestan ersätter ju Impreza 03 när man laddar hem bilen.
Du kan ju göra så att du går in i saved games och kopierar dina setups till GrN tex och lägger dom på nått bra ställe. sen tar du bort dom som du kopierat från saved games 5slot0,1,2 och gör nya setuper i spelet med nästa bil du instalerar. Sen kan du kopiera tillbax dom setuperna när du instalerar den bilen igen!

Jag har en mapp i savedgames som jag döpt till "setups" och i den mappen har jag 20 mappar med setups till diverse bil. Då kan man lätt kopiera in rätta setups till rätt bil.
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: Många setuper

Post by Anders Alm »

Dennis Hernehult wrote:
Anders Alm wrote:Hej Har en fråga... Har för många setuper på Slot 5 (SubaruWRC+N12+FiestaS1600) kan jag enkelt ändra tex Fiesta setuperna till slot 2 i Saved Games i min rbr mapp :?: För där har jag inga setuper sparade.Fiestan ersätter ju Impreza 03 när man laddar hem bilen.
Du kan ju göra så att du går in i saved games och kopierar dina setups till GrN tex och lägger dom på nått bra ställe. sen tar du bort dom som du kopierat från saved games 5slot0,1,2 och gör nya setuper i spelet med nästa bil du instalerar. Sen kan du kopiera tillbax dom setuperna när du instalerar den bilen igen!

Jag har en mapp i savedgames som jag döpt till "setups" och i den mappen har jag 20 mappar med setups till diverse bil. Då kan man lätt kopiera in rätta setups till rätt bil.
Dennis Du har alltså knappt inga setuper i mappen savedgames utan när du har bestämt vilken bil du ska köra så kopierar du från tex GRN mappen till savedgames o så spelar du :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Precis så har jag med!
En mapp i mappen savedgames som heter Bilsetups och där har jag sen olika mappar för alla bilarna jag har setup till sen plockar man i dom setups man ska använda när man har bestämmt vilken bil :wink:
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Förut hade jag bara 3 setuper i savedgames och resten i en annan mapp men nu har jag setups till 2 bilar i savedgames framme N11/N12 och fabia.

Märkte ett fel du skrev Alm.
Jag kopierar inte mappen GrN utan filerna i mappen GrN till saved games 8) :lol: :wink:
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Dennis Hernehult wrote:Förut hade jag bara 3 setuper i savedgames och resten i en annan mapp men nu har jag setups till 2 bilar i savedgames framme N11/N12 och fabia.

Märkte ett fel du skrev Alm.
Jag kopierar inte mappen GrN utan filerna i mappen GrN till saved games 8) :lol: :wink:
Okey Dennis Tack för det..Har en annan fråga, jag har tyvärr bara 3 setuper till min N12 men det är speciellt en setup jag använder både till grus o snö som jag gillar, men jag skulle vilja ha olika utväxlingar på den
Kort-medium-lång .Hur gör jag 3 setuper av 1 :?:

Har nog fixat det själv :D Tror jag i alla fall :shock:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

det är enkelt!!
Du går in i spelet och fixar 3st setuper med kort medium och lång växellåda. alltså du har alla dom 3 i spelet med olika utväxlingar. sen går du ut i windows efter att ha sparat dom i spelet.
gå in i savedgames mapen och där har du nu 3 setuper 5slot0_kort, 5slot1_medium, 5slot2_lang....... Då kan du ändra namn på dom setuperna till tex 5slot3_kort, 5slot4_medium, 5slot5_lang.
När du har dom namnen så kommer dom inte synas i quickrace men dom kan du välja när du går in i pluginet på en turnering då har du helt plötsligt 6st setuper men det e bara 5slot0,1,2 som syns i quickrace och 5slot3,4,5 syns i pluginet.

Då kan du välja själv vilka du vill ska synas i quick race. Du kommer kunna välja alla setuper i pluginet iaf.

Såhär har jag i min mapp just nu på N11:
5slot0_tarmac
5slot1_gravellang
5slot2_snow
5slot3_gravelMed
5slot4_tarmLang
dom 3 första syns i spelet men alla syns i pluginet!!
Lång förklaring igen :lol:

ajöken
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Joakim Strömé
Posts: 7
Joined: 2007 Mar 03 11:26 pm

Post by Joakim Strömé »

bra förklarat dennis! läste din lilla setup guide :P och skulle gör som du sa byta namn på setuperna, när jag har öppnat rbr mappen så börjar jag leta efter mappen savedgames men jag hittar den inte??. Förstår ingenting.
Någon som kanske vet varför? 3 setuper räcker knappt till grus ju :D
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Den ska finnas i din rbr mapp!
exempel: c:/Spel/Richard Burns Rally/Saved games
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Joakim Strömé
Posts: 7
Joined: 2007 Mar 03 11:26 pm

Post by Joakim Strömé »

Hittade setupern men dom låg inte i rbr mappen utan på AppData\Local\VirtualStore\Program Files\SCi Games\Richard Burns Rally/SavedGames

tog en stund innan jag hittade den kan jag lova.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

de ska du inte skylla på Hernehult isåfall..De är att du installerat de på en annan plats när du installera
Post Reply