Alla bilar har samma sound

Hur ställer man in bilen
Post Reply
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Alla bilar har samma sound

Post by Anders Alm »

Hejj Har länge tyckt att bilarna låter tråkigt .Har sett att det finns massvis av sounds att ladda hem MEN det verkar väldigt svårt så jag vågar inte prova. Finns det något annat sätt att fixa detta på än att använda Dat tool (tror jag det heter) för det är det som verkar krångligt
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Att använda dattool tror jag är enda sättet. Men om någon har tuffa ljud kan som skicka det till mig så kanske vi kan göra några färdiga ljudfiler att ladda hem...
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Hamreus har nog sina ljudfiler kvar ! om inte har jag hans gamla som jag fick för länge sedan av honom så hör med honom om det är ok så skickar jag dom till dig om inte han har dom kvar !
han har ju formaterat om sin data ett par ggr i veckan så dom kanske inte finns kvar ! :lol:
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

tror jag har samma som Hamreus,, laborerade mycket med ljudet förut men nu är det ett tag sedan,, min audio.dat är 116 mb är det den du vill ha Erik
eller filerna som finns inne i dat filen?? kan i så fall plocka ut dom och skicka, eller hela dat filen om du vill?
User avatar
Per Andersson
Posts: 43
Joined: 2007 Jan 01 3:25 pm

Post by Per Andersson »

User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Per Andersson wrote:Hamréus ljud mod finns på http://pga-rally.gronvallsdata.se/download.htm
Hur gör man med filerna när man har fått hem dom :?:

Såg även något som hette Rally Installer by T Hamreus är det något liknande som Eriks bilinstallerings program :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Per Andersson
Posts: 43
Joined: 2007 Jan 01 3:25 pm

Post by Per Andersson »

Det är inte helt lätt att få ljudet att fungera och jag är inget vidare på att förklara i text form :oops: Men med lite tur kanske Erik kan fixa dom i lite mera lätt användlig form! Rally Installer by T Hamreus är ett program som Tommy gjorde till att ändra texturen för att t.e.x få det se ut som snö (Monte) på frankrike sträckorna. MYCKET skojigt program att använda sig av!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Det här sound paketet som ni skriver om är det till alla bilar eller hur fungerar det :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply