Nya sträckor!

Nya bilar och gamla bilar
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Anders Svärd wrote:Är det inte toppen är det finns folk som kan & orka lägga ner en massa tid på att göra spelet ännu bättre ?

Klart att dom vill ha lite pröjs tillbaka.
Hade dom inte kunnat ta betalt även om det hade varit en offline version?

Jag hade kunnat tänka mig att betala en femhundring för alla sträckor som bara kommer för online körning... Det verkar som om ni inte fattar, det är INTE kostnaden jag är sur över...
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Hvordan får de lagt de strekkene opp mot pluginet på måten de gjør, egentlig? Som jeg skjønner det har Wally noe slags program som konverterer strekkene så de går inn som de vanlige strekkene i spillet? Jeg ser poenget med at man gjerne vil spille offline, men så lenge de legger de nye strekkene opp sånn at vi som har donert kan legge opp rallyer med dem i, så så vil det bety at alle kan få kjøre dem. Det være seg om de inngår i noen konkurranse, eller om man bare vil kjøre trening...
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Hmm nu börjar jag tröttna på detta. Det jag retade mig på Oskar är att du skrev: "Den idioten som kom på idén att nya sträckor endast ska kunna köras online är helt jävla dum i huvudet."

Vilket jag tycker är ett jävla påhopp.Var istället glad att det fortfarande finns folk som engagerar sig i detta "gamla" spel och försöker att förnya det.

Kan iofs förstå din åsikt men du behöver ju inte idiotförklara folk på det viset utan du kunde ju lägga upp dina argument lite snyggare.
Och om du tycker att jag tillhör "ryggdunkargänget" så fine, men innan du började att sprida ditt **** så har vi haft en otroligt gemytligt och trevligt forum här med folk med samma intresse dvs Richard Burns Rally och onlinetävlingar kring detta spel, och vi har inte hållit på att kasta massa skit på varandra,

Såg att du inte ens är registrerad till tävlingarna i forumet.Varför gör du inte det och är med och fajtas online istället?, räcker farten kanske inte till och det är därför du vill köra offline?, bara en stilla undran.

Nej kom igen nu och var med och fajtas med oss "rallyförare" istället för att kasta skit på folk, annars så finns det säkert andra forum du kan få sprida din skit på.

Hoppas att detta inlägg nu får slut på debatten och att vi kan fortsätta att ha skoj med detta spel, för det är väl ändå det, det går ut på ?.

Mvh//Fredrik.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Bengt Lundgren wrote::roll:

Till dom/de som tycker att det skall vara gratis, kom hem till mej och hjälp mej att anlägga ny trädgård med terasser etc, kan man få gjort det gratis är det ju toppen :idea:
Jag kommer Bengt :D :D
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Jag har inget emot att pynta lite för att köra vissa saker men om dom nya sträckorna är lika tråkiga som Pribram o PTD så vet jag inte om jag är villig att betala, Men att börja snacka om att ta betalt för att köra serier är väl ett kanon bra sätt att ta död på ett så bra spel.Men vist kan det vara ok om stålarna går till att förbättra spelet.Det jag tycker är synd är att man inte kan köra 2009 BRB via Plugginet, :wink: :wink: :D :D
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Fredrik Wengberg wrote:Såg att du inte ens är registrerad till tävlingarna i forumet.Varför gör du inte det och är med och fajtas online istället?, räcker farten kanske inte till och det är därför du vill köra offline?, bara en stilla undran.
Vad spelar det för roll att jag inte tävlar online? För mig är RBR ett rent tidsfördriv och ett grymt kul sådant, jag spelar bara offline för det är kul, jag har både cykeltrial och en riktig bil som intresse vid sidan om så tyvärr är jag inte så sugen på att lägga ner all min vakna tid på att bli bättre än andra på RBR.

3.08.40 på Chirdonhead, 3.53.48 på Bisanne, 2.27.70 på Shepherds Shield är mina rekord tex om du nu verkligen ville veta, så helt kass är jag nog inte men säkert inte lika snabb som många andra som tränar varje dag och tävlar online. :roll:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

som jag förstått det med att vissa sträckor är låsta (detta skrev jag i mitt första svar till Oskar men skriver igen) är för att tjeckerna vill göra det lite mer sportsligt genom att förhindra så kallad "hotlapping" vilket innebär att man hårdtränar en eller flera sträckor innan man kör en tävling.

och jag måste erkänna, jag tycker att det är både roligare och svårare att köra en sträcka som man inte kan utantill i sömnen.
dessutom är det ju skönt att veta att det är samma för motståndarna.

för inte kör väl du samma sträckor 300 gånger dagen innan du kör en tävling i verkligheten?
isåfall lär du nog varit diskad varenda tävling...

fast nu vet jag ju inte om du kör rally irl..
jag kör inte personligen men har kamrater som kör (som fö kör i denhär RBR-serien också)
och jag vet att många (de flesta) som kör här antingen kör själva, är kartläsare eller iaf brukar åka som service i verkliga livet. (förutom kanske Ulf då, fast han vet jag å andra sidan att han körde rally redan på 60 talet så får ge lite creds till "gammel gubben" som är med och leker med oss ynglingar) ;)

så Oskar.
försök förstå att vi som kör här är inte speciellt intresserade ac arkad liknande lir där man i princip kan hålla stumt från start till mål och bara ratta litegrann och ha nån form av spårvagns fysik som i de flesta andra rally spel som finns..
vi försöker även hålla oss så nära verkligheten det går och många av oss tycker därför det är bra att man inte kan sitta och "tokträna" alla sträckorna innan ett rally (därför är ju även sträckorna hemliga fram till start)

men jag förstår arkad spelare som dig att ni blir ledsna när ni inte kan tokköra alla sträckorna offline hela tiden.
jag tycker du skall testa att köra online några gånger så du får uppleva hur kul det är att jaga tiondelar för att försöka ta in på en tid som du vet att en människa kört och som inte är framslumpad av datorn.
att samtidigt veta att den man kör mot inte är mer än just människa och därför kan göra misstag är ju ännu mer spännande.

har mer än en gång suttit och följt motståndare och bett till gudarna att de skall missa så jag kan dra ifrån/ta in på dem.
speciellt på "okända" sträckor som Pribram.

jag beklagar att du inte har samma intresse som vi andra Oskar men tyvärr är vi ju alla olika.
RBR-serien kanske inte är rätt för dig.
men var inte ledsen för det.
det finns andra plugin än det tjeckiska.
tex RSRBR09 där du kan köra alla default sträckor på alla underlag (dvs snö, grus och asfalt) samt även på natten...
där finns nästan alla bilar med också.

men tyvärr tycker jag det pluginet är väldigt komplicerat (och franskt, jag har ett horn i sidan till allt franskt typ)

så Oskar.. antingen accepterar du att det är som det är och att inte allt kan vara som du vill (precis som allt annat i livet) eller så får du söka dig vidare till något annat spel, tex DIRT eller liknande...

hoppas du förstår Oskar.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Bra skrivet Andreas,Håller med dej att det är mycket roligare att köra ss som man vet att många inte har idiot tränat innan,Det ultimata rally spelet vore om samtliga ss ändrade utseende varje gång,Då blev det som när jag var aktiv på 60/70 talet, Då fans det bara noter på Dom stora Rallyna,+ Att dom till 90% gick på natten,
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Andreas Karlsson wrote:som jag förstått det med att vissa sträckor är låsta (detta skrev jag i mitt första svar till Oskar men skriver igen) är för att tjeckerna vill göra det lite mer sportsligt genom att förhindra så kallad "hotlapping" vilket innebär att man hårdtränar en eller flera sträckor innan man kör en tävling.

och jag måste erkänna, jag tycker att det är både roligare och svårare att köra en sträcka som man inte kan utantill i sömnen.
dessutom är det ju skönt att veta att det är samma för motståndarna.

för inte kör väl du samma sträckor 300 gånger dagen innan du kör en tävling i verkligheten?
isåfall lär du nog varit diskad varenda tävling...

fast nu vet jag ju inte om du kör rally irl..
jag kör inte personligen men har kamrater som kör (som fö kör i denhär RBR-serien också)
och jag vet att många (de flesta) som kör här antingen kör själva, är kartläsare eller iaf brukar åka som service i verkliga livet. (förutom kanske Ulf då, fast han vet jag å andra sidan att han körde rally redan på 60 talet så får ge lite creds till "gammel gubben" som är med och leker med oss ynglingar) ;)

så Oskar.
försök förstå att vi som kör här är inte speciellt intresserade ac arkad liknande lir där man i princip kan hålla stumt från start till mål och bara ratta litegrann och ha nån form av spårvagns fysik som i de flesta andra rally spel som finns..
vi försöker även hålla oss så nära verkligheten det går och många av oss tycker därför det är bra att man inte kan sitta och "tokträna" alla sträckorna innan ett rally (därför är ju även sträckorna hemliga fram till start)

men jag förstår arkad spelare som dig att ni blir ledsna när ni inte kan tokköra alla sträckorna offline hela tiden.
jag tycker du skall testa att köra online några gånger så du får uppleva hur kul det är att jaga tiondelar för att försöka ta in på en tid som du vet att en människa kört och som inte är framslumpad av datorn.
att samtidigt veta att den man kör mot inte är mer än just människa och därför kan göra misstag är ju ännu mer spännande.

har mer än en gång suttit och följt motståndare och bett till gudarna att de skall missa så jag kan dra ifrån/ta in på dem.
speciellt på "okända" sträckor som Pribram.

jag beklagar att du inte har samma intresse som vi andra Oskar men tyvärr är vi ju alla olika.
RBR-serien kanske inte är rätt för dig.
men var inte ledsen för det.
det finns andra plugin än det tjeckiska.
tex RSRBR09 där du kan köra alla default sträckor på alla underlag (dvs snö, grus och asfalt) samt även på natten...
där finns nästan alla bilar med också.

men tyvärr tycker jag det pluginet är väldigt komplicerat (och franskt, jag har ett horn i sidan till allt franskt typ)

så Oskar.. antingen accepterar du att det är som det är och att inte allt kan vara som du vill (precis som allt annat i livet) eller så får du söka dig vidare till något annat spel, tex DIRT eller liknande...

hoppas du förstår Oskar.
Var det där ett försök till att provocera eller? Om jag nu hade gillat arcadespel hade jag nog inte spelat RBR och GTR2 utan hållt mig till Colin serien och all annan diare som finns. Dessutom så kör ju alla här totalt orealistiska inställningar på G25an så det är nog snarare dom (eller ni) som är arcadespelare.

Och som jag skrev innan så hotlappar jag inte samma sträcka 300 gånger om dagen utan kör RBR ett par timmar i veckan och ibland mera, och har gjort det sedan 2006 på PC och innan dess på PS2, jag har inga ambitioner att vinna "tävlingar" framför datorn utan vill bara köra ett så realistiskt rallyspel det går som tidsfördriv. Det är körningen som är det roliga, att ligga på gränsen. Jag skiter i om jag är snabbare än någon annan framför skärmen.

Jag kör inte rally IRL och är inte kartläsare eller servicegubbe, måste man vara det för att va rallyintresserad? För samma pengar som man får en gammal rutten rally 240 och lite nödvändiga tillbehör fick jag en Impreza GT gatbil i toppskick, fan så mycket roligare att hålla på med för min del... Men vad har det med RBR att göra?

Det som gör det ännu roligare är att alla dom här påhoppen kommer ifrån folk som knappt vet hur man lägger in en ny bil manuellt eller kan lägga in nya ljud ens... Haha.

Sen så känns det lite som att ni som tar RBR på största allvar är såna som inte har lyckats med rally i verkligheten, har jag rätt?

__

Jag fattar verkligen inte varför det blir såna här långa utläggningar och teorier om att jag vill ha ett arcadelir, jag vill bara inte vara uppbunden till att endast kunna köra nya fina sträckor i online tävlingar, jag vill kunna köra dem offline eftersom att jag kör RBR för att det är KUL som tidsfördriv nån gång i veckan, och jag hatar arcadeliknande spel, förstår ni?

När vi ändå är igång kan jag ju berätta att bestraffningen för att gena är helt utvecklingsstört, i rally så genar man i verkligheten, men inte online i RBR, det gör tävlingar i RBR orealistiska. Nu förväntar jag mig en lång utläggning av dig Andreas varför geningsbestraffningen är bra.
Last edited by Oskar Olsson on 2009 May 01 1:47 pm, edited 1 time in total.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu frågar jag dig då..
spekulerar du eller vet du detta om oss som kör här?

nåja, sak samma...

sammandraget av diskussionerna är..
gillar du inte att det är som det är så är du fri att gå vidare.
du eller vi andra lär knappast kunna påverka speciellt mycket.
bara att acceptera eller ge fan i det och göra nåt annat.

själv lägger jag för övrigt ett par timmar om dagen att administera mitt team i rbr serien och hålla kolla på nya bilar och sträckor (det är mitt jobb i serien) för att jag tycker det är kul.

tycker man inte det är kul så lär man ju inte hänga här eller?

du tycker uppenbarligen det är kul att köra offline...
ja, då får du hålla dig till de sträckorna du kan köra offline.
btw, kan tipsa om BTB (Bobs Track Builder), där kan du göra hur många sträckor du vill och köra offline tills du spyr.
finns en tråd om det under övrigt tror jag.

men måste du nu absolut köra Pribram och de nya sträckorna som denna tråden handlade om, ja då får du väl donera till pluginet och lägga upp tävlingar som bara du själv kan köra då...

bara att acceptera, folk lägger tusentals timmar och i vissa fall även ganska mycket pengar på att göra nya sträckor.
jag förstår dem om de då vill ha lite tillbaks och kanske kräver att bara folk som är beredda att betala det lilla priset kan köra.

är väl samma med dig?
om du har lagt ner säg 1,5 år och kanske 5-6000kr på att skapa nånting så inte fan kommer du ställa dig och skänka bort det gratis?

det är bara att acceptera att det är skaparens vilja, inte mycket att göra nåt åt.
vill man gnälla så ja..
här är du inte speciellt välkommen som du märkt.
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Andreas Karlsson wrote:nu frågar jag dig då..
spekulerar du eller vet du detta om oss som kör här?

bara att acceptera, folk lägger tusentals timmar och i vissa fall även ganska mycket pengar på att göra nya sträckor.
jag förstår dem om de då vill ha lite tillbaks och kanske kräver att bara folk som är beredda att betala det lilla priset kan köra.

är väl samma med dig?
om du har lagt ner säg 1,5 år och kanske 5-6000kr på att skapa nånting så inte fan kommer du ställa dig och skänka bort det gratis?

det är bara att acceptera att det är skaparens vilja, inte mycket att göra nåt åt.
vill man gnälla så ja..
här är du inte speciellt välkommen som du märkt.
Inga spekulationer för jag har sett trådar där ni har skrivit vilka inställningar ni kör på, 300 graders rattutslag tex är inte så realistiskt precis :wink: Men det var inte jätte allvarligt menat, men jag skrev det eftersom att du kallade mig arcadespelare...

Och som sagt betalningen är ju en sak, hade gärna betalat 500kr för alla dom sträckorna, men min ÅSIKT är att det är idiotiskt att dom endast finns att köra online. get it?

Jo jag har förstått att man inte är välkommen här om man inte tycker som ni, och jag kan knappt sova om nätterna pga detta.

OJ där fick jag även med lite ironi...
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Enklast är att låsa tråden eller att skita i att svara då det enda som är intressant är att bli uppmärksammad och få en reaktion tydligen!
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Peter Lundström wrote:Enklast är att låsa tråden eller att skita i att svara då det enda som är intressant är att bli uppmärksammad och få en reaktion tydligen!
Nej, det i särklass enklaste hade varit om ni hade fattat att människor kan ha olika uppfattning om saker.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, jag tycker det får vara nog snackat nu.
tycker det är jättetråkigt att det blev en sådan diskussion över ingenting egentligen.

Oskar, no hard feelings ok?
jag förstår dina synpunkter och känner väl själv att det hade varit roligare för alla om de varit tillgängliga offline.

men som sagt, skaparen av sträckorna har bestämt annorlunda och det måste vi acceptera och respektera.

fö, ang inställningarna på ratten.
det finns en viss skillnad mellan realistiskt och körbart.
jag har testat med realistiska inställningar på ratten.
det går inte köra så. (dvs, JAG kan inte köra så, finns säkert övermänskliga spelare som kan det)
är en helt annan sak i verkligheten eftersom spelet inte kan simulera verkligheten till 100%
så därför kör jag med 360 grader och i övrigt så realistiskt som möjligt.
hade spelet varit designat från start för att ha 100% realistiska inställningar hade det ju varit en helt annan sak.
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Andreas Karlsson wrote:ja, jag tycker det får vara nog snackat nu.
tycker det är jättetråkigt att det blev en sådan diskussion över ingenting egentligen.

Oskar, no hard feelings ok?
jag förstår dina synpunkter och känner väl själv att det hade varit roligare för alla om de varit tillgängliga offline.

men som sagt, skaparen av sträckorna har bestämt annorlunda och det måste vi acceptera och respektera.

fö, ang inställningarna på ratten.
det finns en viss skillnad mellan realistiskt och körbart.
jag har testat med realistiska inställningar på ratten.
det går inte köra så. (dvs, JAG kan inte köra så, finns säkert övermänskliga spelare som kan det)
är en helt annan sak i verkligheten eftersom spelet inte kan simulera verkligheten till 100%
så därför kör jag med 360 grader och i övrigt så realistiskt som möjligt.
hade spelet varit designat från start för att ha 100% realistiska inställningar hade det ju varit en helt annan sak.
Nejdå, jag tyckte bara det var tråkigt att bli påhoppad bara för man inte vill köra online... :roll:

Ang rattinställningarna, själv kör jag 540 graders rattutslag, 540 grader i bilens setup, all force feedback styrka på max och centreringsstyrka på 0 och alla filter på 0. Att spelet inte skulle vara designat för det är ju inte sant, det funkar alldeles perfekt och känns väldigt realistiskt med dom inställningarna. Det är nog mera en fråga om vana, det är ju bara när man ska häva en sladd man får veva fullt på ratten och så är det ju irl också :wink:

Kan det vara att du inte har avaktiverat filtrena? Det är jätteviktigt att dom står på 0 och absolut inget annat, filter skiten är endast försvarbart om man kör med tangetbord :)
Post Reply